Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah, såpass. Men hvis jeg setter Bloksberg som 1. prioritet, vil jeg da bli nedprioritert om jeg på Berg om jeg har det på 2. feks? Så hvis jeg ikke får noe på Bloksberg, vil jeg da ha mindre sjanse for å få noe på Berg om jeg har det på 2. prioritet enn om jeg hadde hatt det på 1.?

 

Nei.

Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående hybel i Trondheim. Tenkte å reise opp neste år og da mest sannsynlig alene. Hvor bør jeg reise? Kunne tenkt meg noe nyere og da ser jeg at det meste er umøblert. Hvor mye møbler trenger man? Skrivebord, kontorstol og seng? Ser garderobeskap ofte er inkludert.

Riktig. Skrivebord, kontorstol og seng er nok det eneste du trenger hvis det er umøblert. Men det er jo sånt du ikke trenger å tenke noe særlig på før du flytter - du finner nok ut av dette på nettsidene til SiT, eventuelt er det jo bare å sende mail.

 

Ellers lurte jeg på om det er noen steder man bør søke om man reiser opp alene? Vil jeg for eksempel dele kjøkken og bad med folk som ikke kjenner hverandre, eller kan jeg risikere å havne med f. eks 2 andre som kjenner hverandre godt?

Å reise til Trondheim alene bør jo ikke være noe problem. Pakk alt du vil ha med deg, sett deg på tog/buss/fly/bil og dra. Siden du sikkert skal ha med deg en del så er det jo også mulig å gjøre det i flere omganger, eventuelt bli kjørt opp hvis du kan (eller kjøre selv hvis du kan). Men før du reiser (helst allerede nå) bør du se etter et sted å bo. Hvis du ikke eksplisitt søker hybel sammen med en venn, så er sannsynligheten forsvinnende liten for at du ender opp med noen du kjenner. Du vil de fleste stedene dele både kjøkken og bad med folk du ikke kjenner. Selvfølgelig vil det nok ikke ta særlig lang tid før du kjenner dem - du bor jo med dem.

 

Ellers lurte jeg på om noen har erfaringer med noen av disse og kan si noe om det: Nye Berg, Bloksberg, Nedre Singsakerslette, Magnud den godesgate 2, Lerkendal, Klostergata 18.. Lurer kanskje litt på Moholt også? Ser det ligger litt lengre unna og litt dårlig standard, men er tross alt billig og møblert. Bloksberg virker kanskje mer fristende enn de andre pga. eget bad. Noen dårlige sider ved Bloksberg?

Berg og Moholt er de to store studentbyene av de du nevnte. Det er ikke så stor sannsynlighet at du får plass andre steder enn disse.

 

Til slutt, så også at det er hybelleiligheter på Nye Berg til 3700-3900. Vil de være vanskelige å få tak i? Ser også at de er 13 kvm, blir ikke det litt lite når det er "kjøkken" og bad på den plassen også?

Jo. Anbefaler deg nok å vurdere hybel først, og hvis du finner ut av at du ikke liker å dele bad og kjøkken med andre, så kan du eventuelt flytte over til hybelleilighet.
Lenke til kommentar

Berg og Moholt er de to store studentbyene av de du nevnte. Det er ikke så stor sannsynlighet at du får plass andre steder enn disse.

 

Nedre Singsakerslette har også rimelig mange hybler (flere hundre). Søker han nå får han plass. Jeg vil si det samme gjelder Lerkendal.

Jeg søkte Nedre Singsakerslette med høyere prioritet enn Moholt, og søkte i mars en gang (i 2009). Fikk likevel hybel på Moholt.

Lenke til kommentar
Her kan du tinge karakterutskrift som vert sendt deg i posten.

 

Legg spesielt merke til at du kan velje korleis utskrifta skal vere gruppert.

 

Gruppert etter utdanningsplan. Fokus i utskrifta er utdanningsplanen. Emna kan til dømes vere sortert etter obligatoriske/valbare emne eller etter årskurs, avhengig av korleis utdanningsplanen er bygd opp. Emne tatt utafor plan vil vere samla under 'Andre emne'.

 

Hvordan blir dette med andre emner? Jeg har en del rask samlet under andre emner, så jeg vil egentlig bare utdanningsplanen min. Er denne andre emner et eget ark slik at jeg kan makulere det hvis jeg vil?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Jeg synes heller ikke prisøkningen er drøy, det er fortsatt svært billig i forhold til hva man faktisk får igjen. Det burde dog vært mulig å betale per måned, da ser kanskje studentene hvor billig det faktisk er. Er vel 120 kroner i måneden, og det kun hvis man bestemmer seg for å gå helt opp til maksgrensen.

 

Det er jo ikke langt unna det sit kanskje sier de må opp til nemlig 1200kr i året, men da får man jo også mulighet for å være med i NTNUI sine grupper.

Lenke til kommentar
Her kan du tinge karakterutskrift som vert sendt deg i posten.

 

Legg spesielt merke til at du kan velje korleis utskrifta skal vere gruppert.

 

Gruppert etter utdanningsplan. Fokus i utskrifta er utdanningsplanen. Emna kan til dømes vere sortert etter obligatoriske/valbare emne eller etter årskurs, avhengig av korleis utdanningsplanen er bygd opp. Emne tatt utafor plan vil vere samla under 'Andre emne'.

 

Hvordan blir dette med andre emner? Jeg har en del rask samlet under andre emner, så jeg vil egentlig bare utdanningsplanen min. Er denne andre emner et eget ark slik at jeg kan makulere det hvis jeg vil?

Nei, alt kommer samlet og hvis dette bare er en karakterutskrift så kan du ikke utelate noen heller.

 

Om dette gjelder utskrift av bachelorvitnemålet ditt så kan du velge hvilke "andre emner" som skal med så lenge du har flere enn 180 stp totalt sett, ettersom du ikke får lov til å ha med mer enn rundt 180 stp i graden din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...