Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom de registrerer hvem som har brukt kortet er det da stadig ganske vanskelig å finne ut hvem det er ettersom det er mange som bruker kortet hver kveld?

Er uansett litt skeptisk til om de kan registrere hvem som er i Realfagbygget, mulig det bryter med personopplysningsloven.

Hvis jeg ikke tar helt feil var det nøkkelkortregistrering som gjorde at nissene som stjal juletrær ble tatt.

Nå har man neppe videoovervåkning av microen utenfor realfagskantina, men hadde man hatt det ville det vært mulig å sjekke overvåkningsvideo fra inngangene og samkjøre dette med registrering av nøkkelkort.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Prøver å undervisningsmelde meg i et emne på studweb:

ORA-01722: ugyldig tall

ORA-02063: foran line fra FSEXT

ORA-06512: ved "FS.PK_STUDENTWEBOPPDATER", line 3009

ORA-06512: ved "FS.PK_STUDENTWEBOPPDATER", line 3203

p_oppdUndmeld_Direkte feilet

Får melde meg til eksamen, men undervisningsmelder jeg meg i samme slengen eller går inn og redigerer og legger inn undervisningsmelding får jeg feilmeldingen over. Andre med samme problem?

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å ta et fag på nytt, men er litt usikker på om det blir for mye arbeidspress i eksamensperioden. Hvis jeg melder meg opp til eksamen i faget og senere melder meg av igjen, mister jeg vel ikke den ene sjansen jeg har til å ta fag opp igjen?

Lenke til kommentar

Dersom de registrerer hvem som har brukt kortet er det da stadig ganske vanskelig å finne ut hvem det er ettersom det er mange som bruker kortet hver kveld?

Er uansett litt skeptisk til om de kan registrere hvem som er i Realfagbygget, mulig det bryter med personopplysningsloven.

Hvis jeg ikke tar helt feil var det nøkkelkortregistrering som gjorde at nissene som stjal juletrær ble tatt.

Nå har man neppe videoovervåkning av microen utenfor realfagskantina, men hadde man hatt det ville det vært mulig å sjekke overvåkningsvideo fra inngangene og samkjøre dette med registrering av nøkkelkort.

Ihvertfall idiotisk at ntnu skal ha et dårligere tilbud for sine studenter pga fulle idioter.

Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/ny...delag/1.7507296

"NTNU er infisert av jødehat"

Haha, what? Det er mye pro-palestinere rundt om i studentmassen, men skal det liksom forestille "jødehat"? Det nærmeste jeg har sett var skriblerier på en pult i en lesesal hvor det sto "Boycott Israel!". Rundt skribleriet hadde noen forsåvidt klistret masse jaffa-klistremerker fra israelske appelsiner. Win.

Iver_j: Får ca.48/49 Mbps, og det på en delt trådløs i kollektivet. Tangerer normalt ~70-80/80 i stikk. Aldri opplevd nedetid osv heller. Eneste jeg lurer litt på, igjen, er om sperregrensa for nedlasting går på MAC-adressen eller ikke. Opplevde at stikken som ruteren sitter i ble stengt, og ingen mente de hadde lastet opp/ned 20gig (skal godt la seg gjøre ubevisst...).

Lenke til kommentar

Halla. Jeg skal begynne på NTNU neste år og trenger selvfølgelig et sted å bo. Tenker å bo i typisk studentkollektiv alá Moholt og Berg. Er dette fine steder (miljømessig og sosialt)?

Jeg var veldig fornøy med Moholt i hvert fall, men jeg bodde i familieleilighet og vet ikke hvordan livet var i hyblene.

Lenke til kommentar

Halla. Jeg skal begynne på NTNU neste år og trenger selvfølgelig et sted å bo. Tenker å bo i typisk studentkollektiv alá Moholt og Berg. Er dette fine steder (miljømessig og sosialt)?

Jeg bor på hybelkollektiv på Moholt sammen med 3 andre jeg kjenner fra før av. Det går veldig bra. Dersom du ikke flytter inn med noen du kjenner, er sannsynligheten stor for at du vil bo med internasjonale studenter, da de fleste internasjonale studentene på NTNU bor på Moholt. Du bor med 3 andre på en hybelseksjon og deler bad+kjøkken. Det tar ca 20 minutter å gå til Gløshaugen, og tror det tar ca like lang tid til Dragvoll. Det går også buss hvert 10. minutt + ekspressbusser til både Gløs og Dragvoll. Tar vel 30-40 minutter til Samfundet/Sentrum, men buss går relativt fort.

Berg studentby ligger mye nærmere Gløshaugen (og dermed også lengre unna Dragvoll, du bør da ta buss, samme som på Moholt). Det tar vel 5-15 minutter å gå til Gløshaugen avhengig av hvor på Berg du bor og hvor på Gløshaugen du skal. Tar vel 20 minutter til Samfundet og sentrum, og du kan også ta buss.

Berg er helt nybygd. Der er det er mange forskjellige typer kollektiv - du kan dele kjøkken og bad med alt fra 1 til 7 personer. På de større kollektivene er det også relativt store fellesområder (på Moholt er fellesområdene kun et kjøkken på 20 kvm og bad) og hvis du bor med 7 andre deler dere på 3 bad og 1 kjøkken. Hyblene på Berg og Moholt er ca like store.

Alle studentbyer med SiT har 100 mbit internett (opplastning er en god del tregere) med begrensning på 20 GB per dag (måles over 2 dager, så begrensningen er egentlig 40 GB på to døgn - siste 48 timer).

Moholt er ca 1000 kr billigere per måned enn Berg, på grunn av beliggenheten og standarden (Moholt ble bygd på 60-tallet og er blitt oppusset et par ganger siden da, Berg er helt nytt). Hybelseksjonene på Moholt i Herman Krags Vei har ikke oppvaskmaskin, mens hybelseksjonene i Moholt Alle har det. Tror alle på Berg har det.

Begge studentbyene ligger like ved en Bunnpris (den på Moholt har søndagsåpent, ikke den på Berg, men den på Berg har post-i-butikk). Moholt ligger også i gangavstand til Moholt Senter (som bl.a. har Rema og postkontor), Ica Maxi, Kiwi og Coop Mega.

Endret av Mathias-S
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Eller 40 GB på de siste 48 timer, blir vel mest riktig å si.

SiT sine studentbyer er helt grei for nyinnflyttede studenter da du vet hva du får. Det vanlige er at man flytter sammen med andre som man kjenner etterhvert når man har bodd en stund i bartebyen og fått venner osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...