Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg vurderer en linjer der de ikke lister biologi 2 som et krav, men der de nevner at biologifagene undervises på grunnlag av biologi 2. Da er det vel ikke noen krise at jeg ikke tar det på skolen?

Om jeg kjøper læreboken (samt er litt strukturert...) bør jeg vel kunne lese meg opp?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg vurderer en linjer der de ikke lister biologi 2 som et krav, men der de nevner at biologifagene undervises på grunnlag av biologi 2. Da er det vel ikke noen krise at jeg ikke tar det på skolen?

Om jeg kjøper læreboken (samt er litt strukturert...) bør jeg vel kunne lese meg opp?

Uten at jeg vet helt hvilket studieprogram du sikter til, så har jeg i alle fall blitt fortalt at det å ta bachelor i biologi på NTNU er fult mulig uten biologi 1 og 2 som bakgrunn fra videregående. Ikke at jeg egentlig vet dette selv (søker meg inn på biologi på NTNU nå til høsten, og da MED biologi 1 og 2), så du får ta det med en klype salt. Forhåpentligvis gir noen andre et mer brukbart svar. Er sikkert lurt å gjøre litt selvstudium i vgs biologien uansett.

Lenke til kommentar

Hei

Er det noen som vet om det går ann å ta exphil før man begynner på NTNU? Hvis jeg ikke kommer inn på NTNU rett etter vgs, så hadde det vært deilig å gjøre ferdig exphil før videre studier.

Ex phil kan tæs når og hvor du vil, universiteter og høyskoler (som praktiserer dette) godtar hverandres uten problemer.

Lenke til kommentar

Det skal gå fint, men personlig synes jeg Ex.Phil. var det letteste faget første semester. Man trenger jo ikke gjøre stort.

Helt enig, var godt med et emne som ikke krevde så mye jobb i starten.

Hvis du tar exphil på forhånd så kan du vel gå fra "ikke så mye jobb" til "null jobb", med mindre du er den typen som melder deg opp i et annet emne istedetfor. Jeg må innrømme at jeg hadde ambisjoner om å melde meg opp i et spennende og krevende fag første semester der hvor de fleste andre hadde exphil, men det forslaget ble raskt sakset ned av min egen fornuft, og det er jeg den dag i dag veldig fornøyd med. :)
Lenke til kommentar

Hvis det er skoleeksamen så håper du at de har eksamen på forskjellig tid på dagen, men det praktiserer vel ikke NTNU. Ellers så kan du søke om å få komme senere. Men antagelig må du skippe den ene.

Evt det som går ann er vel sykemelding på den ene og utsatt eksamen...

Nå gjetter du bare. NTNU har vanlige skriftlige eksamener som starter både 0900 og 1500. Så om det er tilfelle ordner det seg, selv om det nok blir veldig stress. Ellers får du vel tilgang til konten i det ene faget, mener jeg å ha hørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...