Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

I årets fysmat-kull vil jeg anslå at det var ca. 40% som var født i 91 (dvs. kom rett fra VGS), 40% som var født i 90 (dvs. hadde brukt ett år på folkehøgskole, militæret e.l.) og 20% som hadde gjort noe annet i mer enn ett år (de fleste av disse har studert noe annet først).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skjer hvis jeg sletter vurderingsmeldingen i et fag, men beholder undervisningsmeldingen? Vil jeg beholde tilgang til faget på it's learning og tilgang til relevante bygninger, forelesninger og rom? Vil faget i det hele tatt bli oppført på vitnemål (evt. med strykkarakter)?

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis jeg sletter vurderingsmeldingen i et fag, men beholder undervisningsmeldingen? Vil jeg beholde tilgang til faget på it's learning og tilgang til relevante bygninger, forelesninger og rom? Vil faget i det hele tatt bli oppført på vitnemål (evt. med strykkarakter)?

It'sLearningtilgang beholdes, dørtilgangene dine styres ikke via Studweb og du vil vel ikke få noe stryk på vitnemål da du aldri har vært oppe til eksamen.

Lenke til kommentar

Hallo!

Til høsten skal jeg endelig begynne på NTNU (sluttet på videregående i 2009).

Dette er de linjene jeg er mest interessert i:

Produktutvikling og Produksjon

Energi og Miljø

Ingeniørvitenskap og IKT

Det jeg brenner for er innovasjon og nyskapning innenfor teknologi. Er en av disse linjene da et lurt valg?

Jeg har også et spørsmål innenfor Ingeniørvitenskap og IKT. I 3 klasse velger man studieretning. Hvis jeg begynner på denne linjen kommer jeg nok til å velge Produkt og Prosess som spesialisering. Hvordan stiller en som har gått Ingeniørvitenskap og IKT /m Produkt og Prosess i forhold til en som har gått 5 år på Produktutvikling og Produksjon? Vil du stille mye svakere på PuP fronten eller bare ha mindre breddekunnskap?

Takk! :)

Endret av Marac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teknostart-stillinger har frist i morgen, mens ordinære studass-stillinger pleier å utlyses i april-mai. Følg med på innsida.

Dersom du fikk A i ITGK, er du nesten garantert å få stilling som studass. (Kanskje, jeg går 2. året nå og var studass i ITGK før jul.)

I fag som matte er det betydelig værre, da det er veldig populære stillinger og få plasser.

I ITGK var det før jul 100 stillinger mot ca 250 søkere. I matte 2 dette semesteret var det 3-400 søkere på 20 stillinger.

Lenke til kommentar

Hallo!

Til høsten skal jeg endelig begynne på NTNU (sluttet på videregående i 2009).

Dette er de linjene jeg er mest interessert i:

Produktutvikling og Produksjon

Energi og Miljø

Ingeniørvitenskap og IKT

Det jeg brenner for er innovasjon og nyskapning innenfor teknologi. Er en av disse linjene da et lurt valg?

Jeg har også et spørsmål innenfor Ingeniørvitenskap og IKT. I 3 klasse velger man studieretning. Hvis jeg begynner på denne linjen kommer jeg nok til å velge Produkt og Prosess som spesialisering. Hvordan stiller en som har gått Ingeniørvitenskap og IKT /m Produkt og Prosess i forhold til en som har gått 5 år på Produktutvikling og Produksjon? Vil du stille mye svakere på PuP fronten eller bare ha mindre breddekunnskap?

Takk! :)

Har ikke detaljkunskap om I&IKT, men jeg går PuP 5. klasse. Du vil stille svakere "pup-messig" om du har gått I&IKT, men jeg vil tro at du tar det meste igjen på de tre siste årene.

Uansett kan jeg anbefale PuP når det er innovasjon og nyskaping du brenner for.

Lenke til kommentar

Tålelig gode karakterer, som i "samtlige A bortsett fra E i Exphil"? :)

Det er vel bare å søke i vei! Det står på nettet der at i særskilte tilfeller kan stilling som læringsass. og stud. ass. i det tilsvarende emnet henge sammen, men du søker helst på Teknostart for seg selv, slik jeg har forstått det. Fristen er forøvrig i morgen (!!!!!!1), så du må skynde deg. Finnes masse eksempler på teknoasser som går i 2. kl. :)

Lenke til kommentar

Jeg går I&IKT andre året, så jeg har ingen førstehåndskjennskap til studieretningen produkt og prosess, men det virker ikke som det er så veldig stort problem. Det vil naturlig nok være noen fag du går glipp av til fordel for datafagene, men de viktigste grunnleggende forståelsesfagene får du med deg uansett.

Det går nok mer utover dybden og detaljene enn den brede forståelsen hvis du velger I&IKT framfor produktutvikling og produksjon. Hvis du interesserer deg i data og kunne tenke deg å kombinere det med produkt og prosess, vil jeg absolutt anbefale I&IKT. Den praktisk rettede detaljkunnskapen du går glipp av lærer du deg fort når du får bruk for den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...