Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men.. "For at søknaden skal bli godkjent og behandlet, må vi ha en bekreftelse på at du (og din evt. samboer/ektefelle) er student i Trondheim. Dokumentasjonen kan være bekreftelse på opptak eller kopi av semesterkort."

 

Dette er gammel info som ikke har vært korrekt på flere år.

 

Ikke korrekt på den måten at man ikke trenger å sende inn kopi av semesterkort til SIT? Har søkt SIT for første gang nå, så bare lurer.

Lenke til kommentar

Men alle fag på NTNU stiller nå krav til at du leverer øvinger. Så da er det i prinsippet ikke "gratis studiepoeng" lenger. :\

I farta kommer jeg på to stk hvor man ikke trenger å levere øvinger. I det ene faget er det riktignok to obligatoriske lab-øvinger, men...

Lenke til kommentar

Ikke korrekt på den måten at man ikke trenger å sende inn kopi av semesterkort til SIT? Har søkt SIT for første gang nå, så bare lurer.

Siden du allerede studerer, så regner jeg med at du må sende screenshot(!) av fremsiden på Studweb, og muligens også av "Rapport til Lånekassen" eller hva det nå står for å vise at du har minst halv studiebelastning.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Men alle fag på NTNU stiller nå krav til at du leverer øvinger. Så da er det i prinsippet ikke "gratis studiepoeng" lenger. :\

I farta kommer jeg på to stk hvor man ikke trenger å levere øvinger. I det ene faget er det riktignok to obligatoriske lab-øvinger, men...

I høst hadde jeg to emner der man ikke trengte å løfte en finger før eksamen. Var riktignok femteklasseemner, så fingerløfting var anbefalt på det sterkeste, men var null obligatorisk opplegg man måtte gjennom.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

Litt pussig problem som dukka opp med Citizen SR-270X kalkulatoren min nyleg (ja, har resett telefonen fleire gonger å prøvd det meste av innstillinger); dersom eg rekner ut uttrykket chart?cht=tx&chl= \frac{1+\sin{\frac{\pi}{4}}}{\cos{\frac{\pi}{4}}} får eg berre svaret chart?cht=tx&chl=\sqrt{2} +. Det verkar som det ikkje er plass til svaret på skjermen. Andre som har same problem?

 

Har ikkje funne andre stykker den ikkje klarer, enno...

 

edit: klarer sjølvsagt så pass lette stykker sjølv, men det er litt frustrerande at kalkulatoren ikkje klarer så lette stykker.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

TMA4150 krever ingen fingerløfting.

 

:)

 

Litt pussig problem som dukka opp med Citizen SR-270X kalkulatoren min nyleg (ja, har resett telefonen fleire gonger å prøvd det meste av innstillinger); dersom eg rekner ut uttrykket chart?cht=tx&chl= \frac{1+\sin{\frac{\pi}{4}}}{\cos{\frac{\pi}{4}}} får eg berre svaret chart?cht=tx&chl=\sqrt{2} +. Det verkar som det ikkje er plass til svaret på skjermen. Andre som har same problem?

 

Har ikkje funne andre stykker den ikkje klarer, enno...

 

Citizen-kalkulatoren min gir meg svaret sqrt(2)+1.

Endret av operg
Lenke til kommentar

Litt pussig problem som dukka opp med Citizen SR-270X kalkulatoren min nyleg (ja, har resett telefonen fleire gonger å prøvd det meste av innstillinger); dersom eg rekner ut uttrykket chart?cht=tx&chl= \frac{1+\sin{\frac{\pi}{4}}}{\cos{\frac{\pi}{4}}} får eg berre svaret chart?cht=tx&chl=\sqrt{2} +. Det verkar som det ikkje er plass til svaret på skjermen. Andre som har same problem?

 

Har ikkje funne andre stykker den ikkje klarer, enno...

 

edit: klarer sjølvsagt så pass lette stykker sjølv, men det er litt frustrerande at kalkulatoren ikkje klarer så lette stykker.

 

Jeg har også kommet over regnestykker der den rett og slett har gitt fullstendig feil svar. Husker dessverre ikke regnestykket, men det var i hvert fall rare greier.

 

Får for øvrig sqrt(2)+1 på min når jeg regner ut ditt problem

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Men alle fag på NTNU stiller nå krav til at du leverer øvinger. Så da er det i prinsippet ikke "gratis studiepoeng" lenger. :\

I farta kommer jeg på to stk hvor man ikke trenger å levere øvinger. I det ene faget er det riktignok to obligatoriske lab-øvinger, men...

 

Det er vel sånn at flervalgseksamen ikke skal være eneste form for vurdering i et fag. Så fag med vanlig eksamen trenger ikke å ha obligatoriske øvinger.

Lenke til kommentar

Tenkte å søke meg inn på NTNU neste år, men ikke 100% sikker på om jeg kommer inn. Tenkte meg inn på Produksjon og produktutvikling. Uansett, ikke valg av linje jeg trenger hjelp til. Lurer bare på når jeg bør søke på leiligheter og hvilke? Bør jeg søke nå snart? Ønsker å bo ganske nærme sentrum og Gløshaugen (er vel der man går om man går sivil ingeniør, bortsett fra marintek?). Har kikket litt og synes nedre singsakerslette, berg og bloksberg ser aktuelle ut. Hvordan er disse og hvordan er prisen? Noen andre jeg bør kikke på? Er det vanskelig å få tak i disse for en førsteårsstudent, evnt. hvor holder flest førsteårsstudenter til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...