Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Det står jo at de som søker før 16. februar får en tilfeldig plass på ventelisten, men likevel foran alle som søker fra og med 16. februar. Ingen grunn til å vente.

Fikk du plass i en studentby? Hvilken da? Og bør jeg søke på flere enn én?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste står på sidene til SiT. Som førstegangsstudent trenger du ingen dokumentasjon, kryss av for det i søknaden.

Det er ingen grunn til å søke senere enn nå. Du kan søke på maks 3 steder samtidig; Gjør det! (så klart i prioritert rekkefølge)

Dersom du ikke kommer inn på ntnu likevel, sier du opp så fort som mulig, og slipper unna uten å betale en krone.

Da de fleste flytter ut i rundt juni/juli, får du antagelig ikke vite noe før ca den tiden.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Det meste står på sidene til SiT. Som førstegangsstudent trenger du ingen dokumentasjon, kryss av for det i søknaden.

Det er ingen grunn til å søke senere enn nå. Du kan søke på maks 3 steder samtidig; Gjør det! (så klart i prioritert rekkefølge)

Dersom du ikke kommer inn på ntnu likevel, sier du opp så fort som mulig, og slipper unna uten å betale en krone.

Da de fleste flytter ut i rundt juni/juli, får du antagelig ikke vite noe før ca den tiden.

Tusen takk for alle svar! Dere har vært veldig hjelpsomme! Satser på at de fleste studentene er like greie når jeg kommer nedover ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar! Dere har vært veldig hjelpsomme! Satser på at de fleste studentene er like greie når jeg kommer nedover ;)

Forresten. SiT har vært kjent for å drepe inaktive søknader. Det skal ikke skje med førstegansstudentsøknader, men det har hendt. Derfor burde du gå inn på søknaden din ca en gang i måneden og oppdatere den (eller noe sånt, vet ikke hvordan det fungerer). I det minste følg med om den blir slettet, og ta i så fall kontakt med SiT omgående. Ellers risikerer du å bli plassert bakerst i køen, som ofte impliserer det private markedet (Hvor det også finnes mye bra, men det er ikke like enkelt og safe som SiT). Generelt burde man aldri lete etter boplass privat med deadline (type før skolestart august).

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat søkt datateknikk og sit bolig!

Hurra?

Jeg har akkurat søkt Energi & Miljø og SiT bolig!

Hurra!

Og til dere andre, jeg fant ikke noe sted å krysse av for førstegangsstudent. Skal jeg tro at "Studiestart høst 2011" holder, eller er det noen annen plass jeg kan krysse av?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...