Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ba om begrunnelse i itgk og fikk svar i dag, men svaret var kun antall poeng jeg fikk på hver oppgave og beskjed om å sammenligne med lf... Dette lå allerede ute på nettet, så faglærer må vel forstå at jeg ønsker noe bedre begrunnelse enn bare det(?). Er det noen mulighet å svare tilbake og be om begrunnelse for en spesifikk deloppgave? Eller må jeg nå klage og be om ny sensur?

Lenke til kommentar

Jeg ba om begrunnelse i itgk og fikk svar i dag, men svaret var kun antall poeng jeg fikk på hver oppgave og beskjed om å sammenligne med lf... Dette lå allerede ute på nettet, så faglærer må vel forstå at jeg ønsker noe bedre begrunnelse enn bare det(?). Er det noen mulighet å svare tilbake og be om begrunnelse for en spesifikk deloppgave? Eller må jeg nå klage og be om ny sensur?

Jeg ville sendt mail direkte til vedkommende som sendte begrunnelsen og spørre pent om noe litt mer utfyllende.

Lenke til kommentar

Utenlandstjeneste eller befal med mye feltdøgn. (Snakker selvfølgelig før skatt)

Utenlands tjeneste er ikke "bare bare" tror jeg

Hvodan er studentmiljøet hos NTNU? Jeg har en følelse at på universitet i forhold til høyskole så er det vanskelig å få nye venner..

Lenke til kommentar

Det er ikke så vanskelig å få venner. Folk du studerer i lag med har gjerne i noen grad samme interesser som deg. Du møter folk i fadderuka, på kollokviegrupper, i forelesninger osv. Du møter også mange potensielle venner hvis du joiner f.eks kor, speidergruppe, kampsport, volleyball, samfundet osv... you name it :) Selv om du kanskje er introvert av natur, lønner det seg å bli med på et eller annet som du kan fylle fritida di med i lag med andre.

Hvis du har problemer med sosial angst eller noe, kan du alltids oppsøke hjelp som f.eks sit sine kurs "smalltalk for sjenerte" og lignende.

Endret av Iver_j
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så noen her som nevnte Berg Studentby. Søkte den opp, og den var jo helt fantastisk beliggende i forhold til Gløs. Jeg har søkt meg inn på Siv.Ing på Gløs nå til høsten, men får riktignok ikke svar før midt i sommer. Er det slik at jeg rett og slett ikke kan søke uten å ha bekreftet at jeg kommer inn, eller kan jeg søke om hybel allerede nå?

Takker for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar

Tja, får nye venner bare man er smart nok.

Haha, sånn det var ja. :p

Så noen her som nevnte Berg Studentby. Søkte den opp, og den var jo helt fantastisk beliggende i forhold til Gløs. Jeg har søkt meg inn på Siv.Ing på Gløs nå til høsten, men får riktignok ikke svar før midt i sommer. Er det slik at jeg rett og slett ikke kan søke uten å ha bekreftet at jeg kommer inn, eller kan jeg søke om hybel allerede nå?

Du kan søke allerede nå. (Du er faktisk nødt hvis du skal ha sjans.) Hvis du ikke får plassen kan du si opp kontrakten.

Lenke til kommentar

Du kan søke allerede nå. (Du er faktisk nødt hvis du skal ha sjans.) Hvis du ikke får plassen kan du si opp kontrakten.

Takk :)

Men.. "For at søknaden skal bli godkjent og behandlet, må vi ha en bekreftelse på at du (og din evt. samboer/ektefelle) er student i Trondheim. Dokumentasjonen kan være bekreftelse på opptak eller kopi av semesterkort."

Jeg har fortsatt ikke fått bekreftet opptak, og får det ikke før midt i sommer. Betyr det at jeg ikke kan få behandlet søknaden min?

Lenke til kommentar

Takk :)

Men.. "For at søknaden skal bli godkjent og behandlet, må vi ha en bekreftelse på at du (og din evt. samboer/ektefelle) er student i Trondheim. Dokumentasjonen kan være bekreftelse på opptak eller kopi av semesterkort."

Jeg har fortsatt ikke fått bekreftet opptak, og får det ikke før midt i sommer. Betyr det at jeg ikke kan få behandlet søknaden min?

Én ting til!

"Blir du førstegangsstuderende til høsten 2011 tar vi imot boligsøknader fra 16. februar. Dersom leverer søknaden tidligere enn 16. februar vil du få en tilfeldig plassering på ventelisten blant de som har søkt innen denne datoen. "

Vil dette si at om jeg og vennen min sender inn søknadene før 16. Februar har vi større sannsynlighet enn om vi sender etter 16. Februar? Slik jeg tar det :p

Lenke til kommentar

Dette er gammel info som ikke har vært korrekt på flere år.

"Blir du førstegangsstuderende til høsten 2011 tar vi imot boligsøknader fra 16. februar. Dersom leverer søknaden tidligere enn 16. februar vil du få en tilfeldig plassering på ventelisten blant de som har søkt innen denne datoen."

Leste ikke noe om dette i fjor, så det er mulig det er noe nytt de har begynt med. Jeg ville sendt en mail til SiT for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...