Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ta noen åpne emner eller hva det kalles i vår, er det noen som vet om hva jeg burde/kan velge. (Gjerne noen lette).

Skal blant annet ta ex.phil, så trenger 3 til.

EDIT: Er jo umulig å finne noen fin oversikt over hvilke fag jeg kan velge. Har funnet disse som så noenlunde ut ved HF-fakultetet:

RFEL1001 Naturvitenskap og verdensbilde

TM0100 Kommunikasjonsteknologi i informasjonssamfunnet

KULT2203 Ting og tegn

KULT2201 IKT og kulturendring

Noen som kan si noe om dette?

Endret av ka1ser
Lenke til kommentar

Var på første Exphil-forelesning i går, og det var jo... spennende...

Men Innføring i idrettsfysiologi virket veldig spennende. Føler jeg er på riktigere spor nå, i retning av noe med kropp/helse.

Tror forresten jeg så deg da du sjekket karakteren i IT-bygget, Zethyr, hvis jeg husker deg fra RPP.

Jeg skal ta noen åpne emner eller hva det kalles i vår, er det noen som vet om hva jeg burde/kan velge. (Gjerne noen lette).

[...]

RFEL1001 Naturvitenskap og verdensbilde

[...]

RFEL1001 virker greit. Pensum er noen hefter vi får kopiert opp for 200 kr. Foreleseren virker grei.

Hva med MFEL101 Medisin for ikke-medisinere? Det er ingen forelesninger i vårsemesteret, men videoopptak ligger ute på nettet.

Jeg har ikke kommet særlig igang med det selv, men har inntrykk av at det skal være greit nok. Noen andre som har noe å si om det?

PSY-fagene er det vel desverre for sent å velge.

Lenke til kommentar
Men Innføring i idrettsfysiologi virket veldig spennende. Føler jeg er på riktigere spor nå, i retning av noe med kropp/helse.

7756532[/snapback]

Bra emne ja. Foreleseren var en av de aller beste jeg har vært ute for. Alle forelesere skulle vært på samme nivå.

I den andre enden ligger hun vi hadde i Vann og Miljø i dag. Sier man 'eehm' mellom annenhvert ord er det fryktelig irriterende å høre på.

Lenke til kommentar

Absolutt beste jeg har vært borti også. Søkte etter navnet hans på google, og da dukket blant annet denne artikkelen opp. Tydeligvis en kjent type.

Det er vel ikke muligens den gamle naturfaglæreren min du hadde i Vann og miljø?

Neida, hun er ikke på NTNU, men hun var helt ekstrem på eeehh, øøhhh.

Jeg tenkte veldig på det i starten, men etterhvert la jeg ikke merke til det lenger.

Lenke til kommentar
Tror forresten jeg så deg da du sjekket karakteren i IT-bygget, Zethyr, hvis jeg husker deg fra RPP.

7756532[/snapback]

Si hei neste gang, da ;)

Det med "ehh.. øhh" er nok ganske vanlig blandt lærere. På skolen hos oss sa alle sammen enten "ehh" eller "Ska' vi sjåå.." alt for mye.

Lenke til kommentar

Hva med MFEL101 Medisin for ikke-medisinere? Det er ingen forelesninger i vårsemesteret, men videoopptak ligger ute på nettet.

Jeg har ikke kommet særlig igang med det selv, men har inntrykk av at det skal være greit nok. Noen andre som har noe å si om det?

7756532[/snapback]

Brukte bare forelesningene på nett, jobbet med eksamenssett en dag, det holdt til toppkarakter (karakterskalaen går fra "bestått" til "ikke bestått", ehrm :blush: ), så det er et helt greit fag det. Bare husk at diafragma=mellomgulv.

Lenke til kommentar

Er det så mange som tabbet seg ut på akkurat det da? Merkelig. Det er jo ikke all verdens vanskelig å tenke seg frem til med litt logikk dersom man analyserer ordet "hypernevrokustiske diafragmakontraksjoner", for de fleste kjenner vel at hikken starter i mellomgulvet om den er kraftig nok.

Lenke til kommentar
Er det så mange som tabbet seg ut på akkurat det da? Merkelig. Det er jo ikke all verdens vanskelig å tenke seg frem til med litt logikk dersom man analyserer ordet "hypernevrokustiske diafragmakontraksjoner", for de fleste kjenner vel at hikken starter i mellomgulvet om den er kraftig nok.

7757528[/snapback]

Jeg må innrømme at jeg trodde de fleste visste hva diafragma betydde, kanskje jeg skal gå for medisin for ikke-medisinere i vår...

AtW

Lenke til kommentar

7757528[/snapback]

Vet de fleste at hypernevrokustiske diafragmakontraksjoner er det samme som hikke? Jeg gjorde ikke.

Lenke til kommentar

7757528[/snapback]

Det var vel bare Nostradamus som ikke klarte den av folk jeg har snakket med. Men det er alltid like gøy å pille på gamle sår.

Lenke til kommentar
Vet de fleste at hypernevrokustiske diafragmakontraksjoner er det samme som hikke? Jeg gjorde ikke.

7757748[/snapback]

Jeg trodde det var barnelærdom :dontgetit:

Et av de første medisinske faguttrykkene jeg lærte meg hvertfall, har vel visst hva det betyr siden ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Tok en kjapp spørrerunde på MSN. 75% vet ikke hva det er for noe.

Jeg er ikke den eneste som er dum :woot:

7758021[/snapback]

Morsom måte å se det på ;) (istedet for å se det som "da er jeg nok ikke dum" ;))

Forresten (fordi jeg ikke orker å bla maaaange sider bakover), hvor mange var det man måtte ha rett for å stå på denne medisin for ikke medisinere eksamnen?

Endret av Coppernica
Lenke til kommentar

medisin for ikke-medisinere er uhyre enkelt. Alt jeg gjorde var å google etter svar til de obligatoriske flervalgsoppgavene, samt å lese på gamle eksamensoppgaver i et par-tre timer natta før eksamen. Resultat: 62,5% og ikke 65%. Med andre ord: Det skal ikke så mye til for å stå (selv om jeg ikke gjorde det).

Siden det ikke er konteeksamen i emnet, må jeg da melde meg opp på vanlig vis?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...