Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

I dag kom jeg hjem fra ferie, og har nå fått et problem.

Jeg var på skolen forrige fredag for å hente vitnemålet, men der fikk jeg vite at de ikke ga ut dette før på onsdag. Da var jeg på ferie, så jeg får ikke hentet vitnemålet før på mandag.

Fristen for ettersending av vitnemål er 1. juli, altså i morgen. Jeg får sendt vitnemålet på mandag. Dette er hva samordna opptak sier om saken:

5-4 - Jeg får ikke alle vitnemål/attester før etter 1. juli. Hva skal jeg gjøre?

Send inn vitnemålene/papirene så fort du får dem. Ring saksbehandlende institusjon og forklar situasjonen. Det er opp til hver enkelt institusjon å avgjøre om de vil godta ettersendinger etter 1. juli.

Jeg har fått beskjed om å kontakte studieavd. eller studieveileder for I&IKT, men disse er ikke tilgjengelige nå.

Hvordan skal dette gå?

For ordens skyld: Jeg skal i militæret, og må derfor søke om utsettelse minst ett år.

Endret av meastp
Lenke til kommentar
Nei, men det er jo fint ikke å ha det hengende over seg; får jeg plass nå er det jo unnagjort. Jeg bare lurer på hvordan NTNU er mtp dette, siden det er opp til hver(t) enkel(t) universitet/høyskole.

6415575[/snapback]

Jeg skulle ettersende vitnemål til NTNU(ikke SO, ettersom jeg søker på grunnlag av ingeniørutdanning). Det gikk veldig lang tid før jeg fikk vitnemålet, så dagen før fristen gikk ut, ringte jeg opptakskontoret. De sa jeg bare måtte sende det i løpet av den kommende uken, så skulle det nok ordne seg. Heldigvis kom vitnemålet 1. juli, så jeg fikk sendt det i siste liten.

Lenke til kommentar

Hvor alvorlig er det at jeg misliker kjemi når jeg vurderer bygg og miljø eller marin teknikk? Fikk 5 i 2KJ, men i 3KJ fikk jeg karet meg til en firer. Jeg fant faget rett og slett kjedelig.

Og en annen ting: Er det veldig dumt med et år helt uten matte før jeg eventuelt begynner på NTNU?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

Det er et stykke å gå, men er grei sykkelavstand :) Om jeg ikke er helt på jordet, så går det busser til/fra steinan som går innom gløs, så busskort er vel ikke å forakte.

Lenke til kommentar

hos SIT er det sånn at de som har blitt trukket ut nå, må sende inn bekreftelse fra SO på at de er tatt opp så snart som mulig (innen 26).

hvis ikke man gjør det, får man ikke noe, og hybelen går videre til en annen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når kan man hente semesterkortet på Gløshaugen? Har litt lyst å hente det før immatrikuleringen og dermed slippe de enorme køene. :=)

Forresten, jeg kommer til å være redd og alene på Gløshaugen. Trenger sårt en hånd å holde i.

Lenke til kommentar

Siden veldig mange er alene i starten er man sjelden alene. Går fort å finne noen venner på linja, særlig om man er med på det som arrangeres på starten.

Kommer selvsagt litt an på hvor mange er det på linja, og om den har bra linjeforening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...