Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, tar faget TIØ4220 som perspektivemne nå. I den forbindelse sliter jeg med å finne gamle eksamenssett å bruke til forberedelser. Noen som har noen idè om hvor det går an å finne disse?

Det er da lagt ut eksamensoppgaver på it's learning. "Skriveoppgavene" som er lagt ut pluss heftet med MC-oppgaver man får kjøpt på Tapir er også eksamensrelevant.

Lenke til kommentar

Hei. Er karakterkravene fra VGS for et inginørstudiet i kjemi veldig strenge? Hva var gjennomsnitts karakterene blant folkene der? Hvor vanskelig er det egentlig å komme inn der?

 

PS. Hvis man får en master far et annet universitet, er man like attraktiv som hvis man kommer fra NTNU?

Endret av Shushi
Lenke til kommentar

Hei. Er karakterkravene fra VGS for et inginørstudiet i kjemi veldig strenge? Hva var gjennomsnitts karakterene blant folkene der? Hvor vanskelig er det egentlig å komme inn der?

 

PS. Hvis man får en master far et annet universitet, er man like attraktiv som hvis man kommer fra NTNU?

Samordna opptak.

Lenke til kommentar

Hei. Er karakterkravene fra VGS for et inginørstudiet i kjemi veldig strenge? Hva var gjennomsnitts karakterene blant folkene der? Hvor vanskelig er det egentlig å komme inn der?

 

PS. Hvis man får en master far et annet universitet, er man like attraktiv som hvis man kommer fra NTNU?

Samordna opptak.

 

står kun poenggrense for 2009.. lurer på om hvor mye reelt poeng man trenger for å faktisk komme inn..

Lenke til kommentar

står kun poenggrense for 2009.. lurer på om hvor mye reelt poeng man trenger for å faktisk komme inn..

1. Ingeniørstudiene i kjemi? Er det 3-årig bachelor eller 5-årig master du er ute etter?

 

2. Selvsagt står poenggrensene for 2010 på www.samordnaopptak.no. Her finner du poenggrensene for 2010 i html-, excel- og ODF-format. Bachelor Kjemi har kode 194860, Master Industriell kjemi og bioteknologi har kode 194764. Finner du frem nå? :)

 

3. Hva mener du med "reelt poeng"? Hvor mange poeng man trenger neste år?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

1. Ingeniørstudiene i kjemi? Er det 3-årig bachelor eller 5-årig master du er ute etter?

 

Det finnes bare ett ingeniørstudie i kjemi på NTNU, og det er Industriell kjemi og bioteknologi.

 

(Alternativt finnes det ingen, etter omleggingen fra sivilingeniørgraden til master i teknologi.)

Endret av operg
Lenke til kommentar

Har du helt rett i, men spørsmålstiller var ikke helt klar på hva han var ute etter. Og nå er han iallfall klar over at det finnes to forskjellige kjemistudier på NTNU.

 

"Alternativt finnes det ingen, etter omleggingen fra sivilingeniørgraden til master i teknologi." -> Som jeg skrev: bachelor eller master :)

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

står kun poenggrense for 2009.. lurer på om hvor mye reelt poeng man trenger for å faktisk komme inn..

Poenggrensene bestemmes ut fra hvem som hadde laveste poengsum da opptaket faktisk skjedde. Så det er ingen "magisk" måte å forutse hva poengsummene blir, du må rett og slett gjette ut fra tidligere års poengsum.

Lenke til kommentar

Hei, tar faget TIØ4220 som perspektivemne nå. I den forbindelse sliter jeg med å finne gamle eksamenssett å bruke til forberedelser. Noen som har noen idè om hvor det går an å finne disse?

Det er da lagt ut eksamensoppgaver på it's learning. "Skriveoppgavene" som er lagt ut pluss heftet med MC-oppgaver man får kjøpt på Tapir er også eksamensrelevant.

 

Har sett oppgavene på it's learning, var ikke klar over heftet! Takker så mye ;)

Lenke til kommentar

står kun poenggrense for 2009.. lurer på om hvor mye reelt poeng man trenger for å faktisk komme inn..

Poenggrensene bestemmes ut fra hvem som hadde laveste poengsum da opptaket faktisk skjedde. Så det er ingen "magisk" måte å forutse hva poengsummene blir, du må rett og slett gjette ut fra tidligere års poengsum.

 

La oss si jeg har 50 poeng når jeg søker men jeg har 6 i kjemi, 5i matte og 5 i fysikk.

 

har jeg større sjanse enn en med 55 poeng men 4 i kjemi & fysikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...