Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...Uansett hvor hardnakket man hevder at dragvollfagene som helhet er ubrukelige, så er det noe å hente der. Selv om man trives med å kun ta relativt ubrukelige fag, så kunne det vært greit å prøve noe utfordrende og "nyttig."...

 

Mange pene jenter å hente på Dragvoll.

 

Også har vi jo exphil som er "utfordrende og nyttig", plus 30 kronerne de fleste må ta før eller siden. Hvorfor ikke innføre Matte 1 på Dragvoll, siden vi må ta exphil ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

1238157980_scanners_-_head_explosio.gif

 

 

Det kreves kanskje ikke like mye for en FysMat-student å stå i PSY1001, som det gjør for en psykologistudent for å stå i MA1101, men det faller fremdeles på sin urimelighet å stemple hele institusjonen Dragvoll som ubrukelig.

 

Jeg tror mye av frustrasjonen bunner ut i det faktumet at det ikke finnes noen skikkelig interessante perspektivemner på Gløshaugen, noe som "tvinger" studentene å ta fag på Dragvoll som føles som meningsløse, kun for at man skal få levere mastergraden til normert tid. Det man trenger er spennende perspektivemner som ikke nødvendigvis krever at man arbeider dag og natt med de. Vurderingsformen kan gjerne være bestått/ikke bestått gjennom et øvingsopplegg/presentasjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
[..] for begge leire. Uansett hvor hardnakket man hevder at dragvollfagene som helhet er ubrukelige, så er det noe å hente der.

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt noensinne.

 

Second that.

 

... Så kan du gruble litt over hvem jeg faktisk siktet til nå.

Third that.

 

... Så kan du gruble litt over hvilken antagelse jeg gjorde i forhold til hvem du faktisk siktet til, samt hvem jeg nå sikter til.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
[..] for begge leire. Uansett hvor hardnakket man hevder at dragvollfagene som helhet er ubrukelige, så er det noe å hente der.

Haha, dette er det dummeste jeg har hørt noensinne.

 

Second that.

 

... Så kan du gruble litt over hvem jeg faktisk siktet til nå.

Third that.

 

... Så kan du gruble litt over hvilken antagelse jeg gjorde i forhold til hvem du faktisk siktet til, samt hvem jeg nå sikter til.

 

Plagiat. Kanskje du kan få jobb i Tandberg?

 

http://x264dev.multimedia.cx/archives/589

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så hadde det gjort seg med et obligatorisk semester på "feil" campus, for begge leire.

 

Uansett hvor hardnakket man hevder at dragvollfagene som helhet er ubrukelige, så er det noe å hente der. Selv om man trives med å kun ta relativt ubrukelige fag, så kunne det vært greit å prøve noe utfordrende og "nyttig."

 

Om man har litt innblikk i psykologi, så ser man lett hvorfor denne nedrakkingen av dragvoll har oppstått. Resultatet av en typisk tung utdanning på gløshaugen tiltrekker seg visse personer, på godt og vondt.

 

Man må bare godta det. Slik som man må godta sterke personer som kommer langt ellers i livet. På nett ser man det så lett - siden det er lettere å la fasaden falle og opptre naturlig. For enkelte er det naturlig å være sinte, og å rakke ned på mennesker med lavere objektiv nytteverdi. Man skal tåle såpass når man er kommet så langt at man skal til med, eller holder på med høyere utdanning.

 

Det er nok et poblem at mange gløsere sin primære kontakt med dragvoll er exphil, og i mine mening, så gir ikkke akkurat det det beste inntrykket. Når det er sagt så rakkes det ned gløsinger fra dragvoll også, bare ikke mtp på fag. Sånn rent personlig er jeg litt lei av holdningen "alle fag er like viktige og vanskelige" som enkelte later som de ahr, for det er bare piss. Men dragvoll har absolutt sin misjon, har personlig tatt mange fag på dragvoll, og jeg tror ikke folk har vondt av å studere litt og jeg er litt lei av at man ikke skal ha takhøyde nok mtp at folk ikke skal få lov til å studere litt hist og pist, selv om de ikke er strakaste vegen til et yrke. Men ikke kom og klag om man ikke får jobb etter å ha studert medievitenskap :)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jann - Ove: Det må da får pokker være lov å mobbe de som går på Dragvoll, mitt inntrykk er at denne "mobbingen" ikke er så seriøs. Så det er unødvendig å ta på seg jobben som Dragvolls høy-vokter hver gang noen mobber de bare litt.

 

Personlig har jeg flere god venner som går på Dragvoll, men jeg holder meg ikke for god til å harselere med Dragvollere. Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye på Dragvoll som er ganske lett, men det er heller ikke til å stikke under en stol at det er ting som er rart på Gløs.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mobbingen er forståelig, innenfor rimelighetens grenser, og de som går på Dragvoll tåler litt mobbing.

 

Fenomenet er interessant, og jeg oppfordrer kun til litt reflektering. Det ligger mer bak det enn at det fins mange relativt enkle fag på dragvoll.

 

Jeg skjønner godt at en utenforstående forumveileder stiller spørsmålstegn med måten dragvoll fremstilles på her i tråden / måten potensielle dragvollere blir møtt på når de slenger inn et dumt spørsmål eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da lærte jeg noe nytt.

 

Under stol

 

Heter det å "stikke noe under _en_ stol?"

 

 

I dag skal vi ikke stikke noe under stol. Det heter å stikke noe under stol - ikke under en stol. Man kan selvsagt også stikke noe under en stol eller under stolen, men det er en konkret stol i en konkret situasjon.

 

Å stikke noe under stol er å legge skjul på noe, holde noe tilbake. Og vi kan gjøre noe under tvil - ikke under tvilen.

 

Dette er en perle i norsk - variasjonen mellom bruk og utelatelse av noe så uskyldig som ubestemt artikkel. Når vi snakker om noe generelt, bruker vi ikke artikkelen: Gå på tur, gå på do, gå i seng, få høyet i hus, ha kua på bås. Selvsagt kan vi også gå i en seng eller gå i sengen, men det betyr noe annet. Vi kan også få høyet i huset, men det er ikke det samme som å få det i hus.

 

Per Egil Hegge

 

Kilde

Lenke til kommentar

Artig med strømbrudd på Nedre Singsaker...

Yay! :new_woot: Selv har jeg både lommelykt og hodelykt så strømbruddet var no problem.

 

"alle fag er like viktige og vanskelige"

Jeg mener ikke å si at alle fag er nøyaktig like vanskelige, det finnes store variasjoner mellom fag internt på begge campuser. Men jeg vil peke på det faktum at det er stor forskjell på det å stå på et fag og faktisk få en bra karakter. Jeg vil tro at mange av de såkalte "lette" fagene faktisk krever en god del jobbing for å få en C eller bedre.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Jeg vil tro at mange av de såkalte "lette" fagene faktisk krever en god del jobbing for å få en C eller bedre.

C er mer eller mindre bestemt som gjennomsnittet. La oss si det er det, for poenget sin skyld. Et gjennomsnittlig vanskelig fag skal derfor kreve tilnærmet gjennomsnittlig mengde arbeid for å oppnå en gjennomsnittlig karakter. (Gitt at alle jobber like mye for å oppnå samme karakter) At et fag er lett vil jeg definere som at det krever mindre enn gjennomsnittlig arbeid for å oppnå en gjennomsnittlig karakter.

 

Du påstår derimot et mange lette fag på Dragvoll krever «en god del arbeid» - hvilket jeg tolker som mer enn gjennomsnittlig, siden du velger å legge vekt på det - for å oppnå en gjennomsnittlig karakter eller bedre. Strider ikke det litt imot definisjonen av et lett fag? Jeg synes det høres veldig rart ut. Med forbehold om at vi kanskje har helt forskjellige definisjoner av hva et lett fag er. Vi kan umulig være sååå langt ifra hverandre.

Endret av Jonas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

[...] jeg er litt lei av at man ikke skal ha takhøyde nok mtp at folk ikke skal få lov til å studere litt hist og pist....

I see what you did there...

 

Forøvrig støtter jeg Jann - Ove. Jeg hater ikke alle Dragvollere, og hvertfall ikke Dragvoll som enhet. Jeg er bare litt amper på hu ene berta som mobba meg så fryktelig i barnehagen. Derfor gleder jeg meg til den dagen jeg kan konfrontere henne og fortelle henne at jeg er siv.ing. mens hun ikke er noe annet enn trash of society! Eller er det kanskje litt for grusomt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du påstår derimot et mange lette fag på Dragvoll krever «en god del arbeid» - hvilket jeg tolker som mer enn gjennomsnittlig, siden du velger å legge vekt på det - for å oppnå en gjennomsnittlig karakter eller bedre. Strider ikke det litt imot definisjonen av et lett fag? Jeg synes det høres veldig rart ut. Med forbehold om at vi kanskje har helt forskjellige definisjoner av hva et lett fag er. Vi kan umulig være sååå langt ifra hverandre.

"Mer enn gjennomsnittlig arbeid" er din tolkning. Kanskje poenget mitt hadde vært klarere om jeg hadde droppet C og skrevet bare "A eller B" istedenfor. Men det blir nyanseforskjeller

 

Igjen så er poenget mitt at det er litt forskjell på "lett å bestå" og "lett å få god karakter i".

Lenke til kommentar

Artig med strømbrudd på Nedre Singsaker...

Yay! :new_woot: Selv har jeg både lommelykt og hodelykt så strømbruddet var no problem.

 

"alle fag er like viktige og vanskelige"

Jeg mener ikke å si at alle fag er nøyaktig like vanskelige, det finnes store variasjoner mellom fag internt på begge campuser. Men jeg vil peke på det faktum at det er stor forskjell på det å stå på et fag og faktisk få en bra karakter. Jeg vil tro at mange av de såkalte "lette" fagene faktisk krever en god del jobbing for å få en C eller bedre.

 

Jeg vet ikke, det er ikke mitt inntrykk, ihvertfall ikke basert på fagene jeg har tatt. Riktinok er avstanden mellom E og A i forhold til avstanden mellom E og F støre på dragvollfagene jeg har tatt, kontra gløsfagene. Men det har allikevel vært lett opnnåelig å få gode karakterer i dragvollfagene (og ekstremt lett å få ståkarakterer), nå er dog min erfaring i hovedsak fra ymse psykologifag.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...