Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde å endre passord på NTNU-kontoen min og fikk følgende melding:

The length of the password must be exactly 8 characters long.

Hvem i all verden ved NTNU er det som er så inkompetente at de implementerte et passordsystem som krever 8 tegn i passordet?

Lenke til kommentar

Kravene som stilles til passord gjør jobben sin, for det blir sikre passord av det. Jeg var likevel passe frustrert over det hele da jeg skulle opprette konto i høst. Mine passordvaner er rimelig gode, men de dugde visst ikke. Så jeg måtte pent tvinge hodet til å huske noe helt annet. I det minste er jeg positivt overrasket over hvor seriøst de tar det, men akkurat kravet om nøyaktig 8 tegn kunne de nok ha droppet.

Lenke til kommentar

Hvem i all verden ved NTNU er det som er så inkompetente at de implementerte et passordsystem som krever 8 tegn i passordet?

Dette passordet skal brukes utrolig mange steder. Så det er vel ett eller annet sted hvor de bruker ett eller annet utgammelt system som krever åtte tegn.

Lenke til kommentar

Dette passordet skal brukes utrolig mange steder. Så det er vel ett eller annet sted hvor de bruker ett eller annet utgammelt system som krever åtte tegn.

Akkurat åtte tegn gjør at det går fra umulig å bruteforce til ganske greit.

Lenke til kommentar

Er du sikker på det? Jeg har hørt motsatt, at man ikke får ta konten. Virker logisk for meg da man har hatt sitt ene forsøk på å forbedre karakteren på den ordinære eksamen.

Telles det som et forsøk om man leverer blankt? Betyr det at hvis jeg tar konteeksamen en gang i et fag så kan jeg ikke forbedre i dette faget igjen siden? Høres litt rart ut synes jeg.

Vel, vi kan krangle om det inn i evigheten så lenge det ikke finnes noen definitive kilder på det ene eller det andre.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Telles det som et forsøk om man leverer blankt? Betyr det at hvis jeg tar konteeksamen en gang i et fag så kan jeg ikke forbedre i dette faget igjen siden? Høres litt rart ut synes jeg.

Skal du ta opp et fag du har ståkarakter i fra før så har du kun ett forsøk. Hvis du på dette forsøket enten stryker, leverer blankt eller lar være å møte opp, så får du ingen flere forsøk.. Har du derimot gyldig grunn til å ikke møte opp, så får du selvsagt forsøke på et annet tidspunkt.

Lenke til kommentar

Telles det som et forsøk om man leverer blankt?

Ja. Man har møtt til eksamen, fått oppgavene og hatt en sjanse til å forbedre karakteren sin. Får man tilgang til konteeksamen får man to forsøk på å forbedre karateren.

Betyr det at hvis jeg tar konteeksamen en gang i et fag så kan jeg ikke forbedre i dette faget igjen siden? Høres litt rart ut synes jeg.

Man har kun ett forsøk på å forbedre karakteren i et emne man allerede har bestått. Tar du konteeksamen har du ikke bestått emnet enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...