Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Og hva skal folket bli med dette? :)

7700196[/snapback]

Jeg skal blir rik, berømt og ta over verden. Nei, det er ikke så lett å si. Man kan ende opp i all slags stillinger og posisjoner, man har jo tross alt Siv.Ing-basen som er ganske solid og bred i tillegg til spesialiseringen innen en fagretning.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å ta noe byggfag på sida i vår, hva vil du anbefale som typisk "introduskjonsfag", av typen, fordeler ulemper med forskjellige bygningsmaterialer, hva må man tenke på når man bygger bentilasjon og andre ting. Litt sånn "hpuse-building for dummies"-aktig? :)

Gjerne noe man kan ta fra et annet sted i landet...

AtW

Lenke til kommentar

Nå har jeg egentlig akkurat begynt på Bygg (hadde bare ett byggemne sist semester pga Datateknikk i fjor), så har ikke helt oversikten enda.

Kanskje konstruksjonsmaterialer er noe for deg? 2. klasse har det nå, og etter tittelen å dømme kan det kanskje passe for deg (vet egentlig lite om emnet)?

Noen som har hørt noe om MFEL 1050? Kommer sikkert til å ta det hvis det passer inn i planen.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Tenkte å ta noe byggfag på sida i vår, hva vil du anbefale som typisk "introduskjonsfag", av typen, fordeler ulemper med forskjellige bygningsmaterialer, hva må man tenke på når man bygger bentilasjon og andre ting. Litt sånn "hpuse-building for dummies"-aktig? :)

Gjerne noe man kan ta fra et annet sted i landet...

AtW

7702372[/snapback]

TBA4122-1 Bygnings- og konstruksjonsmaterialer som Nostradamus nevner, kan være noe du er på utkikk etter. Faget går gjennom mekaniske, fysikalske og kjemiske egenskaper til materialer, og ser spesielt på betong, metall og tre.

TBA4125-1 Prosjektering av bygninger og konstruksjoner:

Kurset er organisert i tre deler; prosjektering av henholdsvis bæresystemer og bygningers klimaskjerm og innføring i bruk av systemer for dataasistert konstruksjon (DAK). Undervisningen i disse temaer vil bli gitt sekvensielt. Følgende temaer vil bli dekket: - Lover, forskrifter og standarder - Sannsynlighetsteoretisk grunnlag for prosjekteringen - Laster og lastvirkningsanalyser - Dimensjoneringsprinsipper, valg av konstruksjonsmaterialer - Konstruksjoners virkemåte og valg av bæresystemer - Funksjons- og ytelseskrav som grunnlag for prosjektering av klimaskjerm - Uteklima og klimapåkjenninger på bygninger - Grunnlag for valg av materialer i bygningsdeler - Bygningers klimaskjerm; konstruksjonsprinsipper og detaljer - Grunnlaget for brannsikkerhet og prosjektering mht brann - Utforming av bygningstekniske tegninger - Enkel utforming av veier og parkeringsplasser i tilkn. til bygninger.

Men om det er mulig å ta en av disse fagene, er jeg ytterst usikker på. Det skal leveres flere prosjektoppgaveri begge fag, i tillegg til laboratorieøvinger. Gruppene er allerede organisert.

Fag som tilhører tredje årskurs og høyere, har jeg dessverre ikke noen erfaringer med.

Ellers har du også TVM4101-1 Vann- og miljøteknikk, som omhandler vann/avløp, avfallshåndtering og energibehov/innemiljø i bygninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Noen som har hørt noe om MFEL 1050? Kommer sikkert til å ta det hvis det passer inn i planen.

Jeg skal ta det, syns det virker interessant.

Men hvordan er det med oppmelding til adgangsbegrensede fag (som MFEL1050 er), var det ikke en frist for litt siden?

7702464[/snapback]

Før jul prøvde jeg å melde meg opp i emnet, men fikk en eller annen feilmelding på studweb (fullt kanskje?). Prøvde igjen tirsdag eller onsdag denne uken, og det gikk bra.

Lenke til kommentar
LarsP: Skal du melde deg på 'supergruppen' i MA1101?

7700165[/snapback]

Dette er nytt for meg. Forklar. :)

Antar jeg egentlig ikke har noe annet valg. :!:

7700302[/snapback]

Det har kommet opp på hjemmesidene nå, men det er en slags forelesning hver uke i S5 på fredager fra 10 til 12 hvor oppgaver (som oftest fra eksamen og øvinger) blir regnet gjennom. Kari vil at alle skal klare seg, vet du.

Lenke til kommentar
Dere som går på NTNU, hvilket kurs/linje tar dere?

7700144[/snapback]

Kommunikasjonsteknologi, 4. år.

Forresten, musikkteknologi var et stilig fag. God foreleser, interessant emne. Eneste er at det er en del øvinger i matlab. Har ikke brukt matlab siden info.sig, det begynner å bli en stund siden.

Samfundetprogrammet kommer visstnok rundt 22.

Lenke til kommentar
Dere som går på NTNU, hvilket kurs/linje tar dere?

7700144[/snapback]

Forresten, musikkteknologi var et stilig fag. God foreleser, interessant emne. Eneste er at det er en del øvinger i matlab. Har ikke brukt matlab siden info.sig, det begynner å bli en stund siden.

7704539[/snapback]

Var det et spøkelse på EL4 som spillte på det pianoet, eller?

Lenke til kommentar
Fått meldt deg på? Synd de ikke har lagt ut mer informasjon enn 16. januar, vet enda ikke om jeg kan være med.

Jeg meldte meg på så tidlig som før første desember (tror jeg det var, ihvertfall fristen for adgangsbegrensede fag).

Er det fordi du ikke har timeplaner for andre fag at du ikke vet om du kan være med?

Er det forresten noe å gjøre med all spamen som kommer på studmailen?

Og er det noen som har vært borti eller hørt noe om RFEL1001 Naturvitenskap og verdensbilde?

Er det greit å stå i med litt lesing?

Endret av trulshe
Lenke til kommentar

Har ikke timeplanen for MFEL1050. Som sagt vet jeg ikke mer enn at det begynner på tirsdag.

Spam på studmail? Tror ikke jeg har fått en eneste spammail der :)

RFEL1001 så veldig greit ut mtp studiepoeng. Dog tror jeg jeg står over det siden jeg allerede har 6 eksamener :p

Edit:

Program Romtek II - slik det ble gitt våren 2006 [pdf]

Bare 16 plasser på Romteknologi II ? Har planer om romteknologi 1 & 2 neste skoleår.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...