Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Hvordan regner man med emner som er bestått/ikke bestått?

«Bestått» teller visstnok som C, iallfall når det gjelder å beregne om man har høyt nok snitt (B) de siste to årene for å søke doktorgradsstudium.

Kilden min er en femteårsstudent som ble litt overrasket over å få høre dette, og muligens ville vurdert perspektivemner med karaktervurdering i stedet dersom hun hadde visst dette tidligere. Har ellers ingen skikkelig dokumentasjon på det.

Kanskje det kun er for å søke phd? Da jeg spurte på fakultetskontoret, pga samme årsak som kilden din, så fikk jeg beskjed om at for vitnemålet så vil ikke bestått/ikke bestått regnes med.

Med forbehold om at jeg misforstår, så står det vel også på den lovdata siden som noen linket til at kun fag med bokstavkarakter er med i utregningen(?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fuck, har X,4 i snitt. Må gjøre noe med det. Jævla exphil

X? ;)

Er vel ikke så viktig for deg å vite snittet mitt, med mindre du er fra Manpower.

Poenget var at pr i dag trekker exphil karakteren snittet mitt ned en bokstav.

Enig med kloffsk angående den saken

Det var nok ment som en spøk gitt, derav ";)".

Lenke til kommentar

Nabla selger statistikk, algdat, c++ og bølge.

Uansett hvor mye det plager meg så må jeg si at de faktisk er ganske bra. Nå har jeg dog ikke hatt algdat.

Hvorfor plager dette deg å si?

Nabla har kontor over Realfagkantinen. Men Nabla selger vel ikke kompendium i diskmat?

Det stemmer. Fysmat har ikke diskmat, de hopper rett til algdat. Her kan du plukke opp noen triks, ellers kan du høre på Abakuskontoret om de har noen diskmatkompendier. Det ligger forøvrig masse bra materiale ute på nett, på engelsk.

Endret av cidd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...