Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer ingeniørutdanning, og siden NTNU tydeligvis er det beste universitetet i Norge, har jeg som mål å komme inn der. Men jeg aner ikke hva slags kategori innen ingeniørutdanning jeg skal velge. Jeg er relativt glad i fysikk og matte, men jeg hater kjemi. Går 2. året på videregående, studiespesialiserende. Er det noen som kan dele erfaringer?

Jeg kan legge til at jeg kanskje ikke er så praktisk anlagt som en ingeniør burde være, men jeg interesserer meg for teknologi og vitenskap.

Endret av Le Professeur
Lenke til kommentar

Studiet Fysikk og matematikk høres perfekt ut for deg. Disclaimer: jeg valgte det selv. Bonus: overhodet ikke nødvendig å være "praktisk anlagt"!

Takk for svar! Det kan muligens være et studie etter min smak Er det et yrkesrettet studie? Jeg er redd for at jeg kommer til å gå i lærerfellen om jeg ikke velger et konkret yrkesrettet studie. :p

Lenke til kommentar

Studiet Fysikk og matematikk høres perfekt ut for deg. Disclaimer: jeg valgte det selv. Bonus: overhodet ikke nødvendig å være "praktisk anlagt"!

Takk for svar! Det kan muligens være et studie etter min smak Er det et yrkesrettet studie? Jeg er redd for at jeg kommer til å gå i lærerfellen om jeg ikke velger et konkret yrkesrettet studie. :p

Ikke noe problem å få jobb, tror ikke noen av siving-studiene har store problemer (med unntak av f.eks. finanskrisens topp, hvor byggebransjen ikke rekrutterte byggingeniører).

http://www.ntnu.no/studier/sivingarkitektteknologi har mer informasjon om de fleste studiene, greit å lese litt rundt der på studier og spesialiseringer og så eventuelt finne noen lure spørsmål folk her kan svare på :)

Lenke til kommentar

kloffsk har et poeng.

Til de som studerer Fysikk og matematikk: er det vanskelig og krevende? Og hva slags yrker kan en få dersom en gjennomfører studiet?

Ja, ganske (til studie å være), man får alt mulig slags ingeniørjobber, det er litt vanskelig å være konkret, da det er så mye forskjellig.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg synes film er gøy. Bør jeg studere filmvitenskap? Får jeg lett jobb da?

Det er litt forskjell på å synes at film "er gøy" og å synes at det er så interessant at man vil synes det er moro å studere noe så tørt som filmvitenskap.

Det er som å si at man burde studere data fordi man synes det er gøy å spille på playstation. Eller studere komtek fordi man liker å se på lolcats. :)

Endret av A-Jay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...