Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Jeg tror det avhenger mye av hva man er vant med. For meg som alltid har bodd sentralt hadde det vært helt uaktuelt å bo så langt vekke fra sentrum og universitetet, men kommer man for eksempel fra Bærum (og har kanskje pendlet inn til vgs i Oslo hver dag, for eksempel) er det som man er vant til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tapir tilbyr vel gratis betalingsutsettelse, så det ordner seg sikkert. Dessuten har vel de fleste sommerjobb...? Men at det er en dårlig løsning skal jeg ikke si noe på. Vi bør få støtte for 11 måneder - ikke bli regnet som noen idioter uten økonomisk sans slik at vi må få det stykket opp enda mer (selv om det sikkert ikke skader for enkelte).

Lenke til kommentar

Fra det nye budsjettet:

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Legger-studiestoetten-flat-1169203.html

Hvordan i all verden forventer de at man nå skal få råd til å både leve og kjøpe pensumbøker o.l. den første måneden? Det burde ikke være slik at man skal være avhengig av at man har penger å ta av fra før for å ikke leve på nudler fram til midten av september.

Argumentet deres er at på denne måten blir ikke studentene blakke mot slutten av semesteret. Kanskje de som ikke klarer i tenke lenger frem enn neste helgefylle får litt bedre råd på slutten, men det går kraftig utover starten for alle.

Vi går ikke i barnehagen lenger og klarer å styre pengene selv. Klarer man ikke styre økonomien når man er student hjelper det iallfall ikke å få sydd puter under armene.

Endret av KjellV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tapir tilbyr vel gratis betalingsutsettelse, så det ordner seg sikkert. Dessuten har vel de fleste sommerjobb...? Men at det er en dårlig løsning skal jeg ikke si noe på. Vi bør få støtte for 11 måneder - ikke bli regnet som noen idioter uten økonomisk sans slik at vi må få det stykket opp enda mer (selv om det sikkert ikke skader for enkelte).

Nå vet ikke jeg med dere, men jeg liker ikke å ting hengene over meg. Når jeg skal kjøpe ting vil jeg betale de der og da. Greit nok hvis de ikke vil gi oss ekstra støtte, er greit for meg å jobbbe og jeg synes ikke noen burde klage på at de må jobbe litt om sommeren, men jeg synes det er for dumt å gjøre tilbude enda dårligere.

Rett og slett for dumt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fra det nye budsjettet:

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Legger-studiestoetten-flat-1169203.html

Hvordan i all verden forventer de at man nå skal få råd til å både leve og kjøpe pensumbøker o.l. den første måneden? Det burde ikke være slik at man skal være avhengig av at man har penger å ta av fra før for å ikke leve på nudler fram til midten av september.

Overformynderi, kjedelig nok når de sluttet å betale ut hele støtten på begynnelsen av semesteret. La nå studentene få litt livslærdom, om man bruker opp alt i starten og må leve 2 måneder på nudler, så har man lært en verdifull livsleksjon :)

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det jo bare å legge av litt penger hver måned til bøker i Januar. Evt. bruke Januarpengene til bøker og du vil fortsatt kunne leve ok. 9000,- er mer enn nok til å leve greit i måneden. Hvis du ikke klarer det er det bare å skaffe seg en deltidsjobb.

Uansett syns jeg de heller bør betale ut alt som enkeltbeløp på starten av året. Kan folk bruke pengene som de vil, hvis de er dumme nok til å bruke opp alt tidlig får de heller leve på nudler noen måneder, som fortjent! Det blir mindre byråkrati=mindre utgifter for staten og mer renter til oss.

Lenke til kommentar

^

Tror det er slik det er for utvekslingsstudentene.

Siden det egentlig ikke var så veldig relatert, kan jeg slenge inn at jeg igjen har tatt opp NTNU-studiebrowsing som hobby. Mye kjekkere å drømme seg bort om fremtiden enn å faktisk gjøre det jeg burde gjøre. :whistle:

Merker at det er en sykt fucka måte å ødelegge for seg selv på. :!:

Det jeg sikler på nå er Industriell kjemi- og bioteknologi, samt et veldig uspesifisert ønske om å bli noe der du roter rundt i havet f.eks og prøver å finne nyttige greier du kan lage medisiner av, f.eks. Eneste problemet er at de studiene jeg har funnet innenfor dette, ligger i Bergen. Tror virkelig ikke jeg orker å studere på samme plassen jeg har gått rundt de siste 17 årene, det blir litt traurig.

Lenke til kommentar

Det jeg sikler på nå er Industriell kjemi- og bioteknologi, samt et veldig uspesifisert ønske om å bli noe der du roter rundt i havet f.eks og prøver å finne nyttige greier du kan lage medisiner av, f.eks.

Hei du. Jeg går selv på det studiet. Kan ikke si stort negativt om studiet, etter det jeg har opplevd hittil hvertfall. Jeg anbefaler deg å sjekke ut studieretningen Bioteknologi innenfor linja. De driver med litt sånn forskning på tang og tare og en del annet spennende. Uten at jeg har noe erfaring derfra tror jeg det kan passe med det du etterspør.
Lenke til kommentar

Hva er fine kjøreregler for å holde seg under radaren? Eller går det kun på flaks?

Aldri bruk public-trackere.

Vil ikke private (altså invite-only) trackere registreres? Hvorfor er det slik?

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...