Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Nok fysmat tull, en gutt i barnehagen hadde forstått at et par nye printere ikke tilsvarer et nytt printersystem, som du kalte det. Hvorfor er det alle andres oppgave å følge med på om printere på realfagsdatasalene har hatt problemer i det siste, jeg jobber ikke i reakel, og når du kommer med "Det nye printersystemet suger hardt. Andrer som har erfaring med at det plutselig bestemmer seg for å slutte å funke?" skal vi bare gjette oss til at det du egentlig mener er at noen av de nye printerne i realfagsbygget ibant stopper opp og at man må trykke to ganger?

Når du blir spurt 7 ganger om hva du faktisk snakker om uten at noen skjønner det går det ann å forklare bedre, istedetfor å gå til angrep på alle som ikke har sjekket tilstanden til alle enkeltprinterne på NTNU.

Dude, hvem har sagt at det er alle andres oppgave å følge med på printerene? Jeg spørte rett og slett om noen andre hadde hatt problem med printerene på realfag i det siste, om du stiller deg uvitende til dette skal ikke det så mye mer til enn at du driter i å svare?

Virker som at enkelte her inne trenger å leve ut frustrasjon ved å være surmagede og konsekvent vanskelig på forum, det er i og for seg litt trist. Scorer forumpoeng men det hjelper lite i det virkelige liv.

Hilsen gutt i barnehagen..(?)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt jeg spurte var "kan du ikke bare si hva det er som er nytt?..", du får roe ned :) Men gidder ikke ha denne diskusjonen her med deg, om du sier noe på et forum får du takle at folk svarer.

Forresten, andre som har hatt problemer med det nye eksamenssystemet?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Kontrolleres trafikken på Trådløse Trondheim (som studenter har gratis tilgang til) på samme måte? :hmm:

Problemet er vel ikke at orakel-gutta selv sitter og overvåker dette. Problemet ligger i at selskapene oppdager en ip-adresse som laster ned eller deler en fil og melder i fra til ISPen. De fleste ISPer bryr seg ikke overhodet, men det gjelder ikke på ntnu-nettverket...

Det trådløse nettverket trenger man vel brukernavn og passord for å logge seg på? I så fall gjelder sikkert samme opplegget der, uten at jeg skal påstå noe helt sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er fine kjøreregler for å holde seg under radaren? Eller går det kun på flaks?

Det går nok mye på flaks. Alle store selskaper følger godt med i hvert fall... Vet at folk har fått advarsler for å laste ned alt fra gamle sesonger av tv-serier til nye filmer, så jeg tror nok ingenting er "trygt".

Jeg holder meg i hvert fall på matta framover, tanken på 14 dager uten internett er skremmende :p

Lenke til kommentar

Huff, lei meg på dine vegne.

10GB-grensen er vel rundt 5 år, og internettbruken har endret seg vesentlig siden da. Man kan streame fotballkamper i 5mbit/s, kjøpe ISO-bilder av programmer på rundt 5GB, og mye mer som for bare noen få år siden var helt utenkelig. Poenget mitt er at man lett kommer opp i 10GB dagen ved lovlig bruk, selv om dette ikke er normen.

Jeg synes en økning til f.eks. 25GB hadde vært rimelig, og det hadde fortsatt satt en stopper for de som ønsker å drive distribusjon av piratmateriale i stor skala.

edit: Du sprengte ihvertfall grensen med en ålreit+ film :)

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...