Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

EiT suger. Var dessuten lite hjelp å få fra LA.

Kunne ikke vært mer enig. LA var bare en "pain in the ass".

LAens jobb er å være litt "pain in the ass". For eksempel for å få gruppen til å reflektere litt hvordan avgjørelser blir tatt eller generelt om adferden i gruppa. De skal ikke behøve å hjelpe noe faglig, ofte er de heller ikke kvalifisert til dette.

De er vel heller sjeldent kvalifisert til å hjelpe så mye faglig. Ofte studenter fra lavere årskurs som er

Tilbakemeldingene våre (både de anonyme og de jeg fikk "face to face") sa at LAene var til hjelp, men ikke på den måten folk var vant til. Vi prøvde og feilet en del, og hadde en del suksessfulle grep og en del ikke fullt så suksessfulle. Tror studentene våre var relativt fornøyde med faget, alt i alt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det kunne vært mulig å sette opp en minecraft server på stud-serveren?

Ja, det går absolutt an, men kor "lov" det er å konstant beslagleggje ein god del resurssar (~10% minne, og ~2-3%CPU, utan at nokon er tilkopla), er eit spørsmål drift sikkert vil stille seg etterkvart. Eg vippa det opp på lynx.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det kunne vært mulig å sette opp en minecraft server på stud-serveren?

Ja, det går absolutt an, men kor "lov" det er å konstant beslagleggje ein god del resurssar (~10% minne, og ~2-3%CPU, utan at nokon er tilkopla), er eit spørsmål drift sikkert vil stille seg etterkvart. Eg vippa det opp på lynx.

Ville det tatt så mye minne og hva mener du med "Eg vippa det opp på lynx"? Er jeg dum siden jeg ikke forstår det eller er det bare nynorsken din som gjør alt umulig å skjønne? :p

Lenke til kommentar

Ville det tatt så mye minne og hva mener du med "Eg vippa det opp på lynx"? Er jeg dum siden jeg ikke forstår det eller er det bare nynorsken din som gjør alt umulig å skjønne? :p

Det er minnet det tok å berre fyre opp ein instans av programvara. Den vil nok stele ei god mengd meir om serveren faktisk tar imot tilkoplingar frå klientar. "Eg vippa det opp" var berre ein kjapp måte å skrive: "Eg starta serverprogramvara på lynx.stud.ntnu.no", kanskje andre servere under stud.ntnu.no har meir maskinkraft.

Uansett, poenget mitt er at programvara er tung å køyre, og vil beslagleggje resurssar andre studentar gjerne vil bruke. Og desse studentane vil gjerne bruke denne maskinvara til litt nyttigare ting.

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Det er minnet det tok å berre fyre opp ein instans av programvara. Den vil nok stele ei god mengd meir om serveren faktisk tar imot tilkoplingar frå klientar. "Eg vippa det opp" var berre ein kjapp måte å skrive: "Eg starta serverprogramvara på lynx.stud.ntnu.no", kanskje andre servere under stud.ntnu.no har meir maskinkraft.

Uansett, poenget mitt er at programvara er tung å køyre, og vil beslagleggje resurssar andre studentar gjerne vil bruke. Og desse studentane vil gjerne bruke denne maskinvara til litt nyttigare ting.

Det er et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar

Om man skal forbedre karakteren i et fag, skal man da opprette både vurderingsmelding og undervisningsmelding? Og skal dette gjøres under Utdanningsplan eller oppmeldinger? I studweb altså.

Du trenger kun vurderingsmelding, siden du allerede har hatt undervisning. For tilgang på it'sl kan det være greitt med undervisningsmelding (eller du kan bare be faglærer gi deg det).

Lenke til kommentar

Du er tilfeldigvis ikke han professoren som er så sur fordi Dragvoll er med på feiringen? :p

Nei, jeg heter ikke Trond. :) Og jeg har ingenting mot at Dragvoll er med eller at NTNU feirer jubileum i utgangspunktet. Det jeg har noe mot er at man "lyver" på seg 86 ekstra år. NTNU er 14 år gammel, punktum og dermed basta.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...