Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Når man melder omadressering vil postmannen få dette som en notis på et ark han har med seg til den aktuelle kassen/stativet. Når denne notisen taes vekk (avhengig av hvor lenge du har bestilt ettersending), vil man etter rutinene returnere ALL post som kommer til motakers navn på den gamle adressen. Dette er dog litt avhengig av hvilket system den aktuelle postmannen har. Men det er den rutinen som skal følges. Nå er det noen som leverer ut post til den gamle adressen også (dette kan være pga de vet at du feks studerer og helst vil at foreldrene dine skal ta post, eller at de rett og slett glemmer at "du ikke bor der", når notisen er tatt vekk).

Jeg har forresten jobbet som postmann i flere måneder over de siste 3 årene, om noen lurte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Javel? Jeg har fått post på navnet mitt til foreldrene mine flere ganger, lenge etter at jeg omadresserte. At post faktisk blir returnert er nytt for meg.

Men hvis man vil ha post til foreldrene og bekymrer seg for returnering er vel det enkleste å skrive c/o Forelder Foreldersen.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Har ikke alle tilgang på glassgården på kveldstid? Eller er jeg faktisk medlem i en liten, heldig sekt som har tilgang der uten å vite om det? :dontgetit:

Mulig jeg tar feil... får vel ta meg en tur opp på haugen og prøve nok en gang. Men spørsmålet var egentlig om hvorvidt man generelt får tilgang til relevante bygninger når man melder seg opp til et fag.

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil... får vel ta meg en tur opp på haugen og prøve nok en gang. Men spørsmålet var egentlig om hvorvidt man generelt får tilgang til relevante bygninger når man melder seg opp til et fag.

Du skal ha tilgang til glassgården uansett hvilken linje du går, akkurat som at jeg har tilgang til sentralbygget, realfagsbygget, osv. Det du derimot ikke får er tilgang til er f.eks gangene innover i B/C-blokken osv. Da må du eksplisitt få tilgang pga at du har lesesal der eller en eller annen fornuftig grunn (f.eks du tar fag som har lab-oppgaver i spesial-laber oppover i etasjene osv).

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

På onsdag ble jeg nektet inngang til Glassgården rundt klokken 21. Det var den værste dagen i mitt liv.

Grøss, vil ikke tenke tanken engang. Håper det går bra med deg nå ;)

Men fra spøk til revolver; snodig at du ikke har tilgang. Har aldri opplevd å ikke ha tilgang til diverse "større" bygninger på kveldstid, men kan vel hende jeg ikke har prøvd nok/evnt at det har vært annerledes da jeg prøvde (sikkert for ganske lenge sida - ser ingen grunn til å bevege meg utenom elektro på kveldstid :s).

Lenke til kommentar

Jeg hadde i alle fall ikke tilgang i glassgården på kveldstid og i helger de to foregående semestre (har ikke sjekket i det siste), og det samme gjelder andre jeg har snakket med på mitt årstrinn (begynner i andre) på I & IKT. Stripa og realfagsbygget har jeg derimot alltid tilgang (ikke hoveddøra på gamle kjemi av en eller annen grunn).

Vet ikke om det bare er å snakke med rett person for å fikse det, har ikke gjort noe forsøk.

Lenke til kommentar

Tror det er begrenset tilgang inn hoveddøra på Gamle Kjemi. Sikkert pga at det er en del kontorer og stuff der.

Men man kan gå ut der...? Det samme gjelder Gamle Elektro, man kan ikke gå inn men man kan gå ut på kveldstid.

Godt poeng. Tenkte jeg ikke på :p Til gjengjeld hadde det jo vært litt dumt om det var plasser man ikke kunne komme seg ut.

Lenke til kommentar

Tror det er begrenset tilgang inn hoveddøra på Gamle Kjemi. Sikkert pga at det er en del kontorer og stuff der.

Ganske meningsløst med tanke på at alle som kommer inn på Stripa bare kan spassere rett inn i gamle kjemi derfra. :roll:

Men man kan gå ut der...? Det samme gjelder Gamle Elektro, man kan ikke gå inn men man kan gå ut på kveldstid.

Det gjelder vel samtlige dører at man ikke trenger noe adgang for å komme ut. I grunnen fornuftig.

Lenke til kommentar

Tror ikke alle har tilgang til elektro på kveldstid. Mener iallfall å huske at vi på Bygg ikke kommer inn der etter kl 19(?).

Adgangløsningene rundtom virker ikke så veldig gjennomtenkt for å si det mildt. Hoveddøra på hovedbygget er åpen til kl 19, men på baksiden er det låst kl 16. Har veldig mye for seg når man kommer inn til samme område både via hoveddøra og baksiden.

Lenke til kommentar

På Bloksberg studentby får du hybel med eget bad for litt under 4000 i måneden pluss strøm. De har dog ett års ventetid, så skal du dit burde du begynne å søke NÅ (du kan søke før du har kommet inn, da kan du kansellere om du ikke kommer inn likevel).

Voll studentby har også eget bad, men jeg vil ikke anbefale dem da de har litt dårlig rykte.

Ellers kommer jeg ikke på noen andre med eget bad uten at det blir egen hybelleilighet (dvs veldig dyrt!). Det mest vanlige er at man deler kjøkken OG bad med andre. Det blir også billigere på dette viset.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...