Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Skal studere ved NTNU neste år, hvor tidlig bør man søke om studenthybel for å sikre seg et sted å bo?

Har kommet inn på produktuvikling og produskjon, men skal reservere plassen til neste år grunnet førstegangstjeneste. Jeg lurer derimot litt på om noen vet noe særlig om produktuvikling og produksjon vs industriell design?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke spilt Fifa en gang jeg. Umulig å få opp tvn alene :mad:

Har inntrykk av at det er særdeles få som har flyttet inn hit "for godt". Her oppe langs kubene på taket er det ingen (bortsett fra meg) tror jeg.

Tja, selv sitter jeg nede på Lerkendal studentby, og her er det relativt tomt. Erfaringsmessig begynner vel folk å dukke opp i byen mot slutten av neste uke tenker jeg.

Brukt dagen på å se 2 sesonger med Politiet ( http://www.youtube.com/user/ZivaDavidIsNr1#p/u/95/XoNwmqfCU-4 ). Noe skal man da finne på om sommeren også...

Lenke til kommentar

Skal studere ved NTNU neste år, hvor tidlig bør man søke om studenthybel for å sikre seg et sted å bo?

I år måtte man søke før ca. 1. april for å få studentbolig fra SiT før studiestart. Jeg ville søkt i januar eller februar (søkte selv i februar, og fikk bolig i juni).

Lenke til kommentar
Nokon som veit korleis det er med støyredusering i vegger o.l. på Berg? Vil naboen høyre "alt" som blir sagt, eller trengs det musikk på full guff for at naboen skal høyre?

Jeg synes støyreduksjonen var meget god. Har tatt med meg anlegget mitt fra Oslo som praktisk talt kan spille et hus i stykker, men hører nesten ikke noe av det utenfor hybelen min. Skal prøve å gjøre et par lydtester når jeg kommer opp til bartebyen igjen.

Lenke til kommentar

Går det an å ha fag man ikke har på pensum når man starter der, valgfag f.eks?

Ja. Men hva er seriøst poenget? Fire NTNU-fag per semester er mer enn nok for de fleste (nei, et NTNU-fag er ikke like lett som de slappe greiene man har på videregående). Bruk heller fritiden du får til nettopp det, fritid. :)

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Går det an å ha fag man ikke har på pensum når man starter der, valgfag f.eks?

Det går supert. Har hatt semester med både seks og syv fag uten at det har vært noe særlig problem. Må selvsagt ofre en del tid for å lese hvis du vil oppnå gode resultater i alle fagene, men det er fullt mulig.

Tror jeg er den eneste fyren på hele gløs akkurat nå her jeg sitter utenfor R1, creapy :ph34r:

Hvorfor sitter du heller ikke ved kantinene? Må da være flere mennesker der enn nede utenfor R1? ;) Eventuelt noen andre bygg, f.eks elektrobygget.

Lenke til kommentar

Selv om matnyttigheten til enkelte dragvollfag er diskuterbar - så fins det mange relativt enkle fag der som kan være interessante. F.eks relatert til eldre historie, psykologi, eller filosofi.

Arbeidsmengden for å få en brukbar karakter varierer - enkelte fag krever mye mer. Men har man interessen, så er det ingenting i veien for å ta et tungt ekstrafag ekstra i semesteret.

Lenke til kommentar

Jeg søkte i vår på Statsvitenskap ved NTNU i Trondheim.

Etter førsteinntaket fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde nok studiepoeng til å komme rett inn, men var på femteplass på ventelisten.

Ved suppleringsinntaket som ble offentliggjort i går med oppdaterte ventelistenummer sto jeg plutselig som nummer syv. Jeg har hørt med flere, og ingen jeg har pratet med har hørt om eller opplevd dette.

Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd og hvordan jeg kan rykket nedover fremfor oppover på ventelisten. Kan dette være en feil, eller kan nye søkere eller søkere med feil opplysninger gjøre inntakskontoret oppmerksom på deres kompetanse og klatre over andre søkere?

Hilsen Student.

Lenke til kommentar

Ventelister blir lite brukt på ntnu, siden det ikke fins noen fast maksismumsbegrensning på hvor mange studenter de kan ha på de fleste linjene.

Hva som kan til at du rykket nedover er uvisst, men det har ingenting å si for dine kjangser for å komme inn. Hadde du stått som nr. 1 på listen hadde du mest sannsynlig ikke kommet inn da heller.

Lenke til kommentar

Ventelister blir lite brukt på ntnu, siden det ikke fins noen fast maksismumsbegrensning på hvor mange studenter de kan ha på de fleste linjene.

Hva som kan til at du rykket nedover er uvisst, men det har ingenting å si for dine kjangser for å komme inn. Hadde du stått som nr. 1 på listen hadde du mest sannsynlig ikke kommet inn da heller.

Så det er ingen sjanse uansett? Jeg synes uansett dette høres rart ut.

Kan det hjelpe å ringe og høre?

I alle tilfeller har jeg iallefall skoleplass der jeg kan ta alle de samme fagene.

Lenke til kommentar

Kjæresten min skal begynne på NTNU nå, og har full panikk i sedvanlig vis da det er noe hun ikke har full kontroll på. Noen som kan hjelpe meg med å finne timeplan og bokliste så jeg får roet henne ned litt? :p

Hun skal begynne første året på energi og miljø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...