Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har dere lest de første innleggene i tråden? Holger startet tråden et halvt år før han selv skulle starte på et siv.ing-studie, i likhet med de andre som deltok i diskusjonen.

Holgers lille NTNU-tråd ble forøvrig startet i 2005, så de som var spente førstårsstudenter da tråden ble startet, er nå ferdigutdannet.

Og poenget er? Tingen er at man kan få litt mer relevant diskusjon enn å snakke om å kjøre bil koster 19,5 mens bussen koster 19,4 kroner mila, å diskutere side opp og side ned om møblering i SIT hybler når man selv kan finne det ut med et google søk eller en mail og lignende.

Lenke til kommentar

Angående spørsmål som gjentar seg i det uendelige: Jeg foreslår at vi bruker wikien (link) for nybegynnerspørsmål. Dere kan registere dere på wikien ved å kontakte administrator her på forumet slik at dere kan redigere siden, eller bare PMe meg om ting som dere vil ha på wikien. Deal?

Gjør det slik at systemet er åpent for både to, tre og fire semestere, og la det være opp til det enkelte universitet/høyskole å bestemme. Ikke driv mikrostyring oppe i departementet er dere snill.

Gode muligheter. Kommer an på hvilket studie du tar, men i de fleste siv.ing-studiene er det vanlig at 4. klasse er utvekslingsår. Det er heller ingen kjepper i hjulene for at du kan ta andre semestre enn 4. klasse i utlandet, men det er jo greit å komme seg godt i gang først. Berkeley, Santa Barbara og San Diego er steder det drar MASSE NTNU-studenter hvert år :)

Man må ha studert i en gitt periode før man kan ta utveksling, tror det var ett år. Det anbefales å ta i løpet av tredje til femte år, helst fjerdeåret.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Jeg kommer i hvert fall til å stille i jeans og t-skjorte/skjorte. Dress blir litt i overkant, og shorts er å tøye det litt vel langt synes jeg.

Forresten litt forskjellsbehandling at det er obligatorisk for alle oss som starter på realfag/siv.ing./medisin, mens dragvollingene kan velge selv. Ikke at jeg klager over å måtte møte - det ville bare vært greit med obligatorisk oppmøte for samtlige.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med muligheter for å ta noen av semestrene på skoler i USA?

Gode muligheter. Kommer an på hvilket studie du tar, men i de fleste siv.ing-studiene er det vanlig at 4. klasse er utvekslingsår. Det er heller ingen kjepper i hjulene for at du kan ta andre semestre enn 4. klasse i utlandet, men det er jo greit å komme seg godt i gang først. Berkeley, Santa Barbara og San Diego er steder det drar MASSE NTNU-studenter hvert år :)

Høres veldig interressant ut. Vet du hvordan det er med kvaliteten på disste universitetene? Eneste jeg har hørt om er Berkely.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig settes det opp busser til Dragvoll, det tar bare laaaaang tid for team trafikk kommer sent. Så går alle nye ned til idrettsbygget i en jævla lang kø, hvor fadderopplegget starter. Et sikkert tegn på at det nærmer seg start er jo spørsmål om klesvalg, men heller vær litt overpyntet istedet for slask. Man har mange dager ellers hvor Bergansjakken kan bli brukt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...