Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror fysmat har tatt alle de stillingene :/

7592916[/snapback]

Haha, som om Fysmaterne er godt nok kvalifisert for en jobb hos Kiwi. De krever jo at de ansatte skal dusje jevnlig og kunne ha en god tone med fremmede mennesker.

7592969[/snapback]

Og det mener du MATSTAT-folkene kan? ;p

Lenke til kommentar

Skal man tolke det dithen at jobbmarkedet er utfordrende med fysmat, helt håpløst med master i matstat, og rett og slett udefinert hvis man har bachelor? :)

(Eller ordner det seg hvis man får kontroll på hygienen? Har fortsatt lyst på fysmat, altså ...)

Lenke til kommentar

Dette høres kanskje litt teit ut. :blush: Men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli sivilingeniør for jeg liker matematikk og fysikk ganske godt, men jeg kunne og tenkt meg å jobbe i etteretningstjenesten, er det noen sivilingeniørutdannelser som er spesielt egnet for det? Jeg mener ikke at jeg skal rett inn dit etterpå, men i hvert fall ha en liten mulighet? :blush:

Lenke til kommentar
Dette høres kanskje litt teit ut. :blush: Men jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å bli sivilingeniør for jeg liker matematikk og fysikk ganske godt, men jeg kunne og tenkt meg å jobbe i etteretningstjenesten, er det noen sivilingeniørutdannelser som er spesielt egnet for det? Jeg mener ikke at jeg skal rett inn dit etterpå, men i hvert fall ha en liten mulighet? :blush:

7596473[/snapback]

Jobbe med hva innen etterretning? Krypto og sånn? (nå skal det sies at jeg har ganske lite peiling på hva etteretningstjenesten driver med, men det er litt enklere å bedømme hvilket studie som er rett om man vet litt om arbeidsoppgavene).

AtW

Lenke til kommentar

7596473[/snapback]

Jobbe med hva innen etterretning? Krypto og sånn? (nå skal det sies at jeg har ganske lite peiling på hva etteretningstjenesten driver med, men det er litt enklere å bedømme hvilket studie som er rett om man vet litt om arbeidsoppgavene).

AtW

7598117[/snapback]

På komtek går det an å spesialisere seg innen nettsikkerhet, med muligheter til å ta endel kryptofag og sånt. Kjenner folk som har tatt dette og sier at det er ganske spennede fag.

Jobbmuligheter vet jeg dessverre ikke så mye om, men har sett bl.a. NSM har vært på næringslivsdager og sånt. Kjenner også folk som har fått sommerjobb for FFI. Tror dog du må ha ganske gode karakterer for å få sånt.

Forøvrig, ikke forvent at jobben blir som en Tom Clancy-roman, virkeligheten i dag er nok (heldigvis) en helt annen.

Lenke til kommentar

Om man har tenkt å jobbe innenfor etterretning så vil vel militæret være en god start. Ser for meg at Elektronisk Krigføring, Samband eller noe lignende vil ha informasjon om hvordan man skal jobbe seg videre.

Du bør også snakke med politiet, de har sikkert relevant informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...