Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Off.. Det er nesten som eg forventer rekning frå SiT. Vi er like mange som Lanka, og gjorde det same i eksamensperioden, vaska ned fellesareal i fellesskap. I juni flytta 3 stk ut, og ei blir buande over sommaren. Så om vi får rekning eller ikkje botnar nesten ned til at denne eine personen som framleis bur der, har det nogonlunde fint gjennom sommaren. Diverre eg redd for at ho gir litt faen.

Dog, var vi litt proaktive og tok ein del bilete av fellesarealet etter vasken.

De gir en advarsel før de gjør rent. Så er denne personen fortsatt der vil hun få advarsel og kan da gjøre rent selv. :)

Det er et godt poeng. Jeg bor på Voll og her er de ganske nøye på slikt. Vet ikke noe om rutiner angående inspeksjon, men om det ikke ble gjennomgått en inspeksjon av SiT da de andre flyttet har du kanskje litt å slå i bordet med.

Ideelt sett skulle SiT gjøre inspeksjon ved utflytting ja, men de har nok neppe kapasitet til det når "alle" flytter ut samtidig i juni.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg har et spørsmål angående lånekassen og utbetaling! Jeg skal flytte til Trondheim (Voll Studentby) nå i august, og søkte på studielån for noen dager siden (innvilget). Når får jeg disse pengene? Hadde tenkt å bruke 9000 av de på depositum til hybelen, men er usikker på om jeg får de pengene i tide?

Så mitt spørsmål er derfor; hva er generelll framgangsmåte ved utbetaling av studielånet?

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et spørsmål angående lånekassen og utbetaling! Jeg skal flytte til Trondheim (Voll Studentby) nå i august, og søkte på studielån for noen dager siden (innvilget). Når får jeg disse pengene? Hadde tenkt å bruke 9000 av de på depositum til hybelen, men er usikker på om jeg får de pengene i tide?

Så mitt spørsmål er derfor; hva er generelll framgangsmåte ved utbetaling av studielånet?

Du får tilsendt gjeldsbrev som du må signere og returnere til lånekassen. Når de har registrert det pleier det å ta et par arbeidsdager til du har pengene på konto.

Lenke til kommentar

Noen som har fått svar på klage av eksamenskarakter ennå?

Hvilket fag? ;)

EXPH0001 for min del. :ermm:

Kan tenke meg det tar litt tid å fag som ex.phil der det er tusenvis som tar faget, og sikkert hundrevis som klager.

Har selv kun bedt om begrunnelse dette semesteret, og den kom på en uke; men til gjengjeld var det bare 8stk som tok faget (eller noe sånt). :o

Lenke til kommentar

Du får tilsendt gjeldsbrev som du må signere og returnere til lånekassen. Når de har registrert det pleier det å ta et par arbeidsdager til du har pengene på konto.

Husk også at semesteravgift må betales før studielånet kommer.

Lenke til kommentar

Ettersom man ikke får studielån for juli, vil man vel uansett ikke få noe før vanlig utbetalingstidspunkt midt i august?

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Ettersom man ikke får studielån for juli, vil man vel uansett ikke få noe før vanlig utbetalingstidspunkt midt i august?

Tidligst dato for ubetaling er 6.august (kilde: lånekassa), så man kan nok få noe før "vanlig utbetalingstidspunkt" (den 15. i måneden), men det er som han andre påpekte, først etter å ha betalt semesteravgift.

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på materialteknologi og er fornøyd med det! :w00t:

Men det jeg lurer på er hvordan jeg nå går frem. Jeg vil takke ja til studieplassen, men er ikke ferdig i militæret før mars 2011, så må må utsatt og reservert studieplassen min. Noen av dere som kan hjelpe meg med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom inn på materialteknologi og er fornøyd med det! :w00t:

Men det jeg lurer på er hvordan jeg nå går frem. Jeg vil takke ja til studieplassen, men er ikke ferdig i militæret før mars 2011, så må må utsatt og reservert studieplassen min. Noen av dere som kan hjelpe meg med det?

Du takker ja til studieplassen, så sender du brev til NTNU med vedlagt kopi av innkallingen din og ber om utsettelse. Husker ikke nøyaktig adressen i farta, mener den stod i et av brevene jeg fikk i starten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...