Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på Dragvoll og Gløshagen? Er det forskjellige bygninger og ligger de langt fra hverandre? Og hva avgjør om man går på Gløshaugen eller Dragvoll, studieretningen?

Håper på et oppklarende svar eller en link til et sted det er forklart, for klarte ikke å finne noe når jeg søkte :)

Endret av New_Game
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7891234

Har dere ikke gratis svømming for studenter i Trondheim? :(

Hadde tenkt å begynne å svømme, men 3800kr året (Pirbadet) kommer ikke på tale.

Jeg mener å ha hørt at det er billigere om man blir medlem av NTNUI - Svømming.

Lenke til kommentar

Har dere ikke gratis svømming for studenter i Trondheim? :(

Hadde tenkt å begynne å svømme, men 3800kr året (Pirbadet) kommer ikke på tale.

Hvis du har busskort er det langt billigere å svømme på Husebybadet på Kolstad.

Lenke til kommentar

Javel?

Jeg slapp i allefall, ringte å sa at jeg heller ville gå på skole enn å løpe rundt på en båt. Fikk utsettelse til 2011. Da er bachlor ferdig.

Hadde du allerede startet studiene da du søkte utsettelse?

Virker jo sånn, iogmed at bachlor er ferdig til neste år.

AtW

Lenke til kommentar

Så det var en annen en som også spurte om hvordan man reserverer studieplassen når en er innkalt til førstegangstjenesten, men hvordan er det man søker om dette? Er det mulig å gjøre det over mail, eller må det sendes i posten?

Hvis jeg får reservert studieplassen til neste år, er det fortsatt mulig å søke på nytt neste vår hvis jeg ønsker å prøve på en annen linje med 2 ekstrapoeng fra forsvaret, uten å miste den reserverte studieplassen hvis det ikke funker?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet alle som blir erklært vernepliktig, men mange søker utsettelse for å studere. Og nei, det er ikke frivillig. Man kan søke om å få en sivil tjeneste i stedet, men det er straffbart å ikke møte til førstegangstjeneste når man har fått innkallelse.

Lenke til kommentar

Hvem må i førstegangstjeneste egentlig? Er det ikke frivillig? Jeg ser jo stadig vekk mange som bare starter rett på studiene etter videregående.

Jeg har null peiling på det her, og spør bare av ren nysgjerrighet..

Det er vel nesten strengt tatt bare å ringe og si at du ikke har lyst i det hele tatt. Med de budsjettene forsvaret opererer med per dags dato har de ikke "råd" til å ta inn folk som ikke er motiverte nok for å fullføre tjenesten.

Lenke til kommentar

Fyller denne inn her også =)

Jeg gikk Medie-linjen på videregående og har i ettertid tatt realfag for å komme inn på siv.ing ved NTNU. I den anledning tok jeg kontakt med NTNU i vinter, og de svarte meg på mail og skrev svart på hvitt at jeg kunne konkurrere i førstegangskvoten og legge ved de nye fagene som kompetansebevis.

Nå har jeg derimot fått beskjed om at jeg ikke kan konkurrere i den kvoten og kommer heller ikke inn der jeg ønsket. Jeg tviler ikke på at regelverket er riktig, men jeg lurer på om det at NTNU gav meg feile opplysninger er nok til å få medhold i klagen? Er det eventuelt andre steder på NTNU jeg kan prøve saken min?

takker for alle svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...