Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer de opp etter hvert som akkurat den og den besvarelsen er retta eller blir alle sluppet samtidig når alt er ferdig?

7555201[/snapback]

 

De kommer opp ganske samtidig alle sammen, f.eks. i algdat som er et stort fag med to forksjellige fagkoder kan det hende de kommer opp litt etter litt, men ikke over flere dager. Sensurfristen er ikke veiledende datoer, de må overholdes, ellers får instituttene dagbøter fra sentralt hold.

Lenke til kommentar
Hvorfor overholdes ikke sensurdatoer? Irriterende.

7555295[/snapback]

 

Ofte ligger forsinkelsen i de som legger det ut på studweb, jeg har opplevd at sensuren er klar dagen etter(!) og det ikke kommer på studweb før over en uke senere. Og nå legger de vel ikke ut karakterene ved instituttet lenger heller, fordi det var tilfeller der karakteren var feil på studweb. Og da ble det forvirring (som om det er en fordel at ingen finner ut at det er feil).

 

AtW

Lenke til kommentar
Når skal man betale kontigent og melde seg opp til eksamen og sånt?

 

Hva trenger jeg å gjøre på studweb, for å fortsette til 2.semester på elektro?

7555710[/snapback]

 

Jeg var forut min tid, og betalte i november!

 

Du må vel velge fagene og melde deg opp i eksamen på studweb. Samme greia du gjorde før i høst.

 

Jeg har et lite spørsmål, hvis jeg tar et ekstra 7,5poengs fag, som er et sånn fellesfag, ala medisin for ikke-medisinere, må jeg stå på eksamen for å få stipend fra lånekassen? Eller gjelder det bare de fagene som er relevant til selve utdanningen?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål, hvis jeg tar et ekstra 7,5poengs fag, som er et sånn fellesfag, ala medisin for ikke-medisinere, må jeg stå på eksamen for å få stipend fra lånekassen? Eller gjelder det bare de fagene som er relevant til selve utdanningen?

7555726[/snapback]

 

Du får trekk (dvs du får ikke tilbakebetalt) i stipendet om du tar mindre en 10 vekttall et halvår (dvs 30 studiepoeng). Hel uavhengig av hvilke fag det er du tar og om de har noe som helst med utdannelsen din å gjøre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Forøvrig er det større forsinkelse på å få ting ut på studweb jo senere eksamen er. De klarer rett og slett ikke få ut alle resultatene like fort som de kommer inn, så det blir til at det hoper seg opp.

 

Forøvrig er det ikke nødvendig å gjøre så mye på studweb så lenge man er meldt opp i et siving-studie. Godkjenning av fagplan og betaling av semesteravgift er vel det eneste. Samt oppdatering av semesteradresse om du har flyttet. Fikk studiebeviset mitt etter over 3 mnd i postgang, fikk to eksemplarer hvor ett hadde blitt adressert til den riktige adressen min, men av en eller annen grunn var den adressen krysset ut og studpost-adressen satt på. Hvem sjekker studpost, forresten?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål, hvis jeg tar et ekstra 7,5poengs fag, som er et sånn fellesfag, ala medisin for ikke-medisinere, må jeg stå på eksamen for å få stipend fra lånekassen? Eller gjelder det bare de fagene som er relevant til selve utdanningen?

7555726[/snapback]

 

Du får trekk (dvs du får ikke tilbakebetalt) i stipendet om du tar mindre en 10 vekttall et halvår (dvs 30 studiepoeng). Hel uavhengig av hvilke fag det er du tar og om de har noe som helst med utdannelsen din å gjøre.

 

AtW

7555931[/snapback]

 

Har allerede 30 studiepoeng, tenker å ta et ekstra, slik at jeg da får 37,5 poeng. Hvis jeg stryker på det ekstrafaget, vil jeg da heller ikke få noe stipend?

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål, hvis jeg tar et ekstra 7,5poengs fag, som er et sånn fellesfag, ala medisin for ikke-medisinere, må jeg stå på eksamen for å få stipend fra lånekassen? Eller gjelder det bare de fagene som er relevant til selve utdanningen?

7555726[/snapback]

 

Du får trekk (dvs du får ikke tilbakebetalt) i stipendet om du tar mindre en 10 vekttall et halvår (dvs 30 studiepoeng). Hel uavhengig av hvilke fag det er du tar og om de har noe som helst med utdannelsen din å gjøre.

 

AtW

7555931[/snapback]

 

Har allerede 30 studiepoeng, tenker å ta et ekstra, slik at jeg da får 37,5 poeng. Hvis jeg stryker på det ekstrafaget, vil jeg da heller ikke få noe stipend?

7558947[/snapback]

 

Nei, som sagt, du får bare trekk om du tar mindre en 30 studiepoeng (helt uvhengig av hva de fagene består i), du får ikke "noe ekstra" av å ta mer. Med unntak av at du kan et fag mindre et senere semester, og da få full omgjøring. (mao, du får full omgjøring om du i løpet av tiden du får støtte tar 30 studiepoeng *antallet smestere med støtte, eller mer)

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg har et lite spørsmål, hvis jeg tar et ekstra 7,5poengs fag, som er et sånn fellesfag, ala medisin for ikke-medisinere, må jeg stå på eksamen for å få stipend fra lånekassen? Eller gjelder det bare de fagene som er relevant til selve utdanningen?

7555726[/snapback]

 

Du får trekk (dvs du får ikke tilbakebetalt) i stipendet om du tar mindre en 10 vekttall et halvår (dvs 30 studiepoeng). Hel uavhengig av hvilke fag det er du tar og om de har noe som helst med utdannelsen din å gjøre.

 

AtW

7555931[/snapback]

 

Har allerede 30 studiepoeng, tenker å ta et ekstra, slik at jeg da får 37,5 poeng. Hvis jeg stryker på det ekstrafaget, vil jeg da heller ikke få noe stipend?

7558947[/snapback]

 

Nei, som sagt, du får bare trekk om du tar mindre en 30 studiepoeng (helt uvhengig av hva de fagene består i), du får ikke "noe ekstra" av å ta mer. Med unntak av at du kan et fag mindre et senere semester, og da få full omgjøring. (mao, du får full omgjøring om du i løpet av tiden du får støtte tar 30 studiepoeng *antallet smestere med støtte, eller mer)

 

AtW

7559028[/snapback]

 

Ok, takk for info :)

 

Noen som har tatt medisin for ikke-medisinere forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...