Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Silkepinne skrev (På 3.7.2010 den 16.53):

Hvordan er det å leve på stipendet og lånet når leiligheten koster 4000 i mnd?

Jeg synes selv at jeg har en ganske fornuftig livsstil og jeg setter av penger fra jobbing og store-utbetalingen slik at jeg har ca 1000-2000 kr ekstra i månden.

Får utbetalt ca 6500 kr

Leie er ca 3000 kr

Da sitter jeg igjen med ca 3500 kr

På toppen av det vil jeg altså ha ca 1500 kr hver månde. Nå spiser jeg godt, det vil si jeg lever ikke på grandis og nuddler, men ellers så bruker jeg ikke fryktlig mye penger på ting. En del forsvinner selvfølgelig på sosiale greier.

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å spare så mye som mulig. Det kan bli vansklig hvis du ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp og da er alt inkludert. Nå bor jeg på Steinan student by, noen synes det er langt unna og sånt, men jeg klarer å ta bussen. Av og til blir det drosje hjem fra byen og noen ganger skulle jeg ønske at jeg bodde nærmere gløs og byen, men alt i alt er det ganske greit.

Lenke til kommentar

Det beste er å trene på formiddagen, synes jeg. Minst kø da, men det er nesten umulig å få "perfect game" uten noe kø forutsatt at du har et program som bruker mer enn 2 apparater, og et av dem ikke er et mageapparat borte i hjørnet.

Apropos knebøyen har det jo ligget en gøyal lapp rett ved siden av det ene stativet hvor det står "Her ventet jeg og Johannes 75 minutter i kø" (litt forbehold på navnet der), etterfulgt av dato og tidspunkt, så EB_Veyron har helt rett. :)

Lenke til kommentar
  Slettet-D7I5Gr2 skrev (På 5.7.2010 den 18.36):

Det var muligens et av krava ja.

Angående SiT-sofa så er jo Klippan (tror jeg det var den het) fra IKEA den nye "SiT-sofaen", har sett denne brukt konsekvent hvor SiT har kjøpt ny sofa de siste årene, inkludert på fellesrom til hybel. Så det går jo an å spekulere i om de har tenkt på bytte ut sofaene på Steinan snart... De gjorde jo det samme med de elendige drittsovesofaene som var på blokkhyblene for noen år siden, byttet ut dem med behagelige rammemadrasser.

Sinnsyk asylaspirant skrev (På 5.7.2010 den 20.49):

Apropos knebøyen har det jo ligget en gøyal lapp rett ved siden av det ene stativet hvor det står "Her ventet jeg og Johannes 75 minutter i kø" (litt forbehold på navnet der), etterfulgt av dato og tidspunkt, så EB_Veyron har helt rett. :)

Denne kommentaren ga meg et øyeblikks inspirasjon. Med tanke på hvor mye kø det er på dette apparatet, kunne det fungere å ha en slags kølappsystem ihvertfall i rushtiden så man kunne trene på andre apparater mens man ventet? Eller surrer jeg noe helt forferdelig nå? En gøyal tanke iallefall. :)

Lenke til kommentar

Nokon som veit om sofaene i Klostergata 56 er de same som de berømte "SIT sofaene"? Eg bur i K56, og synes sofaen der er heilt kurrant. Det same har folk som har sove over på den sagt, og ein gong eg ikkje kom meg frå fellesrommet og inn på mitt eige rom synes eg den var heilt grei. Dog, då hadde eg litt innanbords.

Lenke til kommentar
  aspic skrev (På 5.7.2010 den 21.42):

Nokon som veit om sofaene i Klostergata 56 er de same som de berømte "SIT sofaene"? Eg bur i K56, og synes sofaen der er heilt kurrant. Det same har folk som har sove over på den sagt, og ein gong eg ikkje kom meg frå fellesrommet og inn på mitt eige rom synes eg den var heilt grei. Dog, då hadde eg litt innanbords.

Høres ikke slik ut. SiT-sofaen er a la disse sittesakene som man pleier å ha på venterom til lege, tannlege osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
  aspic skrev (På 5.7.2010 den 21.42):

Din beskrivelse av sofaen tilsier at du ikke er en ''stolt'' eier av ''SiT-sofa''.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...