Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Du kan selvfølgelig søke om det, men det er ikke noe lurt å skrive kontrakt før du vet at du kommer inn - med mindre du får en spesiell avtale. Det er OK for SiT, så lenge du sier fra med en gang, men private utleiere er ikke nødvendigvis så greie. I verste fall må du betale tre måneders leie, og det blir raskt en solid bunke tusenlapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det egentlig å bytte mellom de to studiene? Kan man for eksempel bytte til andreåret på Fysikk og matematikk etter ett år på bachelorstudiet, og omvendt?

Hvis du vil bytte må du ta opp fag som kreves på FYSMAT i følge studieplanen som du ikke har hatt på BFYS.

Første året på BFYS:

Grunnkurs i analyse I

Lineær algebra og geometri

Informasjonsteknologi grunnkurs

Mekanisk fysikk

Grunnkurs i analyse II

Lineær algebra med anvendelser

Flerdimensjonal analyse

Elektrisitet og magnetisme

Første året på FYSMAT:

Matematikk1

Mekanisk fysikk

Informasjonsteknologi

Filosofi og vitenskapsteori

Matematikk 2

Matematikk 3

Elektromagnetisme

Kjemi

Med andre ord må du forvente å måtte ta (i alle fall) ex.phil og kjemi (ex.phil må du ha på BFYS uansett det andre året). Ellers vet jeg ikke hvordan de andre fagene overlapper, men tipper du slipper å ta opp så mange flere fag.

Og ellers tror jeg du sitter igjen med en bedre forståelse av matematikk ved å ta MA fagene de tilbyr på BFYS fremfor TMA "ekvivalentene" på FYSMAT. :thumbup:

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

En venn av meg som gikk BFYS første året og deretter byttet til FYSMAT fikk mattefagene på BFYS godkjent som matte 1, 2 og 3, så de trenger man hvertfall ikke ta opp igjen. Fysikkfagene er også overlappende, slik at de trenger man heller ikke ta på nytt. Om jeg ikke husker feil var det bare kjemi og IT han måtte ta i tillegg.

Lenke til kommentar

Mattefagene har full studiepoengsreduksjon begge veier. Kan fint ta MA-utgavene på fysmat eller TMA på bfy hvis man skulle ønske, men jeg har hjulpet folk med MA-variantene og jeg kan ikke si at de virket nevneverdig forskjellige i forhold til formalisme, pensum eller dybde... Labopplegget er litt mindre grundig på bfy, men det er neppe noe stort tap.

Lenke til kommentar

Mattefagene har full studiepoengsreduksjon begge veier. Kan fint ta MA-utgavene på fysmat eller TMA på bfy hvis man skulle ønske, men jeg har hjulpet folk med MA-variantene og jeg kan ikke si at de virket nevneverdig forskjellige i forhold til formalisme, pensum eller dybde... Labopplegget er litt mindre grundig på bfy, men det er neppe noe stort tap.

Antok at MA-fagene (og da spesielt Analyse 1 og 2) er som på UiO; der er forskjellen fra de to fagene og tilsvarende matte 1 og 2 på NTNU store (da mht bevisføring, osv; noe jeg ikke kan huske det ble lagt særlig vekt på i hverken matte 1 eller 2 da jeg hadde de fagene for en million år siden). :whistle:

Lenke til kommentar

Antok at MA-fagene (og da spesielt Analyse 1 og 2) er som på UiO; der er forskjellen fra de to fagene og tilsvarende matte 1 og 2 på NTNU store (da mht bevisføring, osv; noe jeg ikke kan huske det ble lagt særlig vekt på i hverken matte 1 eller 2 da jeg hadde de fagene for en million år siden). :whistle:

Det var ihvertfall ganske stor (i manges mening for stor) fokus på bevisførsel når jeg tok matte1 og 2 på fysmat.

AtW

Lenke til kommentar

Det var ihvertfall ganske stor (i manges mening for stor) fokus på bevisførsel når jeg tok matte1 og 2 på fysmat.

AtW

Kanskje det har endret seg. Uansett så ser jeg nå at f.eks Grunnkurs i Analyse 2 ved NTNU er langt i fra det samme som Analyse 2 ved UiO (GK i Analyse 2 [NTNU] ser mer ut som en blanding av matte 1, 2 og 3, mens Analyse 2 [uiO] ligner mer på matte 4k i pensum), så da var ikke antagelsen min helt korrekt nei. Men jeg synes personlig det var lite fokus på bevisførsel i matte 1 og 2 - eneste unntaket må være Riemann-summene - som jeg husker ganske godt. ;)

Endret av villalobos
Lenke til kommentar

Hvis man sender klage, hvordan blir det da med konten? Melder man seg opp? Får man svar før konten?

Det kan ta år og dag før du får svar på en eventuell klage, så du bør nok melde deg opp og konte. På konten får du vel også mulighet til å oppnå en karakter høyere enn E

Endret av Harkonnen
Lenke til kommentar

Hallo...!

Det står at det er internett-tilgang i Frode Rinnans vei... Men er det trådløst...?

Som ATWindsor påpeker er det kablet. Det er også det beste, da det gir høyere hastighet og stabilitet. Skal du på liv og død ha trådløst kan du sette opp din egen ruter.

Lenke til kommentar

Hvis man sender klage, hvordan blir det da med konten? Melder man seg opp? Får man svar før konten?

Det kan ta år og dag før du får svar på en eventuell klage, så du bør nok melde deg opp og konte. På konten får du vel også mulighet til å oppnå en karakter høyere enn E

Tror de vanligvis retter alle klagene på en gang og med 2 ukers frist for begrunnelse og 3 for klage (?) pluss ferier oppi det hele skal det godt gjøres å bli ferdig med klagene før konten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...