Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hopper inn med et lite spørsmål angående hybler. Jeg skal starte på NTNU til høsten, og søkte derfor hybel gjennom SiT i februar. Jeg har ennå ikke fått svar på søknaden, og på boligtorget står det at søknaden er under behandling. Er det normalt at jeg ikke har fått noe svar ennå?

Lenke til kommentar

Har du husket å oppdatere søknaden, audi91?

Hva mener du med å oppdatere søknaden?

Jeg har kun registrert søknaden og de brukeropplysningene jeg må registrere, én gang.

Da stod det "Vi har mottatt din søknad og vil behandle denne snarest mulig.". Må jeg gjøre noe mer?

Lenke til kommentar

Det var i hvert fall ikke det jeg fikk beskjed om, operg. Jeg sendte en e-post til dem i mai for å få bekreftet at alt var i orden, og spurte spesielt om det der. Svaret var "Søknaden må oppdateres hver 2.mnd fra den dato den legges inn." etterfulgt av hvordan jeg lå an på ventelistene og den datoen søknaden min var oppdatert til (to måneder fra den dagen jeg fikk svaret).

 

Det ordnet seg dog for meg. Kontrakten er underskrevet og depositum er overført. Håper det går bra for deg også, audi91.

Lenke til kommentar

Hei, starter i 3. klasse på vgs til høsten, men er greit sikker på at jeg skal starte på NTNU neste år (vår 2011) og har i den forbindelse et par spørsmål.

 

Høsten 2010 tok jeg eksamen i matematikk R2 som privatist og har derfor litt tid til overs i 3. klasse. Hvordan er det å ta første års matematikk (Matte 1? NTNU sine sider er ikke helt gode atm) som privatist? Hvilke bøker brukes i så fall?

 

Også, tenkte å søke om bosted allerede nå, men har skjønt at det vil avhenge noe på hvilken linje jeg ender opp på. Jeg står nå mellom linjene Ingeniørvitenskap & IKT og Informatikk. Holder disse til på samme sted? (Gløs?) Så tidligere i tråden (ca her) at Nedre singsakerslette, Magnus den godes gate 2 og Klostergata 56 var gode valg. Noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Det er isåfall helt utrolig, for jeg presiserte i søknaden både at det blir første året mitt og at jeg kommer utenbys fra.

 

Jeg er også førsteårsstudent, og søkte bolig i februar. Fant ut forrige uke at de hadde fjernet søknaden min ved en feil, da jeg er førsteårsstudent og derfor ikke trenger å oppdatere den. Skrev mail til SiT, som så de hadde gjort feil. Kom da inn i ventelisten der jeg hadde vært hvis de ikke hadde fjernet den. Så det ordner seg sikkert for deg også hvis du sier ifra!

Lenke til kommentar

Jeg har allerede skrevet kontrakt med SiT, så det er ingen fare for meg. Det var mest audi91, og ikke minst diskusjonen om hvorvidt man må oppdatere eller ikke, som engasjerte meg. Noe må jo være feil når vi to (edit: altså jeg og operg) har fått helt ulik beskjed.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Hei, starter i 3. klasse på vgs til høsten, men er greit sikker på at jeg skal starte på NTNU neste år (vår 2011) og har i den forbindelse et par spørsmål.

 

Høsten 2010 tok jeg eksamen i matematikk R2 som privatist og har derfor litt tid til overs i 3. klasse. Hvordan er det å ta første års matematikk (Matte 1? NTNU sine sider er ikke helt gode atm) som privatist? Hvilke bøker brukes i så fall?

 

Også, tenkte å søke om bosted allerede nå, men har skjønt at det vil avhenge noe på hvilken linje jeg ender opp på. Jeg står nå mellom linjene Ingeniørvitenskap & IKT og Informatikk. Holder disse til på samme sted? (Gløs?) Så tidligere i tråden (ca her) at Nedre singsakerslette, Magnus den godes gate 2 og Klostergata 56 var gode valg. Noen tanker om dette?

Alt av teknologiske- og realfagsstudier er på Gløshaugen.

 

Det er bare sivilingeniørstudier som krever matte 1. Altså så trenger du det ikke på informatikk. (Noe som er litt av grunnen at folk går informatikk istedenfor datateknikk).

Lenke til kommentar

Jeg har søkt Statsvitenskap på NTNU og poenggrensen var på 43.8 i fjor. Jeg får sannsynligvis 41.11 selv.

Jeg har undersøkt de foreløpige søketallene. Antall søknader til dette studiumet er gått opp fra 1439 i 2009, til 1466 så langt i år. Mens antall søknader med dette studiumet som førstevalg er gått ned fra 200 i 2009 til 195 så langt i år. Jeg ser at det er planlagt cirka 100 studieplasser i år.

 

Noen som har en mening om hvor stor sannsynlighet det er for at jeg kan komme inn på dette studiumet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...