Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du vet hver gang du varmer opp eller kjøler ned rommet ditt.. eller puster i mange minus grader så skaper du mikro mikro torden og lyn. men resistansen i luften er for stor til at det kan gå gjennom slik at det kommer lyn.

Ahh, han tenker på dette sitatet, han har bare bommet litt:

Hm, var sikker på, basert på den tråden som ble posta først i tråden her, at fyren var 10 år eller yngre.

Det var åpenbart ikke tilfellet. Verden er et merkelig sted.

Lenke til kommentar

Minner meg om den tråden det ble linket til for en stund tilbake, der ATWindsor hadde en heftig diskusjon om enheter (?) med en mildt sagt vrang type. Artig, men akk så frustrerende lesing.

Noen som vet om problemene med å logge på Innsida kommer til å vare lenge? Greier å logge meg inn på Studweb, men ikke på Innsida.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Debattanten er en ressurs på forumet og har i aller høyeste grad gjort seg fortjent til Dr-tittelen. Anbefaler bildiskusjonen.

Jeg har et veldig bredt kunnskapsområdet og er ganske streetsmart ovenfor booksmart så jeg kan tilby hjelp på en god del områder (håper ikke det blir tatt som selv skryt)

Fra introduksjonstråden.

--------

Vurderer enten tek.kyb eller Elektronikk til høsten. Nå er det jo ikke sikkert at jeg kommer inn, men det jeg har i det minste søkt. Er det noen stor forskjell på vanskelighetsgraden? Det virker som de har ganske lik studieoppbygning de to første årene.

Lenke til kommentar

--------

Vurderer enten tek.kyb eller Elektronikk til høsten. Nå er det jo ikke sikkert at jeg kommer inn, men det jeg har i det minste søkt. Er det noen stor forskjell på vanskelighetsgraden? Det virker som de har ganske lik studieoppbygning de to første årene.

Jeg vil tippe at kyb. er hakket "vanskeligere" utover i studiet - men det kommer an på hvilken retning av elektronikk du velger. Dvs. kyb. har en del fag som inneholder en del tyngre matematikk enn det som du ellers vil være borti i de fleste retningene under elektronikk (type i fag som ulin.sys, opt.reg, osv). Men igjen, velger du "riktig" retning under elektronikk så kan du være borti mye av det samme der også (type i fag som adaptive filtre, digital filtrering, deteksjonsteori - dog disse er for 4/5. årskurs + Ph.D - mens de andre fagene jeg nevnte tror jeg er for 3. årskurs på kyb.).

Så det bunner vel ut i hva du helst vil drive med når du er ferdig med utdannelsen din. Men du kan jo ha i bakhodet at siden kyb. og elektro er såpass likt i oppbyggingen de to første årene, så går det an å bytte linje underveis uten at det er så veldig mange ekstra fag du må ta.

Lenke til kommentar
en bil til 350k har masse avgifter og bullshit og man kan kjøpe samme bil i usa for 100k så en 350k bil er egentlig bare 100k i pris.

Betyr det at Polar FT-7 egentlig bare er en 100+ klokke?

Resten tråden anbefales, må bare elske folk som har sett et par episoder mythbusters og tror de har peil :dribble:

Endret av slux
Lenke til kommentar

Hva kostet den forrige? 10 mill? Ser de har fått nytt utseende og publiseringssystem, 10 nye millioner? Jaja, da blir det vel eksamen i et auditorium med små pulter og flimrende lys igjen.

Forøvrig er jeg ingen stor fan av det nye utseendet. Hva er forholdet mellom de to horisontale menyene? Kræsj mellom avrundede hjørner i den ene menyen og "harde" kanter i tekstboksene. Tekst litt hulter til bulter. Fremdeles vanskelig å finne frem på, etter 5 år ved skolen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...