Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

var innom orakeltjenesten og spurte om å få office for studentpc. Har ved en feil fått Windows 7 isteden.

Vil jeg kunne installere windows 7 på hvilken som helst maskin, eller funker det bare på studentpc'ene?

Hvis du sikter til MSDNAA, så får ikke studentene tilgang til MS Office. Du får imidlertid muligheten til å skaffe lisens til blant annet Windows 7 Business, og denne kan installeres på en hvilken som helst PC så lenge maskinvarestøtten er på plass.

Dersom en kontorpakke er ønskelig, så kan du prøve Openoffice.org. MS Office må du betale for selv.

Lenke til kommentar

Jeg har signert en kontrakt med SiT om hybel, skal overta den 12 juli - hvordan er egentlig muligheten for å kansellere den nå? Ser ut til at de ikke er så åpne for dette - men er da mye bedre om jeg sier den fra meg om jeg ikke vil ha den nå, slik at noen andre får nytte av den?

Lenke til kommentar

Det er vel slik at du kun slipper unna om du ikke får studieplass i Trondheim. Ellers må du nok punge ut med en måneds leie. Det er i hvert fall slik jeg har oppfattet det, men det er jo mange på venteliste de fleste, om ikke alle, steder, så de vil ikke ha noe problem med å leie ut til noen andre.

Lenke til kommentar

Jada jada, men det vet ikke resten av verden.

Jeg tviler sterkt på at resten av de drøye 30 fagene du har tatt eller skal ta blir like enkle. Så resten av verden finner fort ut av manglende kvalifikasjoner uansett. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar

Ingen justering, det fikk bli som det ble (og det ble det :) )

Hvordan mener du årets karakterer egentlig kan sammenlignes med f.eks. fjorårets? - Det er for variabel vanskelighetsgrad/-mengde. LF-lengden på årets kontra fjorårets burde få noen bjeller til å ringe under evalueringen.

Lenke til kommentar

Ingen justering, det fikk bli som det ble (og det ble det :) )

Hvordan mener du årets karakterer egentlig kan sammenlignes med f.eks. fjorårets? - Det er for variabel vanskelighetsgrad/-mengde. LF-lengden på årets kontra fjorårets burde få noen bjeller til å ringe under evalueringen.

Som du ser er karakterene langt bedre i år enn de var i fjor. Generelt er det nok riktig at variabiliteten i vanskelighetsgrad på eksamen er langt mer utslagsgivende enn andre faktorer som for eksempel svinginger i studenters bakgrunn/kunnskaper, undervisningsopplegg osv. Det er i det hele tatt vanskelig å vurdere hvordan et eksamenssett vil falle ut i forkant. Likevel er det, etter min mening, ingen tvil om at eksamenssettet også i år testet oppfyllelse av fagets læringsmål på en tilfredstillende måte. Var det viktige deler av pensum som man overhodet ikke ble testet i? Jeg mener at svaret på dette er nei.

Løsningsforslagets lengde var en av grunnene til at jeg i forkant "gjettet på" at dere studenter ville oppleve eksamen som enkel, der har du et poeng.

Uansett: Gjennom ca 30-35 eksamener på sivingstudiet så må man vel forvente at svingningene i vanskelighetsgrad på eksamen jevner seg ut ganske godt over hele studiet. Jeg velger jo også å tolke de gode resultatene i hvert fall i en viss grad som at dere studenter har jobbet bra gjennom semesteret og forberedt dere godt til eksamen.

Lenke til kommentar

Jeg finner det vanskelig å tro at faglærerne ikke hadde anelse om at denne eksamen ville være lettere enn fjorårets. Forskjellene er såpass ekstreme.

2009: A 3,7%, B 10,4%

2010: A 21%, B 20%

Ser mistenkelig ut som om noen har prøvde å kompensere. Men men, det jevner seg vel ut som det sies. Vi i 2.klasse fikk jo en rimelig grei planke av en matte 4k eksamen.

Lenke til kommentar

Tror du er inne på noe med kompensasjon teorien.

Men, for eksempel syns jeg Fysikk var vanskeligere enn mange eldre eksamensett.

Det var nok lettere å stå, men vanskeligere å få B og A.

Men nå er ikke jeg god i fysikk....

Endret av Tegocalderon
Lenke til kommentar

Jeg finner det vanskelig å tro at faglærerne ikke hadde anelse om at denne eksamen ville være lettere enn fjorårets. Forskjellene er såpass ekstreme.

2009: A 3,7%, B 10,4%

2010: A 21%, B 20%

Ser mistenkelig ut som om noen har prøvde å kompensere. Men men, det jevner seg vel ut som det sies. Vi i 2.klasse fikk jo en rimelig grei planke av en matte 4k eksamen.

3,7% A er veldig lavt. Så jeg vil tro at de har med vilje gjort det lettere for å kompensere for dette, så har de havnet på den andre enden igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...