Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er laptop-behovene på NTNU egentlig? Skal gå siv.ing til neste år etter et år i forsvaret, men tenker jeg kjøper meg ny laptop nå til høsten. Er det behov for kraftig PC, eller gjøres alt krevende i datasaler og sånt?

Er litt usikker på om jeg skal kjøpe en liten lett "skrive-PC" med godt batteri, eller en stor kraftig laptop som takler alt.

Tenker det er behov for en film-PC i forsvaret så hadde vært greit å kjøpe noe som holder til NTNU året etter også ;)

Lenke til kommentar

Bra. Hvordan er det med IT-fagene og sånt da, er man i datasaler eller brukes det kanskje ikke så krevende programmer?

Synes jeg leste noe om at det var lite stikkontakter rundt om på NTNU(?), så blir vel batterikapasitet som må prioriteres da kanskje. Muligens 2 batterier.

EDIT: Var det sånn at man får PS, Flash og Win7 på ihvertfall siv.ing-linjene?

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Det er greit med litt batterikapasitet ja, kjipt å være avhengig av å sette seg et sted med kontakt.

Du er ikke avhengig av PC, ettersom det er god tilgang på datasaler, men jeg for min del liker mye bedre å jobbe med ting på min egen PC hvor jeg vil enn å være avhengig av datasal.

Angående regnekraft og andre spesifikasjoner, kommer behovene an på hva slags linje du skal gå og hvilke fag det er snakk om. Jeg går på Ingeniørvitenskap & IKT, og i første semester har vi et fag hvor vi bruker en del litt krevende programvare. Da er det greit å ha litt futt i PC-en, så man slipper å irritere seg over tidkrevende operasjoner.

De grunnleggende felles fagene krever, som Herr Brun nevner, lite eller ingen datakraft. IT grunnkurs går på enkel programmering og HTML, og alt kan gjøres på datasaler hvis man foretrekker det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...