Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Medisin var over for denne gang ja. Synes de brukte mer latinske navn nå enn før, f. eks hovedmuskel ang respirasjon. Vet det er mellomgulvet, men det latinske navnet? Ser nå det er diafragma, og jeg har sikkert feil. Noen som har eksamen og vet hvilken oppgave det er? Har ikke eksamen, men har svarene mine.

Lenke til kommentar
I og med at jeg har kjemieksamen på mandag så bør jeg kanskje stifte et nærmere bekjentskap med etanolen. :hmm:

7513130[/snapback]

Som min kjemilærer sa når vi skulle sammenlikne egenskapene til en del forskjellige alkoholer: "Noe av det første vi som regel begynner med når det gjelder slike stoffer er å se, lukte og smake.."
Lenke til kommentar
Diskmat er realfag for datafolk. :p

7516993[/snapback]

Diskret matte er læren om heltall. Ganske fundamentalt i matematikken.

7517076[/snapback]

Diskmat inneholder heltall, det er ikke læren om heltall. Tallteori er læren om heltall. Diskmat-faget inneholder tallteori i pensum, noe som faktisk gjør faget litt bedre enn det kunne vært.

Lenke til kommentar
Diskmat er realfag for datafolk. :p

7516993[/snapback]

Diskret matte er læren om heltall. Ganske fundamentalt i matematikken.

7517076[/snapback]

Diskmat inneholder heltall, det er ikke læren om heltall. Tallteori er læren om heltall. Diskmat-faget inneholder tallteori i pensum, noe som faktisk gjør faget litt bedre enn det kunne vært.

7519450[/snapback]

Det er forskjell på diskret matte og faget diskret matte.

Hva er det du synes ikke er fullverdig matematikk i resten av diskmatfaget, da? Bevislæren? Grafteorien? Logikken?

Dette er høyst fundamentale ting i matematikken.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Skal man drive med intern humormed en annen bruker, så foreslår jeg en annen arena en et offentlig forum.

Ellers har jeg slettet noen hentydninger og noen litt mer åpenlyse personangrep og oppfordrer folk til å satse på "don't feed the troll"-strategien med rapportering, istendenfor forsøk på å ta igjen med samme mynt.

AtW

Lenke til kommentar
Ser ut som om jeg har fått 62,5% på medisin. Hvis jeg ikke husker helt feil er det 65% som er kravet for ståkarakter :(

7519446[/snapback]

Er vel 60% etter de nye karakterjusteringene. Finner ikke oppgavesettet (havnet "litt" utpå igår...) men regner med at det gikk greit. Såvidt jeg har hørt må du ha 24/40 for å stå.

Lenke til kommentar

Du behøver ikke være noen "naturlig femmer", men har du slitt uhyre mange timer for en firer vil det være hardt. Det er forøvrig nogenlunde den samme matten for ganske mange siv.ing-linjer. Du må regne med å jobbe en del mer med matten på universitetet, men den er overkommelig for de fleste bare man gjør en ærlig innsats.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...