Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lang tid trenger man på å lære seg pensum i Ex-phil fra scratch?

Brukte en dag. Fikk C.

Kompendium?

Boka.

Var i grunn litt fail, målet med ex.phill er jo å gjøre så lite som mulig. Så jeg jobba litt for mye.

Lenke til kommentar

Så ble åpningen av Nye Berg studentby flyttet til 1. september grunnet streiken. Har egentlig bare gått og ventet på beskjeden de siste dagene, regnet med at det ville skje. Hva tenker dere andre som har fått plass der til neste år å gjøre i perioden frem til 1. september?

Lenke til kommentar

Så ble åpningen av Nye Berg studentby flyttet til 1. september grunnet streiken. Har egentlig bare gått og ventet på beskjeden de siste dagene, regnet med at det ville skje. Hva tenker dere andre som har fått plass der til neste år å gjøre i perioden frem til 1. september?

Lol, er egentlig alt jeg har å si.

Lenke til kommentar

Hvor har du dette ifra?

Lenke til kommentar

Jeg fikk B ved å lese nærmest utelukkende i Letrud ("blomsterheftet"). Det kommer alltid oppgaver om de "store" filosofene uansett.

+1, trur kun eg las ein dag i forvegen.

Dog. skal det seiast at det hjelper ein del å faktisk ha gjort de få "øvingane" ein bør gjere.

Lenke til kommentar

Hvor har du dette ifra?

Tipper en e-post som har blitt sendt ut til alle som har fått plass, men jeg har ingen anelse. Jeg kan ikke se noe på hjemmesidene til sit, men det er jo ikke akkurat noe nytt.

Lenke til kommentar

Jeg fikk det på mail:

Informasjon om forsinket innflytting på Berg

På grunn av streik i byggebransjen i vår blir den enheten du har skrevet kontrakt på på nye Berg studentby ikke ferdig til planlagt tid. Ny innflyttingsdato er 1. september.

Vi beklager dette på det sterkeste og kan tilby deg å velge mellom følgende løsninger:

* Du kan velge å selv ordne bolig for perioden 25. juli-31. august for å så flytte inn på Berg 1. september

* Vi kan finne en midlertidig bolig på en av våre andre studentbyer slik at du har en annen bolig frem til du kan flytte inn på Berg. Du må da flytte to ganger

* Vi kan tilby deg en annen studentbolig som du blir boende permanent i (dvs at rommet/leiligheten du har skrevet kontrakt på tilbyes til en annen student når det står ferdig 1. sept.)

Vennligst ta kontakt med oss snarest mulig og senest innen 1. juni slik at vi kan finne en løsning for deg. Ta kontakt med [email protected].

Med vennlig hilsen

SiT Bolig

Kanskje noe blir ferdig og noe ikke. Jeg har fått hybel i Odd Brochmannsvei 081.

Lenke til kommentar

Har blomsterheftet og komp, men har alt for store konsentrasjonsproblemer til å lese på et så trøtt fag :wallbash:

Blir som regel ikke mer en 10 minutter før jeg går lei :p

Skaff deg et stort papirark hvor du liner opp alle filosofene du har på øving, så nedover langs ene margen skriver du opp viktige standpunkt/tanker de kan ha innen ulike greier så under hver filosof i den raden skriver du hva han mente om det. Hjelper mye. Så kan du bruke en papirlapp til å holde over en hel rad eller kolonne og quizze deg selv.

Endret av slux
Lenke til kommentar

Ikke noe mail fra SiT tilsier at innflytningsdatoen består?

Det håper jeg virkelig. Skulle tro at de vil forsøke å flytte inn så mange som mulig, så tidlig som mulig - og alle hyblene kan jo ikke være forsinket. Noen så mer ferdige ut enn andre.

Lenke til kommentar

Tips: skaff deg dame og flytt inn i familieleilighetene på Moholt. Mest verdi for pengene.

Tips: Dame eller ikke. Hold deg langt unna Moholt. Du vil takke meg senere. Hvis du ikke er av typen som liker å gå i kilometer med oppoverbakker hver gang du skal hjem fra skolen eller byen.

Velg Midtbyen (Ikke nærmere Byåsen enn maks. Ila), Moholt, Bakklandet, Singsaker.

Hei, rakk ikke svare før nå, har nemlig vært i midtbyen og trengte et par dager på å komme meg opp.

Familieleilighetene er helt suverene når det kommer til hva man betaler for hva man får. 5120,- i måneden for 51kvm, privat bod, 2x fellesbod og forholdsvis sentral lokasjon.

Sykkeltur til Gløshaugen er unnagjort på 5min, mens man går på 20. Hjemturen bruker jeg 10-15 på sykkel og 15-25 å gå , helt avhengig om jeg må hjem til Paradise Hotel eller ikke. Bor man i midtbyen bruker man lenger tid til Gløshaugen enn man gjør fra Moholt, og litt kortere hjem igjen. Men det må man betale for. Velger man for eksempel parleilighetene på Bloksberg får en ganske høy standard, men veldig lite areal. Jeg foretrekker å ha kjøkkenet et annet sted enn sofaen.

Eneste gang det vil være en fordel å bo i sentrum må være etter fylla. Selv tar jeg konsekvent taxi hjem og aldri noe problem å få med andre i bilen. Bruker sjeldent mer enn 100 spenn på å komme meg hjem. Kan også ta nattbussen.

Det finnes også de som tar buss fra Moholt til Gløs da, noe man har råd til pga. den lave husleien.

Lenke til kommentar

Har heller ikke fått noe. Om det blir til at man må bo i Moholt-ghettoen i én måned skal jeg faen meg ikke betale samma husleie i allefall. Ser nesten for meg at de prøver seg. Men satser på at det er noe tullball hele greia. MOTHERFUCKERS

Ta det med ro da, SiT kan jo ikek lastes for dette, og er fleksible med å hjelpe å finne fram til en løsning.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...