Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*

HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

1. 1. Velg ett av alternativene

• Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eksamen gikk greit den.

Trenger litt hjelp fra dere her nå, skal søke bolig. Har søkt igjennom tråden, og lest litt frem og tilbake. Så til spørsmålene:

1 - SiT eller privat?

2 - Hybel, eller hybelleilighet med flere?

Hvis noen vet om en hybel med fin beliggenhet, så må de bare si i fra.

Hvis jeg sender inn søknadskjema til SiT, hvilke studentbyer anbefaler dere? Skal gå lektorutdanning i realfag. Vet ikke helt hvor undervisningen vil foregå da (tror det er litt på gløs og litt på dragvoll?)

Det som er viktig for meg er

- at studentbyen ligger sentrumsnært

- at det finnes et busstopp relativt nærme boligen, med gode forbindelser til dragvoll.

I tillegg skader det jo ikke hvis studentbyen er nogenlunde ny og ser bra ut, samt at det finnes en butikk i nærheten!

Har tenkt på Nye Berg, Nedre singsaker og bloksberg, men er åpen for forslag og tilbakemeldinger! :)

Lenke til kommentar

Av sit sine studentbyer er de du nevner gode. Nedre Singsaker Ligger mellom sentrum og gløs, og buss 5 går forbi til Dragvoll ofte. Lerkendal kan også nevnes. Den ligger like ved nye Berg, men litt nærmere gløs. Både Lerkendal og Nye Berg er på motsatt side av sentrum i forhold til gløshaugen, men også her går buss 5 ofte forbi, både til sentrum og Dragvoll. Jeg tror forresten ikke du kommer til å henge stort på Dragvoll. Jeg har en venn som går lektor realfag, og hun har bare fag som kjemi og matte. Det er ingen pedagogikk før senere år (og innen det kan du jo ha flyttet).

Lenke til kommentar

Når får man egentlig svar fra SiT? Søknaden min har stått som "under behandling" siden starten av Mars. All informasjon jeg finner sier også at de skulle begynne i starten av Mai med å rulle ut hybler.

Jeg fikk svar i løpet av 4-5 dager men da var det på Berg. Det kommer sikkert an på hvor du har søkt.

Lenke til kommentar

I og med at jeg ikke har bil men sykkel, er det bare å søke i vei på Singsaker altså...

La oss si jeg søker Singsaker, Bloksberg og Klostergata 18, og jeg ikke får plass i noen av de. Hva gjør jeg da egentlig? Sende inn ny søknad på de større studentbyene/finne privat? Når får man vite om man har fått plass, og hvor lenge skal man "gå og vente på SiT", før man gjør noe aktivt, om dere skjønner.

Lenke til kommentar

Når får man egentlig svar fra SiT? Søknaden min har stått som "under behandling" siden starten av Mars. All informasjon jeg finner sier også at de skulle begynne i starten av Mai med å rulle ut hybler.

Man får svar når det blir en ledig hybel til deg, altså når nok folk har sagt opp hybelen slik at det er en tilgjengelig til alle før deg i køen og du selv. Det ble delt ut til Berg for lenge siden fordi hyblene der er nye og derfor var alle ledige. Det blir kontinuerlig sendt ut nye tilbud, så du kan få det i morgen, eller lenge etter studiet har begynt, avhengig av når du søkte og dermed hvor langt bak i køen du ligger.

@predan: Jeg søkte på hybelleilighet på Nedre Singsaker og Bloksberg og vanlig hybel på Moholt i begynnelsen av mai i fjor. Jeg satsa på å få noe der, og venta derfor til juli med å se på noe annet. I juli fant jeg ut at det ikke var noe vits å vente lengre på SiT, så jeg måtte finne noe privat isteden.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Man får svar når det blir en ledig hybel til deg, altså når nok folk har sagt opp hybelen slik at det er en tilgjengelig til alle før deg i køen og du selv. Det ble delt ut til Berg for lenge siden fordi hyblene der er nye og derfor var alle ledige. Det blir kontinuerlig sendt ut nye tilbud, så du kan få det i morgen, eller lenge etter studiet har begynt, avhengig av når du søkte og dermed hvor langt bak i køen du ligger.

Okey, takk for svar. :)

Søkte Moholt i begynnelsen av mars, sånn 4ergreie. Regner med det bør gå bra.

Lenke til kommentar

Men det er helt sant familileilighetene på moholt er bra. Jeg tror jeg har sits nest beste studentbolig av alle. Den eneste som er bedre er den over meg. Jeg bor helt i utkanten av moholt (sånn at jeg ikke plages av hverken kjellere, trafikk, eller lignende). Jeg har utsikt over byåsen fra stuevinduet. Egen kjellerbod. Ligger midt imellom dragvoll (der min bedre halvdel oppholder seg) og gløs. Ingen ser inn av vinduene. osv.. Alt det og 51 m² for 5100 (delt på to) i måneden.

Lenke til kommentar

Tidenes enkleste eksamen?

Øh... JA.

Du hadde ikke fått sett på tidligere års eksamenssett, antar jeg?

Alle spørsmålene om olje og gass, bl.a. var kopiert direkte fra 2007- og 2006-eksamen.

Og det at de presterte å slippe 3 skrivefeil gjennom sensuren? :thumbdown::no:

Kan ikke si jeg er imponert over organiseringen av faget.

Lenke til kommentar

Tips: skaff deg dame og flytt inn i familieleilighetene på Moholt. Mest verdi for pengene.

Tips: Dame eller ikke. Hold deg langt unna Moholt. Du vil takke meg senere. Hvis du ikke er av typen som liker å gå i kilometer med oppoverbakker hver gang du skal hjem fra skolen eller byen.

Velg Midtbyen (Ikke nærmere Byåsen enn maks. Ila), Moholt, Bakklandet, Singsaker.

Lenke til kommentar

Tips: skaff deg dame og flytt inn i familieleilighetene på Moholt. Mest verdi for pengene.

Tips: Dame eller ikke. Hold deg langt unna Moholt. Du vil takke meg senere. Hvis du ikke er av typen som liker å gå i kilometer med oppoverbakker hver gang du skal hjem fra skolen eller byen.

Velg Midtbyen (Ikke nærmere Byåsen enn maks. Ila), Moholt, Bakklandet, Singsaker.

Det er ikke engang kilometer fra gløs til moholt (dvs, det er under 2), moholt ruler.

AtW

Lenke til kommentar

Det er ikke engang kilometer fra gløs til moholt (dvs, det er under 2), moholt ruler.

AtW

Hva er det dem sier om Moholt da? 5min å sykle til gløs, og 30 min å sykle hjem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...