Gå til innhold

Outlook express klarer ikke hente mail


Pixi

Anbefalte innlegg

Bruker Outlook Express, og nå har programmet plutselig sluttet å kunne hente ned mailene mine. Får denne feilmeldingen på alle mailene, på forskjellige domener:

 

 

The connection to the server has failed. Account: 'mail.roraas.net', Server: 'mail.roraas.net', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

 

The connection to the server has failed. Account: 'pop.online.no (1)', Server: 'pop.online.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

 

Noen som vet hva som kan være feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker Outlook Express, og nå har programmet plutselig sluttet å kunne hente ned mailene mine. Får denne feilmeldingen på alle mailene, på forskjellige domener:

 

 

The connection to the server has failed. Account: 'mail.roraas.net', Server: 'mail.roraas.net', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

 

The connection to the server has failed. Account: 'pop.online.no (1)', Server: 'pop.online.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E

 

Noen som vet hva som kan være feil?

Jeg opplevde det samme da mail-ISP'en min plutselig en dag begynte med en ny type POP-innlogging. Har du sjekket innstillingene dine i OE opp mot mailtilbyderen din?

Lenke til kommentar

Sjekk instillingene dine på brukernavn og passord.

 

Gå til egenskaper på kontoen under verktøy.

 

OE har en lei tendens til å endre instillingene der slik at mail serveren blir endret til "localhost" og brukernavnet endret til "popservernavn/brukernavn"

 

Endre de tilbake til normalt og det skulle funke igjen.

 

Skjer stadig vekk hos meg, og har jeg har ikke funnet noen god løsning på problemet ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...