Gå til innhold

Bygge spill pc for en kompis.

Anbefalte innlegg

Skal som sagt bygge en spill pc til en kompis..Han spiller mye, ser mye filmer, musikk..Jeg har kommet frem til dette oppsettet:

Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX

Varenr.: 305190

Lagerstatus: 500+ stk på lager 1349 1349

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED

Varenr.: 304048

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2450 2450

Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

Varenr.: 304401

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 8 stk 2005-03-08 2099 2099

Gainward GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI Express,"Ultra/2400PCX",2xDVI,Retail

Varenr.: 305563

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 4099 4099

Samsung SpinPoint PL40 40GB S-ATA 2MB cache 7200RPM

Varenr.: 304210

Lagerstatus: 1000+ stk på lager 400 400

Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

Varenr.: 118875

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1250 1250

Thermaltake Shark Sort Aluminium (Uten Strømforsyning)

Varenr.: 306029

Lagerstatus: 4 stk på lager 1195 1195

Thermaltake Purepower Butterfly 480W W0019 Strømforsyning Sort farge

Varenr.: 121162

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 98 stk 2005-03-05 995 995

PAPST Vifte 120x120x25mm (32db)

Varenr.: 302083

Lagerstatus: 500+ stk på lager 159 477

Miljøgebyr: 0

Totalt: 14314

Budsjettet hans ligger på max 15000 inkl frakt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser ut som en god pc. Men hvorfor kjøpe en 40GB harddisk med 2 mb cache?

I mine øyne er det helt bortkastet.

Velg vekk den harddisken, og velg en annen.

Mitt tips.

Tenkte han skulle ha OS på den..

Kjøp en litt større disk.

Koster bare noen hundrelapper mer.

Det å ha OS på egen disk er vel strengt talt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Ser ut som en god pc. Men hvorfor kjøpe en 40GB harddisk med 2 mb cache?

I mine øyne er det helt bortkastet.

Velg vekk den harddisken, og velg en annen.

Mitt tips.

Tenkte han skulle ha OS på den..

å ha os på den disken er vel tregere enn å ha os på disken med 8mb cache??

Lenke til kommentar

Helt enig. Og ha OS på den harddisken der på en så kraftig maskin som det der er helt ute på jordet. (Beklager, men måtte få det ut).

Tror nok han setter større pris hvis du kjøper en større harddisk, med mer cache. 2mb cache er slikt man brukte i "gamle dager" :p

I lengden er det utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

Er ikke 32db litt mye lyd da? burde heller kjøpe en som bråker mindre.

og den 40gben kommer til å ødelegge mye av det deilige systemet..

kjøp heller en Western digital raptor 36gb eller helst en 73gb(kraftigere) men spørs jo om han har nok penger til det. men uans hva du gjør drop den 40gben

Lenke til kommentar

kjøp heller en Western digital raptor 36gb eller helst en 73gb(kraftigere) men spørs jo om han har nok penger til det. men uans hva du gjør drop den 40gben

Gå heller for en Maxtor DiamondMAX 10¨ disk i stedet for en Raptor! Mye større plass, mye billigere per gb og ganske tett oppunder ytelsen til Raptorene.

Ellers er det et fint oppsett (kanskje litt bråkete).

Lenke til kommentar

Gå heller for en Maxtor DiamondMAX 10¨ disk i stedet for en Raptor! Mye større plass, mye billigere per gb og ganske tett oppunder ytelsen til Raptorene.

Ellers er det et fint oppsett (kanskje litt bråkete).

bra forslag; sikler på en maxtor selv, har lest mange bra tester om den... :thumbup:

Lenke til kommentar

ja maxtor diamondmax 10 er nok et veldig godt valg. men er lite vits om han ikke har behov for mer diskplass. burde heller dele den 250gben han har fra før i 2 partisjoner. ser ingen grunn til å kjøpe en ekstra disk for os. om du ikke er fast bestemt på å ha "raskest"

Endret av staf
Lenke til kommentar
ja maxtor diamondback 10 er nok et veldig godt valg. men er lite vits om han ikke har behov for mer diskplass. burde heller dele den 250gben han har fra før i 2 partisjoner. ser ingen grunn til å kjøpe en ekstra disk for os. om du ikke er fast bestemt på å ha "raskest"

er det noen ytelse å hente på å dele i to partisjoner, det ligger jo på samme fysiske HD, eneste jeg vet gir bedre ytelse er å legge page-fil og os o.l ytterst på platene..

Det jeg mente var at jeg heller ville å kjøpt en maxtor disk foran en WD 250gb, da man får samme lagringskap. men bedre ytelse for ca. 200kr mer, da trenger man heller ingen raptoe o.l. til os disk..

edit: leif

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

såvidt som jeg vet så er det ingen ytelse på å dele hardisken i 2 partisjoner men jeg tenkte da på feks 15-30gb på C: og resten på D: så slipper man å miste all data hver gang man formaterer. noe som igjen fører til oftere formatering som alltids er bra :)

btw jeg et helt enig på det at han heller burde kjøpe 250gb maxtor med 16mb cache osv istede for en 250gb WD.

edit: er ikke nødvendig og ha os på egen disk. personlig skulle jeg gjerne hatt osen min på en 73gb raptor men har ikke behov for det er vell mer for at jeg brenner for pc og vil ha det lille ekstra man får med raptor:)

Endret av staf
Lenke til kommentar
såvidt som jeg vet så er det ingen ytelse på å dele hardisken i 2 partisjoner men jeg tenkte da på feks 15-30gb på C: og resten på D: så slipper man å miste all data hver gang man formaterer. noe som igjen fører til oftere formatering som alltids er bra :)

btw jeg et helt enig på det at han heller burde kjøpe 250gb maxtor med 16mb cache osv istede for en 250gb WD

ok, sånn sett så er jeg enig, det blir mye mer ryddig, og greiere når men skal formatere... Gjør det på den måten selv :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...