Gå til innhold

Bruke server som en vanlig PC?


pev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Windows XP vil nok virke helt fint, men du kan nermest glemme det som har med grafikk å gjøre. anbefaller deg heller å selge maskina, og kjøp en ny som du kan bruke som vanlig maskin. å bruke en server som vanlig maskin blir som å skyte spurv med kannon.

 

Så ulempen må bli at du får ikke utnyttet maskinen i det heletatt.

Sløsing med penger og begrensete muligheter ( feks spill osv )

Lenke til kommentar

Saken er det at jeg ikke skal bruke servern selv. Jeg skal bare selge den. Jobben til fattern er interessert i å kjøpe den for de trenger bare en ny vanlig PC til å kjøre litt regnskapsprogrammer og litt av hvert.

 

Da ser jeg en mulighet til å kvitte meg med servern ;)

 

Så det er altså ingen ulemper? Er det noe som ikke kan fungere som en vanlig PC med "normale" komponenter? Annet enn grafikk som nevnt over?

Lenke til kommentar
Hvis den skal selges, så er det jo opp til kjøper å finne hvilket behov de har. Minner meg om den dell reklamen hvor man sitter med den feteste maskina i gata å spiller kabal :p

haha, sant det. Trist å sløse bort en Xeon prosessor på no sånt ja, men sånn er det.

Lenke til kommentar

Problemet er at det bare er 256mb ram. Rammen er veldig dyr (typisk dell). Ellers hadde jeg brukt den til server, men jeg gidder ikke å bruke et par tusen for å få litt mer minne. Jeg regner med å få solgt den for ca 5000. Den koster 4000 ny eller noe på kampanjen til Dell ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...