pev Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Morn. Jeg har en Dell PowerEdge SC1420 med 2,8ghz Xeon og 256mb ram. Er det noen ulemper ved å bruke denne som en vanlig PC? Vil den fungere greit med vanlig Windows XP osv.? Mvh Patrick Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg ville kanskje ikke brukt windows på den og/eller som en vanlig maskin, da det er sløsing med ressurser, men den kan fint brukes som en vanlig maskin, ja. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Windows XP vil nok virke helt fint, men du kan nermest glemme det som har med grafikk å gjøre. anbefaller deg heller å selge maskina, og kjøp en ny som du kan bruke som vanlig maskin. å bruke en server som vanlig maskin blir som å skyte spurv med kannon. Så ulempen må bli at du får ikke utnyttet maskinen i det heletatt. Sløsing med penger og begrensete muligheter ( feks spill osv ) Lenke til kommentar
pev Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Saken er det at jeg ikke skal bruke servern selv. Jeg skal bare selge den. Jobben til fattern er interessert i å kjøpe den for de trenger bare en ny vanlig PC til å kjøre litt regnskapsprogrammer og litt av hvert. Da ser jeg en mulighet til å kvitte meg med servern Så det er altså ingen ulemper? Er det noe som ikke kan fungere som en vanlig PC med "normale" komponenter? Annet enn grafikk som nevnt over? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Bør jo funke helt bra det, de skal regne ganske mye for å bruke opp de ressursene da : Sjekk om det er lydkort på den, og om de har bruk for lyd, for det er ikke alltid det følger med lydkort på servere. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis den skal selges, så er det jo opp til kjøper å finne hvilket behov de har. Minner meg om den dell reklamen hvor man sitter med den feteste maskina i gata å spiller kabal Lenke til kommentar
pev Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Hvis den skal selges, så er det jo opp til kjøper å finne hvilket behov de har. Minner meg om den dell reklamen hvor man sitter med den feteste maskina i gata å spiller kabal haha, sant det. Trist å sløse bort en Xeon prosessor på no sånt ja, men sånn er det. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg ville faktisk startet et serverprosjekt hvis jeg hadde hatt en server liggende. Det er en perfekt linux/UNIX-maskin. Lenke til kommentar
tozer Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hvor mye får du solgt en slik maskin for da? vil heller anbefalle deg å selge den på qxl eller noe, da får du nok mer for den. Lenke til kommentar
pev Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 Problemet er at det bare er 256mb ram. Rammen er veldig dyr (typisk dell). Ellers hadde jeg brukt den til server, men jeg gidder ikke å bruke et par tusen for å få litt mer minne. Jeg regner med å få solgt den for ca 5000. Den koster 4000 ny eller noe på kampanjen til Dell Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 er det RD eller DDR-ram? For Dell servere kan like greit bruke ram fra vanlige butikker, du må ikke betale overpris for et Dell-klistremerke på dem. Lenke til kommentar
pev Skrevet 2. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2005 (endret) DDR2 400mhz Dyrt og dårlig utvalg Endret 2. mars 2005 av pev Lenke til kommentar
tozer Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Kjipt, får du solgt den for mer du kjøpte den for, så bare selg den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå