hqui Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei Noen her som har eller vet om et bra prg. som gjør dette? Jeg kjører server hjemme og trenger å vite om ip forandrer seg når jeg er ute og reiser. Lenke til kommentar
tthen Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Bruker selv en gratis-tjeneste fra www.dyndns.com. du får gratis domene, og denne funker bra. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Der laster du vel ned en klient som kjører på en maskin i det aktuelle nettet, og denne oppdaterer ipen hos dyndns hver gang den blir forandret? Skulle gjerne hatt noe sånt, men slippe å tøyse med dyndns-greier. Har domener registrert andre steder, og disse skulle fått den nye ipen når den skiftet. Finnes det ingen måte å få nettverket hjemme til å sende meg den nye ipen når den skifter? Trenger ikke være mail bare jeg kan få tak i den nye ipen.. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg bruker DirectUpdate sammen med DynDNS. Den kan tilpasses helt fint, så du trenger ikke noen DynDNS eller annen konto for å bruke den funksjonen du er ute etter. Lenke til kommentar
MuLtiPoWa Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hvis du bytter fra dyndns.com til no-ip.com kan du hele tiden sjekke på nettet hvilken ip du har, og når den sist ble oppdatert. Lenke til kommentar
baldrick-the-man Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Hei Noen her som har eller vet om et bra prg. som gjør dette? Jeg kjører server hjemme og trenger å vite om ip forandrer seg når jeg er ute og reiser. Hei på deg selv du! Det du trenger er et enkelt lite program - som f.eks det som heter Barefoot IP Monitor Last det ned herfra: http://barefoot.swmirror.com/ipmonitor.zip Dette kan du sette opp til å sende deg IP på mail, eller det kan gi deg info om IP-endringer direkte til FTP-server ... ditt valg Jeg har brukt programmet i snart 1 år nå, fungerer helt utmerket - anbefales. Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Har du registrert din versjon eller funker det utover de 30 dagene uten å registrere den? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Og du kan jo også ta en titt i routeren din og sjekke om den støtter tjenester som f. eks den til dyndns.org. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet på min router Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå