Gå til innhold

Nytt skjermkort: X700PRO eller 6600GT?

noseh

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Shuttle SB81P, men av økonomiske årsaker bruker jeg enda det integrerte skjermkortet.

Jeg fant, ikke overraskende, fort ut at kortet ikke ble å holde veldig til mitt bruk, så jeg er nå på jakt etter nytt kort (så snart jeg får skrapa sammen noen kroner :D )

I og med at det er en shuttle vil jeg gjerne holde støynivået litt nede.

Jeg vurderer å gå for enten 6600GT (har hørt at MSI sitt er støysvakt), eller X700PRO, men jeg er veldig usikker på støynivået på X700PRO.

Jeg legger også merke til at X700PRO også kommer med 256MB GDDR3. Vil man merke dette i stor grad i forhold til 128MB?

Det er i denne prisklassen (<1800) jeg vil holde meg i.

Kom gjerne med forslag angående produsent, kort etc. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytelsen er vel relativt lik på disse to: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13245 selv om 6600GT som oftest regnes som hakket bedre. Både 6600GT og X700Pro kan leveres med 256MB GDDR3 minne men du vil nok ikke merke noe særlig forskjell på 128 og 256 MB på disse kortene.

Jeg tror nok at jeg ville gått for 6600GT og da gjerne MSI eller kanskje Gainward sitt som er relativt rimelig.

Lenke til kommentar

Ok, takk gutter :)

Da blir det definitivt 6600GT, med tanke på det dere sier.I tillegg kjører jeg linux (ikke når jeg skal spille), og driverne til ATi er etter ryktene mildt sagt udugelige.

Da gjenstår det bare å samle sammen pengene :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...