Håvard Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg lurer på om det går ann å lage et forum i min hjemmeside,, (skirver med HTML koder..) noe lignende dette i hardware kansje... men med bare en topic tho.... Hva må jeg skrive får å få laget det??? Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Får å få til et forum så må du nok bruke php. Søk litt på Hotscripts så finner du helt sikkert noe edit: Jeg var litt sent ute der Endret 28. februar 2005 av mads89 Lenke til kommentar
anderlin Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det enkleste er å bruke et fritt tilgjengelig foroum, og så forandre utseendet til å passe inn med resten av siden din. Å lage et forum fra bunnen er et relativt stort prosjekt. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Får å få til et forum så må du nok bruke php. Søk litt på Hotscripts så finner du helt sikkert noe edit: Jeg var litt sent ute der direkte link:P? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Får å få til et forum så må du nok bruke php. Søk litt på Hotscripts så finner du helt sikkert noe edit: Jeg var litt sent ute der direkte link:P? Her! Men det enkleste er som sagt å bruke phpBB og heller rette litt kode og design på det... Endret 28. februar 2005 av datating Lenke til kommentar
gather Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg lurer på om det går ann å lage et forum i min hjemmeside,, (skirver med HTML koder..)noe lignende dette i hardware kansje... men med bare en topic tho.... Hva må jeg skrive får å få laget det??? Med en topic.... vil ikke det bli mer som en gjestebok... anyways så må du nok ta i bruk et serverside språk som f-eks php for å få et forum på siden din.. så det første du kan gjøre er å sjekke om du har støtte for det .. dette kan du enkelt gjøre ved å laste opp en fil til webserveren med denne teksten inni <?php phpinfo();?> og kalle filen for noe.php , prøv nå å se om du for opp en masse info om hvordan php er installert på din server. Du burde også ta rede på at du har mysql tilgjengelig. Så alt i alt vil jeg anbefale deg og skrive i php delen av dette forumet for å få ytterligre hjelp Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg trenger jo egentlig bare en gjestebok da.... men hvordan får man det inn i siden? Lenke til kommentar
gather Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 det kommer jo helt ann på hvordan siden din er bygget opp det Lenke til kommentar
gather Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 hvis det er siden du har satt som din side så tror jeg det kan bli vanskelig... iom at den bruker freewebs... men nå har jeg ikke prøvd selv. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Bruk phpBB og ezportal-mod som du finner på www.phpbbhacks.com. Ellers så kan du bruke en ferdigmodet utgave som heter phpBB +, men blir veldig mye du sikkert ikke trenger der. Tror ikke det skal være så vanskelig å få inn ezportal. I allefall ikke hvis du bruker "Easymod" som du kan lese mer om på phpbb.no. Lykke til. phpBB.com PhpHacks.com phpBB.no phpBB+ Norge Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 det er min gamle jeg har satt på,,, den nye er ikke lakt ut enda... men jeg trenger bare en gjestebok... Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 (endret) det er min gamle jeg har satt på,,, den nye er ikke lakt ut enda... men jeg trenger bare en gjestebok... Ta en titt på denne tråden du: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=385410 Endret 1. mars 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå