Ramton Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 De fleste digitalkamraer i dag kan man ta korte filmsnutter med, er det god nok kvalitet på disse kamraene til å ''se på''?? Lurte på om noen vet om et digitalkamera som tar såpass bra film at man kan redigere og se på filmene på pc'n, eventuelt legge det ut på nette til nedlastning og lignende?? Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg råder deg til å lese litt i tidligere innlegg i forumet. Det står mye informasjon relatert til spørsmålene dine. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Kikk litt rundt i galleriet her på akam, der ligger det ett par klipp av diverse kameraer. Så kan du se selv Men jeg vil da si at til hobby bruk så er ett digitalt kompakt kamera helt brukbart. http://galleriet.akam.no/albums/album15/abw.avi Dette er Fuji s5500 som har en meget god videofunksjon til den prisen. Litt kort klipp dessverre. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Wow, må si jeg ble imponert. Nå gleder jeg meg enda mer til mitt S5500 kommer i posten! Det her er jo helt kurant til å f.eks. filme action-scener på fisketurer! Håhå! *sitre* Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ja, film på s5500 er virkelig kos Og det meste annet da Eneste jeg savner er optisk søker til bruk av følgefokus ved lang lukketid... Og skjerm kunne hatt høyere oppløsning for bedre bruk av manuell fokus. Lenke til kommentar
RIP Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 MÅ være skipt å være han som hopper på alle filmene Jeg er ganske imponert over filmfunksjonen på mitt Ixus 30 også, eneste minuset er at det tar 2mb\s!! Lenke til kommentar
F828 Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Jeg er ganske imponert over filmfunksjonen på mitt Ixus 30 også, eneste minuset er at det tar 2mb\s!! Hadde ikke det eneste minuset vært at det tok 2mb/s, så hadde eneste minuset vært at kvaliteten var litt lav........ F828 Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Hadde ikke det eneste minuset vært at det tok 2mb/s, så hadde eneste minuset vært at kvaliteten var litt lav........ Hvis ikke en av de to hadde vært det eneste minuset så hadde det eneste minuset vært mangel på bildestabilisator... Syns forresten ikke kvaliteten er særlig lav, i bra lys kan det bli riktig så bra. Men stativ anbefales, ellers fører ristingen lett til at det blir rykkete bevegelser på motivet... Lenke til kommentar
F828 Skrevet 5. mars 2005 Del Skrevet 5. mars 2005 Syns forresten ikke kvaliteten er særlig lav, i bra lys kan det bli riktig så bra. Men stativ anbefales, ellers fører ristingen lett til at det blir rykkete bevegelser på motivet... Det jeg mente var om ikke minuset var at det tok 2mb/s, så ville jo antall kb/s vært mindre, og dermed ville jo kvaliteten blitt dårligere. Tror nok at med 2mb/s så er kvaliteten helt tilfredstillende. På mitt kamera, så tar det vel 2GB på 24 minutter eller noe sånt. Og jeg synes kvaliteten er bra. Skulle IKKE ønske at jeg hadde fått plass til 48 min på den brikka.... F828 Lenke til kommentar
Rincewind76 Skrevet 6. mars 2005 Del Skrevet 6. mars 2005 Det jeg mente var om ikke minuset var at det tok 2mb/s, så ville jo antall kb/s vært mindre, og dermed ville jo kvaliteten blitt dårligere. Tror nok at med 2mb/s så er kvaliteten helt tilfredstillende. Ah, da misforsto jeg innlegget ditt litt... Sant nok, men klarer å redusere filstørrelsen på pcen en god del uten at kvaliteten blir merkbart dårligere, så jeg hadde ikke sett på det som en bakdel om kameraet hadde vært litt flinkere til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå