Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til tilkobling av bredbånd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt breddånd en liten stund nå og sliter med at det er ustabilt..Går sakte og slikt...Har bluecom 1100/448..

Lurer litt på hvordan jeg skal koble det opp..Jeg har koblet det slikt som vist på tegning under og lurer på om det er riktig..

Splitteren skal sitte før alle telefonene, allså mellom tilførsel og første punkt.

Lenke til kommentar
Har hatt breddånd en liten stund nå og sliter med at det er ustabilt..Går sakte og slikt...Har bluecom 1100/448..

Lurer litt på hvordan jeg skal koble det opp..Jeg har koblet det slikt som vist på tegning under og lurer på om det er riktig..

Splitteren skal sitte før alle telefonene, allså mellom tilførsel og første punkt.

Hvordan skal jeg få til det da?

Lenke til kommentar

Hei

Koblingen er riktig såfremt du ikke tilkobler en telefon på en av de ledige kontaktene. Da blir det brudd på adsl linja di!

Har du sjekket hastigheten din inn og ut? Sjekk selv: her eller her

Lenke til kommentar

Hvordan skal jeg få til det da?

Kappe ledningen mellom inntaket og før første kontakt og koble imellom splitteren, hvis du ikke liker tanken på slik koblinger så ring en telemontør. Koster ikke så mange kronene.

I bruker manualen står det ikke at den skal i mellom første punket og tilførselen da..

Lenke til kommentar
du SKAL koble den etter tilførsel altså der telf linjen kommer inn.

ikke kapp noen ledning kjører samme system som deg og det fungerer utmerket

Går det flere kabler ut fra det første telefon punket ditt, som går videre til andre telefon punkter i huset?

Lenke til kommentar

Så fremt den eneste telefonene som er i bruk er den som er koblet til etter splitteren burde det fungere .

Splitteren SKAL sitte før alle uttak og om det nå er slik at den eneste telefonen som er i bruk er den etter splitteren ville jeg koblet ut resten at uttakene .

En annen ting som kan påvirke resultatet er kvadrat på ledninger brukt i huset etter inntakskabelen , altså den sorte som Telenor fører inn i huset .

Flytt splitteren først for det er en enkel jobb .

Lenke til kommentar

Er enig som de fleste sier, flytt splitteren foran alt sammen.

Du kan bruke enkel ISDN kit hvis du ikke liker å knote med rj45 plugger.

Men det skulle ikke ha så stor betydning av splitter plassering. Eneste du vil høre en merkelig lyd i tlf, grunnet "trafikken" ( har hørt det selv :p )

Ville prøvd med en annen pc også.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...