Gå til innhold

greier ikke å installere windows på ny data

Anbefalte innlegg

jeg har en helt ny data som jeg bygde for onkelen min, alt har gått knirkefritt helt til at jeg skulle installere windows: windows xp installasjonsprogrammet starter helt normalt, helt til det er ferdig med å kopiere filer, å skal reboote, dataen stopper da på verifying dmi pool data... ber igjen om å boote fra CD igjen???

det samme skjer viss jeg prøver å innstallere win2000... lurer litt på om det kan være at han ikke finner drivere til harddisken etter installasjonen av windows? har prøvd harddisken i min egen data og der funket den fint.. har egentlig ikke peiling om hva som kan være problemet :no: ALLE forslag tas imot med åpne armer

Gigabyte K8 Triton GA-k8nf-9 (nforce4)

Amd 64 3200+

Corsair value pc3200 2x512

club radeon X800pro

200 gb WDC sata

Endret av xt9800 e bæst
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den vil boote fra cd-rom uansett om jeg tar ut cd-rom`en og setter den på disabled i bios...

fikk opp en underlig melding nå: Hard drive not installed???

trodde driverne var ferdig installert på de fleste nforce4 kort, og partisjonering og formatering tar jo windows plata seg av... :hmm::hmm:

Endret av xt9800 e bæst
Lenke til kommentar
den vil boote fra cd-rom uansett om jeg tar ut cd-rom`en og setter den på disabled i bios...

fikk opp en underlig melding nå: Hard drive not installed???

trodde driverne var ferdig installert på de fleste nforce4 kort, og partisjonering og formatering tar jo windows plata seg av... :hmm:  :hmm:

Driver installerer du etter install av OS, de er ikke ferdiginstallerte.

Gå inn i BIOS og sett CD før HD, sett inn XP-plata, save&exit og reboot.

Du må ikke disable hverken HD eller CD.

Lenke til kommentar

Du må installere sata driverne. help på starten av installasjonen.

Det aller første den spør om er vel "Press F6 to install scsi/raid drivers".

dytt inn en diskett med driverne for sata kontrolleren og ting burde ordne seg

Endret av Badegakk
Lenke til kommentar

Går fint å legge inn 1 SATA disk med operativsystem uten raid drivere på nForce4 kort, pass på at nVidia (og Sil Raid) er disabla, og enable alle SATA konnector (1,2,3,4..) i Bios. "Må" vel ha XP med SP2 eller 2000 med SP4 når en legger inn operativsystemet og bruker "innebygde" SATA kontrollere. Tulla lenge selv med å legge inn raid drivere under installasjon, når eg kun har en SATA disk, disabla raidkontrollerene i Bios og lot alle SATA stå åpne, har fungert perfekt slik etterpå.

Mangler SP2 / 4 må en lage en ny CD med SP og operativsystem og installere fra den (tror eg).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...