Gå til innhold

Finner ingen Msi Neo2 865PE series drivere!

hawkey

Anbefalte innlegg

Jeg har et MSI 865PE Neo2-FIS2R (MS-6728) hovedkort som jeg har hatt en stund. formaterte her forleden, og fant ut at jeg har mista cd'en til hovedkortet. (med drivere til feks ethernetkortet på hovedkortet..) har vært på www.msi.com.tw og lasta ned alt jeg har kommet over, likevel fungerer feks ethernet kortet ikke. i enhetsbehandlinga står det bare "driverne for denne enheten er ikke installert. kode 28". har kjørt flere drivere til ethernet kortet, og installert dem, men når maskina er reboota, står det nøyaktig det samme i enhetsbehandlinga, og ikkeno har skjedd.

hadde vært fint om noen kunne komme med noen smarte ord om hva jeg kan gjøre. crappy å være på LAN uten ethernet port som funker.

har noen en forklaring på dette? (ja.. jeg har alle driverne, sært nok.)

er det noen som vet om et sted eller lignende man kan kontakte så man kan få tak i en sånn driver cd som fulgte med hovedkortet, eller er det noen her som sitter inne med god viten om hvordan jeg kan få driverne til å virke o.l. ?

på forhånd thnx.. ;)

Endret av hawkey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i Bios, (er den oppdatert?): 'Integrated peripherals' at c.s.a gigabit ethernet er satt 'auto' - enkleste er å laste 'live update3' og oppdatere drivere med det.

Med forbehold om hvilke hdd'er du har og at jumpere er satt riktig på hdd og cd-drev, så skulle default bios settings være tilstrekkelig - trodde 'auto' på ethernet er default i Bios?

Lenke til kommentar
Se i Bios, (er den oppdatert?): 'Integrated peripherals' at c.s.a gigabit ethernet er satt 'auto' - enkleste er å laste 'live update3' og oppdatere drivere med det.

Med forbehold om hvilke hdd'er du har og at jumpere er satt riktig på hdd og cd-drev, så skulle default bios settings være tilstrekkelig - trodde 'auto' på ethernet er default i Bios?

ok har funnet problemløseren. på høyre side på msi.com.tw under hovedkort kan man laste ned noe så mye som en online updater greie. den sørger for å skaff oppdateringer til alt på hovedkortet. genialt.. thnx anyway!

Lenke til kommentar
  - enkleste er å laste 'live update3' og oppdatere drivere med det.

ok har funnet problemløseren. på høyre side på msi.com.tw under hovedkort kan man laste ned noe så mye som en online updater greie. den sørger for å skaff oppdateringer til alt på hovedkortet. genialt.. thnx anyway!

Nok et eksempel på innsender som ikke leser det andre svarer... men hyggelig at du kom i mål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...