Jarek Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 God dag, god dag, har et Hi8 (CCD-TR748E PAL) videokamera her med noe film jeg må få over på pc'n. Har et 6600GT VIVO. Kameraet har en 'S VIDEO OUT' utgang. Hvordan kan jeg få dette overført til pc'n? Trenger jeg et program av et slag? (Har S-VID kabel, og en liten kabel med mange utganger på eg fikk med skjermkortet.) Takker for svar. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Begynn med å lese bruksanvisningen til VIVO (Video In Video Out) kortet ditt, så kan du poste her dersom du har noen detaljspørsmål som ikke blir godt nok besvart der. Lenke til kommentar
Bulle Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Du trenger et program for capturing, dvs digitalisering. Her har du flere valg, men det greieste er kanskje å bruke et vanlig videoredigeringsprogram, Windows Movie Maker, Pinnacle Studio 9 eller lignende. Antar at du jo ønsker å redigere det du overfører til pc. Jeg har selv benyttet Studio 9 ifm digitalisering av analog video men da via DV-kameraet mitt. Det kan være at programmet må gjenkjenne den hardware'en du benytter ifm digitaliseringen, så du får prøve deg frem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå