Gå til innhold

Payex har problemer!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bestemte meg for å prøve å fylle opp mitt chess kontantkort med payex, gikk derfor til nærmeste narvesen butikk og kjøpte et kort til 150 kr, Jeg fikk problemer med dette når jeg gikk til chess.no å prøvde å fylle opp kortet, til tross for at jeg gjorde alt rett. Spurte chess hvorfor dette skjedde og hva de ville gjøre med det, og om jeg kunne få tilbake pengene. Fikk dette svaret fra chess kundeservice:

 

"Hei!

 

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi beklager dette.

 

Det er fortiden problemer med kommuniksjonen mellom Payex og noen banker.

 

Vi jobber med å rette feilen snarest, og vi må bare be deg prøve å fylle opp

igjen på nytt."

 

Er det flere enn meg som syns dette ikke er rett? Jeg ble rett og slett meget irritert da jeg fikk denne beskjeden, for meg virker det som de ber meg kjøpe et nytt kort og håpe at alt går bra. Hvis man ser for seg den værst mulige situasjonen; jeg kjøper 10 nye kort, hver gang virker det ikke ==> 1500 kr rett i boss, eller 3000 hvis man kjøper 300 kort.

Endret av zarz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du overført pengene til payex-kontoen din, da? Payex er noe herk. Uansett er det en utrolig tungvindt metode å fylle på kortet. (Jeg har forsket litt) Hør bare:

 

1. Kjøp ladekode hos Narvesen

2. Send ladekoden på sms

3. Velg fyll på på chess.no

4. Når du så blir videresendt til payex sin betalingsside, må du velge alternative betalingsmetoder, en link som står med bitteliten skrift nederst på siden.

 

Det vil si at hvis du er passe kjapp til beins klarer du kanskje å fullføre hele prossessen i løpet av 10 min. Dersom alt virker. Og det gjør det jo aldri.. ;)

 

Uansett her ikke det problemet du fikk noe med kommunikasjonsproblemer mot enklete banker å gjøre... Det er bare sjøsprøyt.

 

 

Men pengene har du uansett i behold. Enten står de på payex-kontoen din, eller så står de på den lille lappen du fikk på narvesen.... :)

Endret av berg-e
Lenke til kommentar
Slik jeg tolker tilbakemelding fra chess så virker det ikke som pengene er gått ut av ditt payexkort/konto ?

Jeg tolket det slik også.. Men jeg gikk inn på kontoen igjen, der stod det saldo 0 NOK.

Jeg spurte om de virkelig mente at jeg skulle gå å fylle opp igjen å prøve på nytt, spurte også hva de eventuelt ville gjøre, jeg har ikke fått svar ennå. Det er et par dager siden jeg sendte mailen, de pleier å svare dagen etter. Tydelig at de ikke gidder å gjøre noe mer med dette :(:thumbdown:

Lenke til kommentar
Har du overført pengene til payex-kontoen din, da? Payex er noe herk. Uansett er det en utrolig tungvindt metode å fylle på kortet. (Jeg har forsket litt) Hør bare:

 

1. Kjøp ladekode hos Narvesen

2. Send ladekoden på sms

3. Velg fyll på på chess.no

4. Når du så blir videresendt til payex sin betalingsside, må du velge alternative betalingsmetoder, en link som står med bitteliten skrift nederst på siden.

 

Det vil si at hvis du er passe kjapp til beins klarer du kanskje å fullføre hele prossessen i løpet av 10 min. Dersom alt virker. Og det gjør det jo aldri.. ;)

 

Uansett her ikke det problemet du fikk noe med kommunikasjonsproblemer mot enklete banker å gjøre... Det er bare sjøsprøyt.

 

 

Men pengene har du uansett i behold. Enten står de på payex-kontoen din, eller så står de på den lille lappen du fikk på narvesen.... :)

Hmm.. Kan hende alt du skriver stemmer.. Men pengene har jeg ikke! :( Jeg har lappen med koden, men den er jo brukt opp siden det er en kode på den. Pengene kom bort fra payex kontoen, saldo = 0 NOK står det på profilen min. En ting er sikkert, payex er noe herk som jeg aldri skal benytte igjen, anbefaler ingen andre å gjøre det heller! Jeg kan love dere dårlig service, både fra payex.no og chess.no, og ingen mulighet for å få tilbake pengene. Jeg vurderer å kontakte forbrukerrådet for å få de til å sjekke dette..

 

PS:

Mulig det er tungvindt, men jeg har egentlig ikke visa kort, jeg låner av noen andre, så for meg er det enda mer tungvindt å bruke visa.. :roll:

Endret av zarz
Lenke til kommentar

Hmm.. Kan hende alt du skriver stemmer.. Men pengene har jeg ikke! :( Jeg har lappen med koden, men den er jo brukt opp siden det er en kode på den. Pengene kom bort fra payex kontoen, saldo = 0 NOK står det på profilen min.

Men selve koden som står på lappen, har du sendt den på sms til 19121? Hvis ikke står jo ikke pengene på payex-kontoen din. Synes det høres veldig rart ut at kronene bare skal forsvinne ut i løse luften...

Lenke til kommentar
Man har to alternativer når man skal lade en payex konto. Den ene er slik du skrev og den andre er via nett (slik jeg gjorde).

 

Det ER rart! Derfor fikk jeg til svar om at payex har problemer for øyeblikket.

Nå. Kan jo være jeg misforstår deg, men jeg presiserer uansett: Samme hvilken betalingsmetode du velger så må du gå om chess.no for å fylle på. Altså først på chess og så videresendt til payex. Hvis du skal betale med ringetid kjøpt på narvesen må jo denne først overføres til payex, og det gjøres på sms. Har du ikke sendt sms med ladekode, så funker ingenting.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg bestemte meg for å prøve å fylle opp mitt chess kontantkort med payex, gikk derfor til nærmeste narvesen butikk og kjøpte et kort til 150 kr, Jeg fikk problemer med dette når jeg gikk til chess.no å prøvde å fylle opp kortet, til tross for at jeg gjorde alt rett. Spurte chess hvorfor dette skjedde og hva de ville gjøre med det, og om jeg kunne få tilbake pengene. Fikk dette svaret fra chess kundeservice:

 

"Hei!

 

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi beklager dette.

 

Det er fortiden problemer med kommuniksjonen mellom Payex og noen banker.

 

Vi jobber med å rette feilen snarest, og vi må bare be deg prøve å fylle opp

igjen på nytt."

 

Er det flere enn meg som syns dette ikke er rett? Jeg ble rett og slett meget irritert da jeg fikk denne beskjeden, for meg virker det som de ber meg kjøpe et nytt kort og håpe at alt går bra. Hvis man ser for seg den værst mulige situasjonen; jeg kjøper 10 nye kort, hver gang virker det ikke ==> 1500 kr rett i boss, eller 3000 hvis man kjøper 300 kort.

Ehhh....hallo? De skriver jo at " Vi jobber med å rette feilen snarest, og vi må bare be deg prøve å fylle opp igjen på nytt."

 

Det betyr vel at du skal prøve kode pånytt da kommunikasjonen er nede? Hvordan i alle dager kan du henge deg opp i dette?? :nei:

Lenke til kommentar

Jeg forstår du har "medfølelse" for de siden du har jobbet i telenor. MEN jeg syns det er for dårlig at de ikke tilbys en ny kode. Man betaler jo for en tjeneste, da forventer man at man får den.. Jeg skjønner at de kan ha problemer, men da bør de rette opp i dette i stedet for å unngå å svare. Det syns iallefall jeg..

Lenke til kommentar
Jeg er 99% sikker på at dette ikke er nødvendig. Ringetiden jeg kjøper fra narvesen kommer direkte fra payex.. Når jeg lader dette opp på chess må jeg lage meg en konto som er knyttet til payex.

Joda, det er nødvendig. Om du velger å ikke tro på meg, får være din sak, men jeg vet at det er slik det er.

Lenke til kommentar

Tror jeg bytter til mobyson så fort mitt chess-kort går tomt ihvertfall. Det startet bra da chess var billigst på forskuddsbetalt, så kom mobyson, talkmore satte ned prisene og til slutt noextras som fikk både talkmore og mobyson til å bli billigere. Noen uker etter at de startet fikk chess det teite gebyret på 4,50,- som i praksis gir 3% dyrere ruingepris ved påfylling av 150,- Og payex-systemet? synes det har vært rot helt fra startet, har flere ganger hatt problemer med å fylle på med vanlig visa etter at en måtte til payex-sidene for refill...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...