madsc90 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 trenger jeg operativsystem til barebone(sff) som jeg har kjøpt deler til litt rundt forbi? følger det med? hvor burde jeg lete? Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) følger ikke med OS til barebone som jeg har sett ihvertfall. Du kan jo lete på komplett.no/psdata.no/netshop.no/osv. for pris på Windows XP, eller på linux.org for linux OS'er. dr_k Endret 28. februar 2005 av dr_k Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 du får tak i OEM versjoner når du kjøper litt deler, disse er en god del billigere, vet komplett selger XP Pro til 13-1400,- i OEM versjon. Det er ikke noe forskjell på den versjonen og en dyrere fullkjøpt versjon. Lenke til kommentar
Algron Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 XP Pro OEM koster kr 1 195,00 på Netshop Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Du kan også få tak i studentversjoner. Xp pro studentversjon koster 600kr. Jeg vet at Mamoz solgte det for et år siden når jeg kjøpte det. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Denne studentversjonen av XP, vi ungdomskoleelever har vel ikke mulighet til å kjøpe dette? Eller er jeg ute på jordet nå? Lenke til kommentar
DeadbeaT Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg tror at selv om en elev er en som studerer per definisjon, så definerer seskaper vanligvis studenter som folk som studerer ved høyere utdanning som høyskoler og universiteter.. Lenke til kommentar
.com Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hva er forskjellene på win xp pro studentversjon og fullversjon? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 hva er forskjellene på win xp pro studentversjon og fullversjon? Billigere? DeadbeaT: Ja, tenkte meg det. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Linux er gratis http://debian.org http://suse.com http://redhat.com http://desktop.vidalinux.com Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hva er forskjellene på win xp pro studentversjon og fullversjon? De billige studentversjonene av XP Pro jeg har sett er kun Upgrade! Det vil si at du må ha en gyldig Windowsversjon på forhånd, fx. Win98 før du får oppgradert til XP Pro med den nye Windows cd'en. Så har du ikke en gyldig Windowsversjon allerede, så er studentversjonen penger ut av vinduet hvis du kjøper denne og åpner pakken Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 hva er forskjellene på win xp pro studentversjon og fullversjon? De billige studentversjonene av XP Pro jeg har sett er kun Upgrade! Det vil si at du må ha en gyldig Windowsversjon på forhånd, fx. Win98 før du får oppgradert til XP Pro med den nye Windows cd'en. Så har du ikke en gyldig Windowsversjon allerede, så er studentversjonen penger ut av vinduet hvis du kjøper denne og åpner pakken * låne en 98/98SE/ME/2K * Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 Det er noen begrensninger med OEM som det er greit å vite før man kjøper. Sendte en mail til Microsoft for en stund siden ang. dette. Her er et utdrag av svaret jeg fikk: Det finns en del viktiga detaljer som är värt att veta kring OEM licensiering, som skiljer sig från vanliga fullpackeprodukter. Trots att det är en betydligt billigare licensform, så är licensen ej lika flexibel och erbjuder ej lika bred support som fullpackeprodukten. En OEM licens kommer färdiginstallerad på PC av PC-leverantör och från den dag licensen installeras på PC-n tillhör den denna PC och enbart denna PC. Licensen kan ej avinstalleras och flyttas till annan PC. Det är uteslutande PC leverantören som står för all form av underhåll och support av OEM licensen. Skulle PC-n gå i bitar, är det PC-leverantören som avgör vilken support man som kund har rätt till samt ev. vilken ersättningsmedia kunden eventuellt kan få tillgång till. Om PC leverantören ej kan ge ut ersättningsmedia och support för ev. krasch på PC, är och förblir licensen ogiltig. SOm systembyggare står man därför helt utan support om man på något sätt skulle skada licenen, såvida man inte har något antalt med den förhandlare man köpt licensen av. Microsoft ersätter och supporterar enbart fullpackeprodukter, dvs separat köpta produkter/licenser. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 8. mars 2005 Del Skrevet 8. mars 2005 fatter ikke at det er lov å ha slike regler Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Det er helt idiotisk ja. Burde også være lettere å få vite slikt før man kjøper det. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 nå har jeg fått mange svar på hoved spørsmålet og andre spørsmål som har kommet senere. takk. og det jeg har fått ut av det er at hvis man skal kjøpe selv-sammensatt pc burde man kjøpe alle delene på samme internettbutikk med et pc-bygger verktøy i stede for å for eksempel sette sammen med de billigste delene man fant ved prisguiden. er dette sant eller tjener man fremdeles på å kjøpe alle delene fra forskjellige steder? Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Ikke sats på å kjøpe fra flere forskjellige nettbutikker, da må du betale frakt og andre utgifter fra hver butikk, det lønner seg å kjøpe fra èn butikk ja. Prisguiden viser nemlig ikke andre utgifter enn de varene du kjøper. Endret 10. april 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Når vi først er inne på det: hos de fleste webshopper finnes f.eks. Microsoft Windows XP Professional SP2, Programvare Norsk OEM til 1200kr++ samt Microsoft Windows XP Prof. SP2 Norsk, Fullversjon, Retail til 3300kr++. Hvorfor den prisforskjellen? Hva er egentlig forskjellen. Og ikke minst: hvem trenger den dyreste versjonen? Endret 10. april 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
.com Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) og; hvorfor anbebaler dell, windows xp pro, men har xp home på alle tilbudene sine? dette var litt ot men... Endret 10. april 2005 av .com Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 20. april 2005 Forfatter Del Skrevet 20. april 2005 jeg tror at forskjellen mellom home og professional er at prof. er mye mer avansert og man har flere valg og er siktet mot mennesker som er mye bedre kjent med windows. jeg tror at det er dyrere fordi det ser siktet mot arbeidsplasser hvor budsjettet er mye større og man derfor rett og slett er villig til å betale mer...(?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå