Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hei Jeg er ny her inne og dette er mitt første innlegg her.. Har utrolig dårlig kjøling på Pc'en min det er en Pentium 3,4Ghz orginal Boxed version Kjøleribbe fra Intel som fulgte med når jeg kjøpte prosessoren.. Kjøleribben er rett og slett utrolig dårlig.. så problemet er i grunn at den socketen som jeg har Lga775 ikke har så godt utvalg i Kjøleribber så er utrolig i tvil om hva jeg skal skaffe meg? har prøvd å klokke den og den slo ut på 3,7 og på dekoding eller spill er cpu'en oppe i rundt 71 grader noe jeg synest er altfor høyt... når jeg ikke gjør noe på Pc'en er den på 41 grader Prøvd følgende fra før: Skiftet den orginale pastaen med ny Artic Termisk Pasta på råd fra en kamerat..men er ikke fornøyd... Har også fått et tips om denne Cpu'en Thermaltake Silent 775 Heat CPU-Kjøler Socket 775 (21db) Men har hørt at den ikke kjølte mer en 3-4 grader mer en den orginale. Har følgende deler i pc'en min: 1/ HK: MSI 915P NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX, GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 2/ Prosessor: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache 3/ Skjermkort: Sapphire Radeon X600PRO 128MB DDR PCI Express, Tv-Out/DVI-I, Lite-Retail 4/ Strømforsyning: Tagan TG480-U01 (480w) 5/ Minne: TwinMOS DDR2 Twister PC4300 512MB CL4 32M*8/16chip, 533MHz, 240pin 512mb Håper noen her inne har et godt råd til Kjøleribbe.. Vennligst hilsen Sarumann Endret 28. februar 2005 av Sarumann Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) velkommen til forumet! 71C grader er for høyt. Prescotten blir varm, men den er mulig å kontrolere. Det er viktig meg god kjøling i kabinettet. Monter et par vifter i kabinettet. Evt. vil du klokke bør du invistere i en bedre kjøler. kjøler Endret 28. februar 2005 av Alcoholiday Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takker for svar! Har mange vifter i kabinettet så det holder så det er ikke der det ligger det er rett og slett Kjøleribben som er dårlig... Jeg har egentlig ikke noe særlig behov for og klokke men men og klokke sier en del om miljøet i pcen og derfor vil jeg kjøre problemfritt.... Den Kjøleren som du foreslo er jo ikke til socket Lga775 .. disse passet den til ..Socket 478/754/939, men takk alikevel:-) Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Åjoda - den er til 775 - da må du ta på deg brillene hvis du ikke ser det. Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Takker for svar!Har mange vifter i kabinettet så det holder så det er ikke der det ligger det er rett og slett Kjøleribben som er dårlig... Jeg har egentlig ikke noe særlig behov for og klokke men men og klokke sier en del om miljøet i pcen og derfor vil jeg kjøre problemfritt.... Den Kjøleren som du foreslo er jo ikke til socket Lga775 .. disse passet den til ..Socket 478/754/939, men takk alikevel:-) Joda, fant en som passer nå. Syns uansett du har for høye temperaturer med boxedkjølern. Har du det veldig varmt der du har pcn? Har du pcn inne i et skap ect.? Har selv kjørt på en prescott [email protected] med boxedkjølern og temperaturene holdt seg under 60 C. Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Åjoda - den er til 775 - da må du ta på deg brillene hvis du ikke ser det. Hei trenger ikke Briller den var feil så var Alcoholiday så super grei og fant en til min socket....jepp... Til Alcoholiday.. Ja må jo innrømme at til tider er det litt varmt i rommet hvor jeg sitter men den faller ikke mer enn en 2-3 grader hvis det er kaldere i rommet så tror ikke det er der det ligger...uansett skal kjøpe meg en ny kjøleribbe men må jo si at det ikke flyter rundt med dem til mitt kort LGA775 men har fått Zalman anbefalt før... hvilke Prosessor har du nå da Alcoholiday? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Jeg har to prescotter basert på 478 socketen. Forøvrig de som står i signaturen min. Den Zalman kjølern skal være bra men den har kompabilitetsproblemer med noen msi kort grunnet størrelsen på kjølern. Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Ja har også hørt det... mitt kort er litt trangt rundt socketen så er jammen ikke sikker på om den passer nedi der ..litt dyrt og prøve bare for fun ja.. Var i grunn en Northwood jeg skulle ha men den ble ganske enkelt for dyr syntest jeg..uhuu Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Socket 755 er nyere og mer fremtidsrettet. VIlle vært fornøyd med kjøpet hadde jeg vert deg. Tror den kjølern passer. Det står på sida at det er kv8 den ikke passer på. Du kan jo vurdere vannkjøling-. Det er gøy Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Gøy? he.he..jo har da hørt om det ja men har også hørt om lekk også men nei er ikke min greie har lite nokk plass fra før.. men skal nokk seriøst vurdere den zalman ribba... har du noe formening om denne? fikk den anbelfalt av komplett.. ribbe Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har aldri hørt om den ribba. Syns den så litt spinkel ut, men det kan jo hende skinnet bedrar. Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Vel må nokk si meg enig med deg ja;-) leste et innlegg fra en annen bruker på nettopp den ribba og han sa at den kjølte bare 2-3grader mer enn den gamle orginale.... vel ikke akkurat noe og skryte av nei..he.he.. Jo er utrolig godt fornøyd med HK'et mitt og pc'en ellers men vil/skal ha ned tempen....jepp Endret 28. februar 2005 av Sarumann Lenke til kommentar
Ole_A Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Vannkjøling, TT bigwater Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Vannkjøling, TT bigwater Det er ikke noe jeg kommer til og anskaffe meg nå nei:-) :!: Lenke til kommentar
Sarumann Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Noen som har peiling på om Zalman kjøleribbe passer på dette hovedkortet? MSI 915P NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915P,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 Zalman 1 Zalman2 ??? de ha jo dimmesjoner på: 13.6 cm x 13.6 cm x 6.7 cm og det ser nesten ut som om de kommer borti minnebrikkene ? Fant løsningen den passer med Zalman med ørlite klaring... og Zalman passer til disse hovedkortene: Zalman=Compatible med disse HK Endret 3. mars 2005 av Sarumann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå