- mOtz^ - Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Sitter å lager cs film nå, men av noen merkelige grunner så klarer Adobe Premier å zoome slik at alle klippene blir større enn det de egentlig skal være. De blir bare større i det vinduet der man kan se den ferdige filmen, mens i det vinduet hvor man kan se bare på ett og ett klipp, er filmen i riktig størelse. Noen løsninger?`Vil ikke ha det slikt! ...bilde lagt ved... Endret 28. februar 2005 av biiig.no Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Prøv med et av valgene (f.eks. 25 %) du får opp når du klikker på pilen ved tekstmerket "fit" i vinduet. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Det er det en meget innlysende grunn til. Du har antagelig valgt PAL 720x576-oppløsning, så det er oppløsningen til montorvinduet. Oppløsningen på filmen din er 1024x768, så du får da bruke motion og tilpasse filmen til vinduet, eller lage filmen i høyere oppløsning. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Det er det en meget innlysende grunn til. Du har antagelig valgt PAL 720x576-oppløsning, så det er oppløsningen til montorvinduet. Oppløsningen på filmen din er 1024x768, så du får da bruke motion og tilpasse filmen til vinduet, eller lage filmen i høyere oppløsning. Så det betyr at jeg må starte helt på nytt? Eller er det en instilling jeg justere på. Hpåer inderlig på det siste!!! Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Prøv med et av valgene (f.eks. 25 %) du får opp når du klikker på pilen ved tekstmerket "fit" i vinduet. "Fit" hjalp dessverre ikke. Selve videobilde ble jo mindre, men ikke klipp bildet. Ellers i starten av filmen har Premier zoomet, slik at han kutter akkurat der hp, skudd osv. kommer, men bare på de to siste klippene har programmet zoomet ekstra mye. Lenke til kommentar
andm Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Se på Oleways innlegg. Du må nok lage et nytt prosjekt med dimensjoner som passer de importerte videofilenes dimensjoner. Det er mulig du kan endre innstillingene for det gjeldende prosjektet, men jeg har nå ikke sett denne muligheten før ... Du behøver da nødvendigvis ikke starte helt på nytt? Jeg vet ikke om det fungerer, men du kan jo prøve å kopiere hele innholdet i prosjektfilen og lime det inn i den nye prosjektfilen med passende dimensjoner. Tillegg: Et annet og enklere alternativ kan jo være å krympe videofilene i prosjektet. Du gjør dette i effektviduet under "transform", om jeg ikke tar helt feil. Du vil sannsynligvis miste deler av bildet, men så vil videofilen også være i et standardisert størrelsesformat. Endret 28. februar 2005 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå